Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-01, 18:09
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Sankt Görans sprututbyte i Stockholm delar också ut naloxon, läste jag nyligen.
Ja förutsatt att man registrerar sig där och så vilket ändå inte är för mycket begärt kanske.
Citera
2018-09-04, 18:53
  #26
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrenight
Är det alls möjligt att på något sätt få tag på Naloxon i Sverige? Om man skulle vilja ha det hemma ifall någon överdoserar och man inte vill ringa ambulansen. Någon som vet? Lagligt eller olagligt spelar ingen roll men om det går att få tag på det lagligt är det att föredra så klart.

Jag är f.d heroinmissbrukare och går just nu på suboxone. Har gått en kurs genom min mottagning i hur man hanterar nalaxon och ger vid eventuell överdos.
Har ett par doser hemma i form av nässpray.

Tror enda sättet att få det är genom att gå en nalaxonkurs som erbjuds genom sprututbytet, substutionsmottagningar eller liknande.

Du får helt enkelt bli hooked på jonk, bli haffad av snuten och bli tvungen att lämna ett U-tox så du har det dokumenterat och sedan ansöka om metadon eller suboxone och ta en kurs genom mottagningen =)

Edit: Glömde tillägga att jag bor och går på mottagning i Malmö
__________________
Senast redigerad av JayJayAdams 2018-09-04 kl. 18:57.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback