Citat:
Ursprungligen postat av
pap01
Tyvärr så är det nog vanligare än man tror. Speciellt med en väldigt heta bostadsmarknad vi har i Stockholm i synnerhet så attraheras mindre seriösa och ärliga skojare till mäklaryrket. 24-åriga fd mobiltelefonsäljare som satt på sig dressmankostym och läst 2 terminer "mäklarutbildning" i gävle typ och tror de är "affärsmän" helt plötsligt. Privatbostadsmäklare är en glorifierad fotograf som kan lägga upp annonser på hemnet.
Jag har råkat ut för det två gånger (tror jag). Första gången var en budgivning som kändes suspekt. Jag backade då mitt bud efter att jag vunnit och sa att jag inte tänkte betala mer än X. Missade den lägenheten för säljaren tackade nej. Andra gången blev jag överbjuden på ett ytterligare suspekt sätt och stannade budgivningen. Mäklaren kom tillbaka då och sa att budvinnaren dragit sig tillbaka och att jag var högsta bud. Sa att i så fall är jag villig att köpa för mitt första utgångsbud eftersom den som budat emot uppenbarligen inte var seriös eller verklig. Den lägenheten köpte jag.
Hmm, så först tar du tillbaka bud från en vinnande budgivning för att det verkar skumt, sen när någon gör exakt samma sak mot dig så tycker du också att det är skumt?