Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-22, 06:45
  #13
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådar sammanfogade.
/Moderator
Citera
2018-03-22, 06:56
  #14
Medlem
Spännande.

Men är det tallbarr eller dom där små längs ut man ska käka?
Citera
2018-03-23, 19:40
  #15
Medlem
Luness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penisstretcher
Spännande.

Men är det tallbarr eller dom där små längs ut man ska käka?
Angående mitt inlägg så är det pollenet man ska använda, som ser ut såhär https://goo.gl/images/BxFhTL

Vet inte hur det fungerar gentemot allergier..
Citera
2018-03-26, 00:11
  #16
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunes
Enligt denna länk går det att ta tillvara på detta genom att göra tinkturer som absorberas på tungan.

Tallpollen skördar man på våren när tallarna blommar och sprider ut pollen i luften. I mälardalen brukar det vara i maj månad som tallen får pollen-klasar längst ut på grenarna. Pollen-klasarna plockas precis när de är fullmogna och börjar sprida pollen i luften. Omogna pollenklasar eller tömtda pollenklasar vill man inte plocka.

Jo, man kan nog göra tinktur på dem, men jag vill ha mer och äta en eller ett par matskedar med tallpollen per dag när jag äter det. Därför lägger jag in pollenklasarna i vinäger och förvarar i kylen.

Alltså, jag skördar pollenklasarna när de är perfekt mogna, lägger dem i stora glasburkar, häller på vinäger så att vinägern täcker allt pollen. Glasburken försluts med lock och förvaras i kylskåp.
Citera
2018-03-27, 01:50
  #17
Medlem
Luness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Tallpollen skördar man på våren när tallarna blommar och sprider ut pollen i luften. I mälardalen brukar det vara i maj månad som tallen får pollen-klasar längst ut på grenarna. Pollen-klasarna plockas precis när de är fullmogna och börjar sprida pollen i luften. Omogna pollenklasar eller tömtda pollenklasar vill man inte plocka.

Jo, man kan nog göra tinktur på dem, men jag vill ha mer och äta en eller ett par matskedar med tallpollen per dag när jag äter det. Därför lägger jag in pollenklasarna i vinäger och förvarar i kylen.

Alltså, jag skördar pollenklasarna när de är perfekt mogna, lägger dem i stora glasburkar, häller på vinäger så att vinägern täcker allt pollen. Glasburken försluts med lock och förvaras i kylskåp.
Hittade detta https://m.youtube.com/watch?v=Ot9Eel5PskA

Tar du detta året runt eller i cykler? Kombinerar du med andra örter/växter, som t.ex brännässla?

Tallpollen verkar ganska potent tsm med brännässla om man ska tro denna snubbe https://m.youtube.com/watch?v=oX7lFl4EXPg utan brännässla aromatiseras lättare testosteronet till östrogen, så att bara ta tallpollen verkar inte så klokt.

Om jag förstått det rätt så frisätter brännässla (roten?) testosteron från SHBG, som är ett protein som binder testosteron och som kan omvandla (aromatisera) testosteron till östradiol, men även DHT och östradiol (östrogen) binds till SHBG, och även dom frisätts av brännässla.

Vad jag läst så verkar det inte vara något problem att dessa frisätts, men det kanske ändå vore en god idé att kombinera ytterligare ingredienser som DIM (finns i korsblommiga grönsaker som broccoli) och selenium (finns i bl.a. paranötter) för att motverka östradiol? Testosteron i sig motverkar även DHT, har jag för mig.

Även curcumin som finns i gurkmeja verkar ha anti-östrogena effekter, kanske även anti-DHT men är osäker på det. Har även läst att curcumin kan hjälpa till att göra ämnen mer upptsgningsbara för kroppen. För att göra curcuminet mer upptagbart bör gurkmejan blandas med svartpeppar.

I vilket fall, bryts inte testosteronet ned om man äter det? Finns väl en anledning till att folk injicerar det (AAS)? Hör för mig att det finns som tabletter, men kommer inte ihåg om det var någon annan anabol eller androgen än testosteron, eller om det var testosteron i kombination med något annat för att kroppen inte ska bryta ned det, eller vara upptagen med att bryta ned något annat, tror dessa piller var elaka mot levern vilket kan tyda på något sådant.

Om tinkturer som går ut på att absorbera testo via tungan skulle funka bra, så borde väl folk göra det istället för att injicera? Gjorde en tråd om det på dopingforumet men den blev papperskorgad...
Citera
2018-03-27, 03:54
  #18
Medlem
Luness avatar
Mer intressant läsning https://www.rawforestfoods.com/blog/...-testosterone/
Citera
2018-08-18, 12:16
  #19
Medlem
rainheroins avatar
tallbarrsvatten funkade, men inte i så stor utsträckning. Fick återgå till m*dicin igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback