Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-03, 01:28
  #1
Medlem
Vill bara tipsa er som vill tillverka egna brädspel och kortspel som faktiskt ser ut som om de är köpta i affären om sidan: https://www.thegamecrafter.com/

Det går att tillverka både spelkort, spelbräde, kartong till spelet osv för lite pengar (runt 20-40dollar+frakt)
Citera
2014-05-03, 08:24
  #2
Medlem
Germanofils avatar
Rätt kul grej tycker jag. Definitivt något jag hade gett mig in på om jag hade haft mer tid.
Citera
2014-06-06, 19:35
  #3
Medlem
NakumaVecaans avatar
Vad najs! Har själv haft funderingar om att skapa ett eget brädspel, får bara se när det blir av.
Citera
2014-06-06, 20:43
  #4
Medlem
Kan man utgå från kända existerande spel och bara ger det ny utseende, namn e.t.c så att man få samma spel fast mer personlig? Kan vara kul som present t.e.x om man vill ge spelet Monopol till en kompis/familjemedlem så gör man om pjäserna så de ser ut som kompisar/familjmedlemmar och rutorna döps om till ställen som finns nära en. Chanskorten skrivs om till något knasig men ha samma effekt som i originalspelet m.m.
Citera
2016-10-04, 13:13
  #5
Medlem
Hej!

Bump av en gammal tråd. Vi sitter och överväger att beställa från thegamecrafter. Vår tanke är då att ta alla ingående komponenter till spelet från dem (vilket för oss är spelplan, box, kort, några sheets, markörer samt tärningar). Vi vet att det går att hitta billigare leverantörer, men POD känns rätt klockrent i ett första skede för att uppdatera den version som vi nu använder för beta-testning. Och det vore även bra med ett snyggare ex. för att lättare kunna "förklara visionen" (prettovarning där ).

Så frågorna är väl egentligen två; har någon av er använt dem, och blev ni i sådana fall nöjda?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback