Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-13, 21:15
  #145
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Paul Simon 80 år idag den 13 oktober, måste uppmärksammas och firas och det får bli på hans eget sorgmodiga sätt.
Congratulations
Citera
2021-10-13, 22:28
  #146
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Paul Simon 80 år idag den 13 oktober, måste uppmärksammas och firas och det får bli på hans eget sorgmodiga sätt.
Congratulations

Trodde inte juden var så gammal faktiskt. Bra musiker är han i alla fall.
Citera
2021-10-15, 18:19
  #147
Medlem
avrogados avatar
<There goes rhyming simon> är min favorit.
<Graceland> är tyvärr inte inom min begränsade smak.
Citera
2021-10-16, 02:03
  #148
Medlem
Geomeisters avatar
Paul Simon försökte alltid utveckla sig från skiva till skiva även om det var i större eller mindre bemärkelse.

Graceland är ett stort steg ifrån tidigare Hearts and Bones, men jag skulle nog säga att The Rhythm of the Saints (1990) och Surprise (2006) är de skivor som är längst ifrån hans mest kända låtar i musikaliskt mening.

Rhythm of the Saints har fokus på rytmer och andra har Brian Eno samt är en betydligt mer modern historia än det traditionella poplåtarna grejerna.

Dagens Paul Simon:
Paul Simon - Ten Years
Citera
2021-10-22, 20:45
  #149
Medlem
salt5491s avatar
Anledningen till att Simon vann över Garfunkel var förmodligen bara den där jävla låten om tidelag med änder.
Citera
2021-10-22, 20:54
  #150
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag är ägare till There Goes Rhymin' Simon, The Rhythm of the Saints och Surprise. You're The One än har jag inte fått tag på. Vilken stil är det på den skivan? Är den lik Suprise?

Den enda av skivorna jag har som jag anser att det finns utfyllnad på är Hearts And Bones, men det är ganska bra utfyllnad ändå eller ja, det rullar på!

Dagens Paul Simon: The Obvious Child --> https://www.youtube.com/watch?v=9HKNAhAxMAk
Ja min favvo. å vilka trummor sen, underbart.
Citera
2023-06-22, 18:52
  #151
Medlem
GormDenGamles avatar
Ny intervju med Paul.
Han verkar väldigt sårbar. Och har tankar om livet och döden
https://youtu.be/mFxcbPJRLWA

Och ett nytt album - ”Seven psalms”. Bara dn lång ljudfil.
https://open.spotify.com/album/2W88k...QdC_9DnRk6B4qQ
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2023-06-22 kl. 19:06.
Citera
2023-06-23, 12:05
  #152
Medlem
Chinatowns avatar
Hej!

Mest lyssnat på Simon & Garfunkel. Gillar det som kommit från Paul Simon också. Favoriten är 50 Ways to Leave Your Lover.

// Chinatown
Citera
2023-06-24, 10:09
  #153
Medlem
Geomeisters avatar
2016 släppte Paul Simon Stranger to Stranger och menade att det skulle bli hans sista album. Album säljer inte som förut och likt de flesta artister vill folk bara höra hits/gammalt. Intresset för artisters nya material är oftast ljummet. Det har även Paul Simon förstått. Därav tänkte han väl gå i någon slags pension. Då han redan då var en bra bit över 70 år.

2018 kom In the Blue Light en skiva med omskrivna versioner av mindre kända låtar.

Nu i 2023 kom Seven Psalms.

Är det mycket pengar involverat i detta? Har Paul Simon inte tillräckligt? Jag tror det handlar om att han är en musiker och vill bli hörd. Vissa kanske släpper album för att fortsätta leva ett visst liv. För t.ex. Paul Simon tror jag bara han inte kan hjälpa sig själv. Tror detsamma gäller Neil Young, Bob Dylan och andra liknande. Vore det endast pengar de var ute efter så finns det mer effektiva sätt än släppa album som bara en bråkdel av fanbasen kommer orka ta till sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback