Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-18, 00:32
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Bumpar denna tråd.

Ska flytta till ett ställe där jag bland annat har möjlighet att välja Bahnhof fiber. och jag får uppfattningen från många ställen på nätet att dom är bra.
Frågan är om folk här på FB fortfarande tycker Bahnhof är bra?

Annars kan jag välja mellan otroligt många andra, BBB, bredband2, microteh, NetatOnce, T3, osv osv osv..

Ja.
Citera
2016-08-18, 08:01
  #38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Bumpar denna tråd.

Ska flytta till ett ställe där jag bland annat har möjlighet att välja Bahnhof fiber. och jag får uppfattningen från många ställen på nätet att dom är bra.
Frågan är om folk här på FB fortfarande tycker Bahnhof är bra?

Annars kan jag välja mellan otroligt många andra, BBB, bredband2, microteh, NetatOnce, T3, osv osv osv..

Inte bättre än någon annan. Speciellt inte då de kör på samma fiber som de andra.
De överdriver bara sin anonymitetspolicy.
Citera
2018-03-18, 03:22
  #39
Medlem
puckots avatar
Jag bor i Uppsala och här i vår bostadsrättförening ska det installeras nya fiberuttag från IP-Only inom kort. Och jag har kollat in dom olika alternativen som verkar finnas tillgängliga, och det är främst Bahnhof som jag är intresserad av och har varit sugen på tidigare. Man har ju hört så mycket bra om dom genom åren.

Men nu när jag har läst runt på en del sidor med omdömmen om Bahnhof, så verkar det plötsligt ha ploppat upp en del negativa omdömmen den senaste tiden, om att det segar och att det kan ligga nere i perioder och krångla en massa. Och att det är svårt att komma i kontakt med deras support när man behöver hjälp och att det kan vara långa återkopplingstider. Det låter oroande tycker jag. Så nu har jag tvekat lite om Bahnhof verkligen är ett vettigt alternativ? Vad säger ni?
Citera
2018-03-18, 10:54
  #40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jag bor i Uppsala och här i vår bostadsrättförening ska det installeras nya fiberuttag från IP-Only inom kort. Och jag har kollat in dom olika alternativen som verkar finnas tillgängliga, och det är främst Bahnhof som jag är intresserad av och har varit sugen på tidigare. Man har ju hört så mycket bra om dom genom åren.

Men nu när jag har läst runt på en del sidor med omdömmen om Bahnhof, så verkar det plötsligt ha ploppat upp en del negativa omdömmen den senaste tiden, om att det segar och att det kan ligga nere i perioder och krångla en massa. Och att det är svårt att komma i kontakt med deras support när man behöver hjälp och att det kan vara långa återkopplingstider. Det låter oroande tycker jag. Så nu har jag tvekat lite om Bahnhof verkligen är ett vettigt alternativ? Vad säger ni?

Det brukar inte vara så stor skillnad mellan operatörer på samma stadsnät. Vad som kan skilja är supporten och där är nog Ownit ett bättre val. Nöjdaste kunder flera år i rad bl.a. Men behöver man support om allt fungerar? Har ringt Ownit 2 ggr på 12 år då någon grävt av fibern.
Citera
2018-06-20, 21:36
  #41
Medlem
Deras support är ju helt jävla sämst.

Titta på deras sida så får blir du ALLTID hänvisad till deras automatiserade svar.
Inte ens mail kontakt till support finns... Zitius stadsnätet i stockholm med Bahnhof har varit helt skandal de senaste åren med strypta uppkopplingar och dylikt.

Bra priser är det, men support och information angående drift och så är totalsämst.

Visserligen är det mer okej än Felia.
Citera
2018-12-03, 20:39
  #42
Medlem
Blir lite upprörd nu på Bahnhof:

Var inne på IP only och kolla om det fanns något billigare att välja på, såg då att Bahnhof har 100/10 uppkoppling för 265kr/mån. När jag beställde 100/10 från dem så var priset 289kr/mån. Dvs dom har sänkt priset, men "de gamla" kunderna får då behålla det gamla dyrare priset.... Blir riktigt förbannad på sånt beteende.

Någon som vet när dom sänkte priset?
Citera
2018-12-04, 10:10
  #43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Blir lite upprörd nu på Bahnhof:

Var inne på IP only och kolla om det fanns något billigare att välja på, såg då att Bahnhof har 100/10 uppkoppling för 265kr/mån. När jag beställde 100/10 från dem så var priset 289kr/mån. Dvs dom har sänkt priset, men "de gamla" kunderna får då behålla det gamla dyrare priset.... Blir riktigt förbannad på sånt beteende.

Någon som vet när dom sänkte priset?

Det där gäller alla leverantörer. När bindningstiden går ut så meddelar dew inte detta. Det får man hålla reda på själv och kan då säga upp det gamla och hoppa på det nya.
Citera
2018-12-04, 13:19
  #44
Medlem
A3 klart bäst, Bahnhofs integritetspolicy som bara är mög har lurat alla fildelare till
deras nät i tron att dem ska vara anonyma.

Detta har resulterat i överbelastade nät.
Citera
2018-12-04, 14:50
  #45
Medlem
dotmavriqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
A3 klart bäst, Bahnhofs integritetspolicy som bara är mög har lurat alla fildelare till
deras nät i tron att dem ska vara anonyma.

Detta har resulterat i överbelastade nät.

Kan du styrka ditt påstående utan att låta som en shill?
Citera
2018-12-04, 15:05
  #46
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
A3 klart bäst, Bahnhofs integritetspolicy som bara är mög har lurat alla fildelare till
deras nät i tron att dem ska vara anonyma.

Detta har resulterat i överbelastade nät.
Citation needed som man brukar säga. Annars är du bara ännu ett troll.
Citera
2018-12-04, 19:48
  #47
Medlem
Finns att läsa en hel del i tråden på Sweclockers sida hur tjänsterna Bahnhof har fungerar för olika personer.

https://www.sweclockers.com/forum/14...ch-uppkoppling
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2018-12-04 kl. 19:54.
Citera
2018-12-04, 20:53
  #48
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Finns att läsa en hel del i tråden på Sweclockers sida hur tjänsterna Bahnhof har fungerar för olika personer.

https://www.sweclockers.com/forum/14...ch-uppkoppling
Menar du att 100% av alla användare som har Bahnhof inte är 100% nöjda?! Nigger please, du skämmer bara ut dig om du tror en länk till ett forum är bevis för att Bahnhofs integritetspolicy är fake.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback