Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-30, 21:22
  #1
Medlem
Har sökt men inte hittat någon tråd om MK8. Jag är i varje fall ganska hypad inför detta spel. Fick idag veta på gamespot att om man köper MK8 så kommer man att få välja ett gratis spel att ladda ned. Inga dåliga spel på listan, detta verkar vara sammankopplat med club nintendo. Kommer detta gälla Sverige undrar jag då. Någon som vet?

Nintendo Land
New Super Mario Bros. U
Monster Hunter 3 Ultimate
Game & Wario
Pikmin 3
The Wonderful 101
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
Sonic Lost World
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games
Wii Party U
Citera
2014-04-30, 21:25
  #2
Medlem
lonely-wolfs avatar
alla nya banorna och färgerna ser så sjukt fina ut, är också rätt peppad på det här spelet mario kart double dash är fortfarande mitt favorit mario kart undrar om det här kan slå den? vem vet...
Citera
2014-04-30, 21:27
  #3
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Har sökt men inte hittat någon tråd om MK8. Jag är i varje fall ganska hypad inför detta spel. Fick idag veta på gamespot att om man köper MK8 så kommer man att få välja ett gratis spel att ladda ned. Inga dåliga spel på listan, detta verkar vara sammankopplat med club nintendo. Kommer detta gälla Sverige undrar jag då. Någon som vet?

Nintendo Land
New Super Mario Bros. U
Monster Hunter 3 Ultimate
Game & Wario
Pikmin 3
The Wonderful 101
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
Sonic Lost World
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games
Wii Party U
Problemet är att erbjudandet kräver att man har ett Club Nintendo-konto, och Club Nintendo stöds tyvärr inte längre i Sverige. Jag jobbar för tillfället på att försöka ansluta min konsol till Club Nintendo, men det har inte lyckats ännu. Imorgon tänkte jag försöka ringa upp svenska Nintendo för att få ett officiellt uttalande gällande detta. Jag kommer då rapportera in till forumtråden för Wii U där vi just nu diskuterar just detta.
(FB) Wii U - Nintendos nya stationära konsol (tidigare känd som Project Café)
Citera
2014-04-30, 21:28
  #4
Medlem
Messijahs avatar
Kan ju säkert bara googla och få fram denna infon men frågar ändå.
Kommer man att kunna använda de vanliga kontrollerna till nya mario kart? Och inte bara de man använda till vanliga Wii, alltså de man vred och vände på? Förstörde känslan tycker jag.
Citera
2014-04-30, 21:31
  #5
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messijah
Kan ju säkert bara googla och få fram denna infon men frågar ändå.
Kommer man att kunna använda de vanliga kontrollerna till nya mario kart? Och inte bara de man använda till vanliga Wii, alltså de man vred och vände på? Förstörde känslan tycker jag.
Du kommer kunna använda Gamepad, Wii U Pro Controller och den klassiska kontrollen med Nunchuk från Wii.
Citera
2014-04-30, 21:36
  #6
Medlem
Messijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Du kommer kunna använda Gamepad, Wii U Pro Controller och den klassiska kontrollen med Nunchuk från Wii.

Okej tack för infon! Tror själv att känslan blir bäst med Wii U Pro kontrollen
Citera
2014-05-15, 15:30
  #7
Medlem
Elementarts avatar
Mario Kart 8 har snittbetyget 89 av 100 på Metacritic just nu. Spelet fick en 9:a på gamereactor. Tycker för övrigt att det ser väldigt skoj ut

http://www.metacritic.com/game/wii-u/mario-kart-8
Citera
2014-05-21, 11:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Har sökt men inte hittat någon tråd om MK8. Jag är i varje fall ganska hypad inför detta spel. Fick idag veta på gamespot att om man köper MK8 så kommer man att få välja ett gratis spel att ladda ned. Inga dåliga spel på listan, detta verkar vara sammankopplat med club nintendo. Kommer detta gälla Sverige undrar jag då. Någon som vet?

Nintendo Land
New Super Mario Bros. U
Monster Hunter 3 Ultimate
Game & Wario
Pikmin 3
The Wonderful 101
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
Sonic Lost World
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games
Wii Party U

Det gäller Sverige också, Bergsala fixar det eftersom det inte finns någon club Nintendo i Sverige.

http://www.nintendo.se/arkivet/2014/...?view=Standard
Citera
2014-05-27, 11:48
  #9
Avstängd
Två dagar kvar sedan kör vi MK8
Citera
2014-05-29, 13:05
  #10
Medlem
Poddes avatar
Någon som fick spelet för tidigt?

Blir att plocka upp det imorgon någonstans.

Skulle det vara krångligt att hitta sina kompisar online för att spela med dom? Tycker jag läst något sånt.
Citera
2014-05-30, 06:39
  #11
Medlem
Jag laddade hem det inatt och spelade igenom igenom cuperna på lägre svårighetsgrad och var inte riktigt golvad efter de första racen men sedan kom de senare banorna och SHIT vilket roligt spel! Svårighetsgraden var oroväckande låg på 50cc men jag räknar kallt med att den skruvas upp rejält på 150cc.

Online funkade helt smärtfritt och var precis så roligt som jag hade hoppats. Jag provade dock bara det vanliga random matchmaking-läget men såg att det även fanns ett tournament
-läge där man antingen hostar en egen turnering eller hoppar in i någon annans och som host verkar man kunna skräddarsy turneringarna helt vad gäller vilka banor, power-ups, karaktärer osv som gäller för just den turneringen och detta läge hoppas jag mycket på. Det verkar som att Nintendo äntligen fattat det här med online fullt ut nu.

Det känns spontant såhär efter ett par timmars spelande att jag fått mitt ultimata Mario Kart nu och att sommaren (och hösten, och vintern, och våren osv osv...) är räddad!
Citera
2014-05-30, 08:18
  #12
Medlem
utan.att.stannas avatar
Kommer det bara till Nintendo?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback