Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 10:58
  #181
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
PK säljer inte.

Google trends, Metro versus Fria Tider de senaste fem åren.

https://trends.google.se/trends/expl...ria%20Tider%22

Beror ju också på den extrema överetableringen på den kanten. Medierna är allt annat än en perfekt marknad på kort och medellång sikt, och det finns enorma trögheter som gör att man fortsätter i samma riktning trots att det inte lönar sig.

En av de största trögheterna är faktiskt journalisterna själva. Det är som om fabriksarbetarna själva hade bestämt att man skulle fortsätta bygga hästdroskor och inte satsa på bilar.
Citera
2017-05-06, 10:04
  #182
Moderator
Siegfrids avatar
Läste Metro igår och tänkte att jag skulle frossa i politiskt korrekta floskler.
Men ack vad jag bedrog mig. Förutom en insändare om kvinnors kroppar som borde "accepteras" i större utsträckning så fan jag inget speciellt att notera.
Har den nya ägaren rökt ut alla PK-ister eller har de lydigt riktat in sig efter vad de upplever är den Nya Ordningen.
Någon total omsvängning till nån slags Det Stürmer har det inte blivit, bara en allmänt menlös och urkokt produkt.

https://issuu.com/metro_sweden/docs/...4_se_stockholm
Citera
2017-09-21, 15:56
  #183
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Niclas Crammer är tydligen ny kolumnist i Metro. Går "värdegrunden" ihop med hans porrfilmskarriär i USA eller har dom helt missat detta?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Niclas_Crammer
https://www.metro.se/artikel/nfl-kol...arnas-revansch
Citera
2018-02-27, 09:51
  #184
Medlem
Kapten-Booms avatar
På sista tiden har jag faktiskt märkt att metro har blivit betydligt mindre PK i bemärkelsen vad som rapporteras.

Detta beror på att man numera inte skriver alls om några riktiga nyheter (då dessa inte passar den ideologin som man följer). Kriminalnyheter, ekonominyheter, inrikes osv får som mest bara en liten notis i hela tidningen.

Numera verkar metro ha blivit en riktig damtidning, 99% av artikarna verkar vara enligt stilen:
-"Återupplev klassträffen"
-"Nya filmerna på bio"
-"Baktips från Agneta"
-"Så får du bort fettfläckar"
-"Veckans inredning"

Jag läser inte metro (slutade helt efter "Välkomna till Sverige"-skiten) men har noterat detta på väg till bussen mm.

Dock med starkt undantag för kolumnisterna, dessa är som vanligt handplockade extremisttomtar som sympatiserar med F! och V.
Citera
2018-03-09, 00:21
  #185
Medlem
Bergatroll1s avatar
Metro var en relativt bra tidning innan som särskilde sig från andra etablerade tidningar, nu är tyvärr den också väldigt PK. Idag handlade hela tidningen om Internationella Kvinnodagen, bokstavligen.
Citera
2018-04-25, 11:56
  #186
Medlem
AndersM79s avatar
Satt i ett väntrum igår, och det enda läsbara (obs: inte läsvärda) alstret var Metro.
Döm om min förvåning när jag såg att baksidan var en helsidesannons för SD!
Citera
2018-04-25, 12:48
  #187
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Satt i ett väntrum igår, och det enda läsbara (obs: inte läsvärda) alstret var Metro.
Döm om min förvåning när jag såg att baksidan var en helsidesannons för SD!

SD har ju numera bjudits in i värmen av de etablerade medierna. Har ju varit ett spel för gallerian från första början.
Citera
2018-04-25, 15:42
  #188
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Satt i ett väntrum igår, och det enda läsbara (obs: inte läsvärda) alstret var Metro.
Döm om min förvåning när jag såg att baksidan var en helsidesannons för SD!

De måste ha fått hjärnsläpp på annonsavdelningen.
Citera
2018-04-25, 16:36
  #189
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
SD har ju numera bjudits in i värmen av de etablerade medierna. Har ju varit ett spel för gallerian från första början.

Inte i Metro. De är ju närmast Jihadister politiskt sett...

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De måste ha fått hjärnsläpp på annonsavdelningen.

Det var just det jag tänkte, eller så ligger annonseringen på en extern byrå (som nu fått kicken).
Citera
2018-04-25, 16:41
  #190
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Det var just det jag tänkte, eller så ligger annonseringen på en extern byrå (som nu fått kicken).

Minst en kolumnist lär ju säga upp sig i protest. Om de ska vara konsekventa alltså.
Citera
2018-04-25, 16:45
  #191
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Minst en kolumnist lär ju säga upp sig i protest. Om de ska vara konsekventa alltså.

Hoppas, hoppas...
Citera
2018-05-23, 18:26
  #192
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
I dagens Metro. Rubrik: "Kvinnliga politiker mest utsatta för hat".

Totalförsvarets Forskningsinstitut, FOI, har lagt ut skattepengar på att analysera 41,000 artiklar samt 4,8 miljoner kommentarer. "Man blir väldigt försiktig med att fatta beslut (köra över folket). Det är en fara för demokratin" / SKLs Lena Micko om politikerhjältarnas situation.

På nästa sida: "Elina Gustafsson (S) har utsatts för hat för sitt politiska engagemang. "Hon fick brev om att hon skulle styckas". Elina: "Jag väljer mina formuleringar ytterst noggrannt" (sedan kör jag över folket).

FOI studerade Avpixlat, Samhällsnytt, , Nordfront, Fria Tider, Motgift, Nordisk Ungdom, Nyheter Idag och Flashback. Det journalistkåren egentligen vill är att stänga ned och censurera med statens hjälp och låta politikerna få fördärva Sverige i lugn och ro.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-05-23 kl. 18:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback