Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-30, 13:25
  #1
Medlem
Jag har under en tid nu sett silverfiskar i både badrum och kök. Jag brukar hitta de i kökslådorna och
ibland i kastruller, stekpannor. Nu vill jag bli av med dessa äckliga djur och läste att radar spray ska funka. Enda problemet är att jag har en katt och undrar om den kan vara farlig för katten.

på hemsidan skadedjursfri.se står det att radar spray inte är farlig för människor eller djur. Stämmer detta?

Finns det nått annat jag kan göra för att bli av med silverfisken?
Citera
2014-04-30, 13:33
  #2
Medlem
Det finns även betstationer för silverfisk, ungefär som myrdosor.
Skulle nog vara försiktig med radar och katten.
Citera
2014-04-30, 14:06
  #3
Medlem
TheShapes avatar
Skippa Radar. Hjälper dessutom föga mot silverfiskar, då de är i princip omöjligt att utrota. Bättre att köpa myrdosor (fungerar även på silverfiskar), så får du någotsådär bra koll på dem. Sen så kan det vara bra att kolla upp, då silverfiskar kan vara ett tecken på fuktskada.

Fast inget som katten din tar? Min gamla katt jagade och åt silverfiskar med glädje, så det problemet hade jag aldrig.
Citera
2016-12-10, 02:37
  #4
Avstängd
Katapultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Skippa Radar. Hjälper dessutom föga mot silverfiskar, då de är i princip omöjligt att utrota. Bättre att köpa myrdosor (fungerar även på silverfiskar), så får du någotsådär bra koll på dem. Sen så kan det vara bra att kolla upp, då silverfiskar kan vara ett tecken på fuktskada.

Fast inget som katten din tar? Min gamla katt jagade och åt silverfiskar med glädje, så det problemet hade jag aldrig.


Hjälper föga? ALLA som har kört med radar har det hjälpt otroligt mycket för.
Citera
2016-12-10, 02:39
  #5
Medlem
villesons avatar
Radar Hjälper!
Citera
2017-01-16, 11:58
  #6
Avstängd
Katapultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villeson
Radar Hjälper!
Verkligen! Har sprutat 2 gånger. Första gången blev det massa döda att plocka upp, sen körde jag en sprutning till, då såg jag inte en enda. Har väl sett någon enstaka efter det, men inte många. Såg en idag när jag skakade om kläderna som låg på en stol, så tog radarn och dödade den. Sen körde jag även en sprutning till idag men inte heller den här gången kom det fram några. Tyvärr kan jag inet spruta i resten av nedervåningen pga katt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback