Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-02, 11:12
  #325
Medlem
Mistyarrows avatar
Det pågår redan diskussioner om valfusk med "borttappade valsedlar" m.m så DD valsystem skulle ju kanske vara bättre i såna fall.
Citera
2022-09-02, 14:13
  #326
Medlem
Mistyarrows avatar
Om man röstar på DD så köper man inte grisen i säcken. När man röstar på andra partier så röstar man på ett helt paket med massa saker man inte vill ha med i paketet.
Citera
2022-09-03, 03:28
  #327
Medlem
Mistyarrows avatar
Desto mera jag berättar om man kan rösta som man vill i varje sakfråga i sitt område, desto mera folk får jag med mig och det bästa av allt är att dom kan gör det genom sin smartphone med mobilt bank-id!
Citera
2022-09-04, 14:29
  #328
Medlem
Man kastar bort sin röst genom att rösta på ett parti som bara ser dig som ett verktyg till makten.

Vanliga partier lyssnar inte på vad du säger. Det enda dom vill är att du ska lyssna på dom. Det finns ingen tvåvägskommunikation.

Om vi är överens om att demokrati är det bästa styrelseskicket måste se över hur vi kan på bästa sätt säkerställa att vi har ett folkstyre i varje sakfråga.
Citera
2022-09-04, 17:55
  #329
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamTimEre
Man kastar bort sin röst genom att rösta på ett parti som bara ser dig som ett verktyg till makten.

Vanliga partier lyssnar inte på vad du säger. Det enda dom vill är att du ska lyssna på dom. Det finns ingen tvåvägskommunikation.

Om vi är överens om att demokrati är det bästa styrelseskicket måste se över hur vi kan på bästa sätt säkerställa att vi har ett folkstyre i varje sakfråga.

Engagemang i olika frågor kommer att bli varierande beroende på intresset att rösta om dem.


Det bor två miljoner utrikes födda i Sverige.
https://www.scb.se/hitta-statistik/s...utrikes-fodda/

Etniska intressegrupper kan då enkelt få genom beslut som missgynnar andra.
Hur ska det avgöras vilka frågor det ska röstas om?
Redan där så blir det odemokratiska problem.
Citera
2022-09-05, 14:30
  #330
Medlem
Mistyarrows avatar
Denna bilden säger ju en del om hur DD fungerar:

https://www.facebook.com/direktdemok...02866343164014
Citera
2022-09-09, 15:05
  #331
Medlem
Mistyarrows avatar
Synd att inte fler fattar fördelarna med DD valsystem och sättet att rösta på i sakfrågor.
Citera
2022-11-15, 16:31
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det kan gå, men det krävs ett rigoröst säkerhetssystem med verifiering med BankID i alla steg. Systemet måste var hacker-proof till 110% dessutom, vilket är knepigt eftersom man vill att systemhelvetet skall vara internetanslutet.
Idén är fucking STOOOOOPID om du frågar mig.

Den frågan får dock ställas upp med villkoret att alla som säger JA till kärnkraft även måste säga JA till att bo granne med kraftverket om så krävs.

Tja varför inte. Med dagens utveckling inom kärnkraft och att vi inte har naturkatastrofer som ska kunna orsaka en större katastrof med ett kärnkraftverk borde det inte behöva vara några problem. Men jag är inte tillräckligt insatt egentligen ändå skulle jag nog hellre förlita mig på kärnkraft än asen som levererar vår energi. Tror jag
Citera
2023-11-01, 22:03
  #333
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Inga nyheter på hemsidan sedan 2021, är detta parti insomnat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback