Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
Traditionellt i korvmojen så är grillad korv modell hotdog och stekt korv modell "bamse".
En grillkorv är alltså en hot dog oavsett om den steks eller grillas.
Underbart alias för att svara i en korvtråd "Bullen"s
Men en korvmojj (som dom såg ut när jag besökte dessa) hade väl kokt (varmkorv, knäppkorv, wienerkorv eller vad man nu skall kalla den) med mos eller bröd. Sen kom nån typ av kortare tjockare korv som stektes/grillades på båda sidor samtidigt i en klämgrill vad jag nu kommer ihåg.
Så långt är jag med, kokt och grillad. Men detta som rullar på statoil i timmar??? grillad - så fan heller oavsett om den är tjock eller inte. Sous vide korv är väl närmare i så fall.
Sen serveras fanstyget med dressing eller vafan det nu är... "ska du ha vitlöksdressing till det?", nä korv ska ha senap och om man är hungrig så kan man synda med en räksallad och rostad lök men bara senap och ev. bostongurka duger fint.
Kan konstatera att senap och bostongurka i domdär kondombröden inte fungerar vidare bra. Det kräver nåt lättflytande som vitlöksdressing och ketchup. Bostongurkan försvinner ner i avgrunden om man mosar in korven dit.
Så jag hänger med på kokt, grillad (i klämgrill med ränder) men statoil-nödprovianten är i en liga för sig. Frågan är om det ens är korv.... börjar fundera på köttinnehåll osv. Nåja, det är nog bättre att inte veta.