Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-29, 18:57
  #1
Medlem
Mananms avatar
Factorio är ett spel där du bygger och underhåller en fabrik. Allt från att skapa elektricitet. Till ett vapenförsvar.

Du kommer att få automatisera en fabrik. Bygga upp en infrastruktur. Och slåss mot utomjordingar. Man forskar så att man kan bygga mer avancerade saker.
Om man gillar Minecraft Tekkit så är detta ett spel för er.

Storyn är att du har kommit på en planet som du skall utforska och bygga upp ett försvar mot dom argsinta innevånarna (Som ser ut som varelserna i Underhotet från jorden) på denna planet. Inför koloniseringen av planeten.

Spelet är just nu public alpha. Och utvecklarna uppdaterar det väldigt mycket. Nästa stora uppdatering som kommer att vara multiplayer läge.


Hemsida
http://www.factorio.com/

Och en länk till en gameplay.
http://www.youtube.com/playlist?list...Izp59h13KGQlsQ
Citera
2014-04-29, 20:32
  #2
Medlem
Kul spel! Önskar grafiken var lite bättre men det var väldigt underhållande !
Citera
2014-05-04, 18:47
  #3
Medlem
Mananms avatar
Utvecklarna har precis släppt en trailer.
http://www.youtube.com/watch?v=9yDZM0diiYc
Citera
2014-05-04, 19:21
  #4
Medlem
Veeoons avatar
Diggar trailern. Grymt välgjord. Väntar tills det får multiplayer så kanske jag hoppar på (gods)tåget också
Citera
2014-11-19, 09:08
  #5
Medlem
Mananms avatar
Nu har det blivit aktuellt att spela detta spel igen. För nu har dom infört Multiplayer i detta underbara spel.

Så tänkte höra om det är någon som spelar detta? Eller är sugen att köra lite tillsammans?
Citera
2014-11-19, 11:45
  #6
Medlem
N3ss3s avatar
Det låter onekligen intressant och trailern verkar trevlig.

Men du säger att det påminner om tekkit, är det på sättet man kan bygga maskiner eller vad är det som får dig att skapa den parallellen?

Potential finns, men jag börjar tappa modet för alla dessa indiespel som verkar lovande men aldrig riktigt kommer upp till den nivån man förväntar sig. Dock ser det ut som att de faktiskt kommer framåt, vi får bara hoppas att arbetet inte minskar i takt med att inkomsterna ökar.
Citera
2015-07-21, 11:52
  #7
Medlem
Jag vill påpeka att detta, ihop med modden DyTech, är ett av de bättre spel jag spelat.
Citera
2016-03-03, 13:12
  #8
Medlem
Shit alltså! Jag kan inte minnas när jag spelat ett spel så intensivt. Det finns alltid någonting att göra, fixa, förbättra, försvara och så vidare. Helt sjukt. Passar ypperligt ihop med att lyssna ifatt sig på poddar.

Men jag har lite frågor. Vet ni om man behöver ha pumpar kopplade på sina pumpjacks/oil refinery/chemical labs för att få det att gå snabbare? Jag tycker det är lite dåligt tryck i skiten.

Samt, jag antar att det är en bra ide att så fort som möjligt gå över från olje-el till sol-el för att förhindra att bli anfallen så mycket?
Citera
2016-03-03, 16:06
  #9
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Potential finns, men jag börjar tappa modet för alla dessa indiespel som verkar lovande men aldrig riktigt kommer upp till den nivån man förväntar sig. Dock ser det ut som att de faktiskt kommer framåt, vi får bara hoppas att arbetet inte minskar i takt med att inkomsterna ökar.

Factorio är ett spel som sedan en längre tid tillbaka både uppnått och passerat förväntad nivå. Det är helt enkelt ett förbannat bra spel, men det är också en nischad genre som kanske inte lämpar alla. Att 99% av recensionerna på Steam är positiva tycker jag är en rätt tydlig indikation.
Citera
2016-03-06, 17:38
  #10
Avstängd
Det här är så jävla svin kul när man kommit in i det! Helt grymt bra spel! 10/10
Citera
2016-04-18, 18:29
  #11
Medlem
NestTests avatar
Alltså jag behöver hjälp med andra uppdraget. Den när man ska laga tåget. Innan man får åka iväg och laga tåget ska man samla på sig massa resurser. Det är helt omöjligt mycket. Järnmalmen som finns intill lägret räcker inte på långa vägar. Har någon nåt tips??

ÄLSKAR förövrigt det här spelet!
Citera
2018-04-17, 13:19
  #12
Medlem
Sane?s avatar
Detta spel är djävulens påfund.

Har varit helt besatt av det i en vecka nu - sjuk beroendeframkallande!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback