Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-06, 16:57
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Öppet arkiv borde den väl kunna ligga på. Finns dock inte där heller.

Nej, Öppet arkiv får endast lägga upp material som sänts före 1 juli 2005.
http://www.oppetarkiv.se/om-oppet-arkiv
Citera
2016-02-12, 18:07
  #206
Medlem
SilentVictorys avatar
Morran och Tobias blir långfilm

Citat:
I ett sms till Aftobladet berättar Robert Gustafsson, som spelar sonen Tobias, att produktionen redan dragit i gång.

– Det går utmärkt och vi spelar in redan i mars och hoppas på riktigt grisigt och passande väder.

Han berättar att manuset snart är klart.

"Manus blir klart om 1,5 vecka och vi har väl aldrig skrattat så mycket under en manusprocess", skriver han till tidningen.
http://www.expressen.se/noje/succen-...blir-langfilm/
Citera
2016-02-12, 18:37
  #207
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Morran och Tobias blir långfilm


http://www.expressen.se/noje/succen-...blir-langfilm/

Grymt! Blir lite mer möjligheter för duon då!
Citera
2016-03-30, 06:23
  #208
Avstängd
DiegoCostas avatar
Underbar svart humor i svenska mått mätt.
Jag skulle vilja se mer nostaligi med åke, kattungar, dunk och knivar dock.
Längtar till fler avsnitt.
Citera
2016-07-01, 13:44
  #209
Medlem
ace_secs avatar
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/128993

Trailern till filmen!

Biopremiär i Oktober!
Citera
2016-07-13, 18:52
  #210
Medlem
whadeewhoos avatar
Jag har aldrig förstått det roliga med Morran och Tobias..
Det känns mer som att sparka på dom som redan ligger till skillnad från Solsidan där man sparkar uppåt mot de rika och "normala" och inte på de fattiga och "mindre begåvade"..
Jag förstår inte hur man kunde komma på idén till detta program från första början, och ännu mindre, hur det kunde få en egen serie och nu en egen film.
Det känns som att svensken sitter och skrattar åt sin egen spegelbild men är för dum för att fatta att det är sig själv han skrattar åt ungefär..
Som det sades tidigare, alla känner vi någon i denna sits.
Citera
2016-07-13, 22:58
  #211
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Som det sades tidigare, alla känner vi någon i denna sits.

Som Morran och Tobbe? Nej, alla känner inte någon i den sitsen. Tro mig.
Citera
2016-07-14, 02:54
  #212
Medlem
whadeewhoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Som Morran och Tobbe? Nej, alla känner inte någon i den sitsen. Tro mig.

Kanske inte EXAKT som Morran och Tobias, för dom är ju ganska speciella, men de flesta här känner ju någon som är speciell..
Någon som har svårt med sociala samspel, hålla i pengar, splittrad familj, en förälder som hellre är kompis än förälder, osv osv. Det blir en lång lista.
Känner man ingen då beror det oftast på att man ÄR den personen..
Eller så har man mer gemensamt med Solsidan och då tror man att fattigt är då man måste sluta med sin privata dietist.
Citera
2016-07-14, 02:55
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Jag har aldrig förstått det roliga med Morran och Tobias..
Det känns mer som att sparka på dom som redan ligger till skillnad från Solsidan där man sparkar uppåt mot de rika och "normala" och inte på de fattiga och "mindre begåvade"..
Jag förstår inte hur man kunde komma på idén till detta program från första början, och ännu mindre, hur det kunde få en egen serie och nu en egen film.
Det känns som att svensken sitter och skrattar åt sin egen spegelbild men är för dum för att fatta att det är sig själv han skrattar åt ungefär..
Som det sades tidigare, alla känner vi någon i denna sits.


Sådant där resonemang är den nya tidens gissel. När vi tar ansvar för vad andra kanske tänker, ser folk som offer och tror att allt är kränkande. Man måste inte lägga värdering i allting heller. Det finns faktiskt tv/film-produktioner som inte är tänkt att håna någon, som inte är tänkt att vara annat är dråplig komik.

Hur tänker du? Det går se något jobbigt och kränkande i allt om man vill. Lasse Åbergs filmer gör narr av charterturister eller båtfolk? Lars Molin gestaltar radhusboende som deppiga och fulla av problem?

Nä, skärpning, det som visas på tv eller vita duken behöver inte omsättas till verkliga personer. Morran och Tobias är väldigt bra skriven svart humor. Serien är melankolisk liknande som i Torsk på Tallinn, där det finns något tänkvärt i det dråpliga. Så istället för att förfäras, försök se budskap, värmen och humorn i serien.
__________________
Senast redigerad av bohonos 2016-07-14 kl. 02:58.
Citera
2016-07-14, 03:02
  #214
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Kanske inte EXAKT som Morran och Tobias, för dom är ju ganska speciella, men de flesta här känner ju någon som är speciell..
Någon som har svårt med sociala samspel, hålla i pengar, splittrad familj, en förälder som hellre är kompis än förälder, osv osv. Det blir en lång lista.
Känner man ingen då beror det oftast på att man ÄR den personen..
Eller så har man mer gemensamt med Solsidan och då tror man att fattigt är då man måste sluta med sin privata dietist.

Jag skulle säga att 98% av sveeriges befolkning ligger ÖVER Morran & Tobbes prestationer.

Morran och Tobbe är SÅ mycket värre än de allra, allra, allra flesta.
Citera
2016-07-14, 03:17
  #215
Medlem
whadeewhoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sådant där resonemang är den nya tidens gissel. När vi tar ansvar för vad andra kanske tänker, ser folk som offer och tror att allt är kränkande. Man måste inte lägga värdering i allting heller. Det finns faktiskt tv/film-produktioner som inte är tänkt att håna någon, som inte är tänkt att vara annat är dråplig komik.

Hur tänker du? Det går se något jobbigt och kränkande i allt om man vill. Lasse Åbergs filmer gör narr av charterturister eller båtfolk? Lars Molin gestaltar radhusboende som deppiga och fulla av problem?

Nä, skärpning, det som visas på tv eller vita duken behöver inte omsättas till verkliga personer. Morran och Tobias är väldigt bra skriven svart humor. Serien är melankolisk liknande som i Torsk på Tallinn, där det finns något tänkvärt i det dråpliga. Så istället för att förfäras, försök se budskap, värmen och humorn i serien.

Lasse Åberg gör inte narr av turister, han visar bara hur hemskt långsam han är och att jag aldrig kan förstå svensk filmindustri.

Vad är det som är det tänkvärda i Morran och Tobias?
Citera
2016-07-14, 03:18
  #216
Medlem
whadeewhoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag skulle säga att 98% av sveeriges befolkning ligger ÖVER Morran & Tobbes prestationer.

Morran och Tobbe är SÅ mycket värre än de allra, allra, allra flesta.


Jag känner ju ingen som är så korkad som dom, men det känns som att om inte svenskarna blrjar uppfostra sina barn snart så består hela landet endast av Morror och Tobiasar. (?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback