Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-25, 01:20
  #205
Medlem
Uppdatering en månad senare.

Kan med bestämdhet nu säga att Metro är djupare nere i PK-träsket.
Startade en tråd nyligen om detta: (FB) Metro utser årets ljushuvuden - de flesta är PK-poliser

Samme person som låg bakom den artikeln, Fredrik Tiderman, låg även bakom de ... intelligenta skapelserna:
Sluta servera kött på alla restauranger (nov, 2018)
och
Fredrik Tideman: Mansbebisarna klarar inte att hon fick plats i Star Wars, juni 2018.
samt i förrgår... suck...
Etikettexperten: Så hanterar du dina rasistiska släktingar i jul

Tiderman är, såvitt jag kan se, inte journalist utan kom till Metro 2014 som grafisk designer.
Verkar som att hans "rätta åsikter" har gjort det möjligt för honom att jobba sig upp.
Kanske hjälpte hans hipsterskägg?
Förutom det jag nämnde har han nästan inte skrivit något.
Duktig av honom att sänka tidningens varumärke... eller ja, "höja" det hos äckelvänstern... om det nu skulle behövas.



vill man säga något positivt om Metro kan man se att enligt allabolag.se tappar metro inkomster oerhört snabbt.
Omsättning 2013: 280 miljoner
Omsättning 2016: 150 miljoner
Omsättning 2017: 100 miljoner.
Förlusten förra året var 47,6 miljoner.

Det är väl bara för dem att göra som alla vänstertidningar. Fortsätt att prångla ut smörja som ingen vill läsa, och känna sig lite goda tills de får lägga ner.
__________________
Senast redigerad av grelin1999 2018-12-25 kl. 01:37.
Citera
2018-12-25, 06:47
  #206
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Förlusten förra året var 47,6 miljoner.

Det är väl bara för dem att göra som alla vänstertidningar. Fortsätt att prångla ut smörja som ingen vill läsa, och känna sig lite goda tills de får lägga ner.

Ja det är härligt att läsa på allabolag.se. Förlust varje år sedan 2013
Citera
2018-12-25, 22:54
  #207
Medlem
Läser ni verkligen metro ?? det är väll bara uteliggare som andvänder det som dasspapper
Citera
2018-12-30, 12:08
  #208
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Jag vet inte när Metro förvandlades till att vara de halvt förståndshandikappade invandrarnas och de vänsterextrema människornas egen lilla tidning. Jag kan studera tidningen såsom att vara ett humor-objekt. Frågan är, tar Metro ens sig själv seriöst? Det är bara blattar, babberier och homosexualitet i den. Ja och klimat och veganism förstås.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback