Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-28, 21:12
  #1
Medlem
Jag har en Android-telefon. Jag har spelat in en inspelning med den. Jag kopplar in den i min PC och öppnar minnet. Där finns inspelningen, toppen. Ctrl-c, ctrl-v och den ligger på min dator. Coolt va? Enkelt eller hur? Inga problem!

Jag har även en iPhone. Jag har spelat in en inspelning med den. Jag kopplar in den i min PC. I minnet finns ingen inspelning. Märkligt... Jag installerar iTunes. Wow där finns den! Roligt, jag kan spela upp den! Men vad nu? Jag kan inte kopiera över den. Hmm märkligt. Men men, det går inte. Det är ju en iPhone. Hela tanken är att det ska vara efterblivet. Jaha. Då får väl telefonen vara ikopplad. Jättesmidigt, tänk om man helt enkelt bara kunde kopiera över filen till datorn, vilken bra värld det då hade varit.

Fråga: Varför ska man inte få kopiera över sin röstmemo till sin dator?
__________________
Senast redigerad av flashbacklight 2014-04-28 kl. 21:17.
2014-04-28, 21:21
  #2
Medlem
S Nubbens avatar
Verkar jobbigt med sån Android. Koppla in och ctrl-c och ctrl-v och hålla på. Vilket bök

Jag spelar in på min iPhone. Sen öppnar jag iPhoto på min dator och där är filmen. Tack, iCloud!
2014-04-28, 21:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S Nubben
Verkar jobbigt med sån Android. Koppla in och ctrl-c och ctrl-v och hålla på. Vilket bök

Jag spelar in på min iPhone. Sen öppnar jag iPhoto på min dator och där är filmen. iCloud!

Oj intressant. Så ska jag först installera iTunes, sen iPhoto, sen iCloud? I vilken ordning? Behöver jag någon mer programvara? Kanske något annat? Någon dyr produkt kanske?
2014-04-28, 21:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacklight
Oj intressant. Så ska jag först installera iTunes, sen iPhoto, sen iCloud? I vilken ordning? Behöver jag någon mer programvara? Kanske något annat? Någon dyr produkt kanske?

Vad är problemet, du spenar in en film med din iPhone, öppnar Den här datorn, letar reda på din iPhone och kopierar den till din dator, för du vet att det är så det fungerar va?

För övrigt så behövs det inte ännu en x VS Apple-tråd
2014-04-28, 21:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Vad är problemet, du spenar in en film med din iPhone, öppnar Den här datorn, letar reda på din iPhone och kopierar den till din dator, för du vet att det är så det fungerar va?

För övrigt så behövs det inte ännu en x VS Apple-tråd

Tyvärr mannen, men så fungerar det inte. Det fungerar för bilder och filmer, men inte med röstmemo. För röstmemo är efterblivet, på samma sätt som Apple-användare är.
2014-04-28, 21:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacklight
Tyvärr mannen, men så fungerar det inte. Det fungerar för bilder och filmer, men inte med röstmemo. För röstmemo är efterblivet, på samma sätt som Apple-användare är.

Då får du väl specificera att det är ett röstmemo ..
Du syncar och importerar röstmemon via iTunes

Är du inte intresserad av hur man gör utan bara vill gnälla så förstår jag inte varför du skapar en tråd över huvud taget
2014-04-28, 21:31
  #7
Medlem
Nämen... "Synkronisera" i iTunes betyder tydligen att man raderar allt som är i röstmemo på sin telefon och ersätter den med ingenting, jättebra. Tack Apple för pålitlig programvara som raderar det som finns på mobilen utan att ens ge en varning om det!
2014-04-28, 21:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacklight
Nämen... "Synkronisera" i iTunes betyder tydligen att man raderar allt som är i röstmemo på sin telefon och ersätter den med ingenting, jättebra. Tack Apple för pålitlig programvara som raderar det som finns på mobilen utan att ens ge en varning om det!

Ok, med den här attityden så har jag ingen anledning att ens bry mig om att försöka hjälpa dig, lycka till med dina "problem"
2014-04-28, 21:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Ok, med den här attityden så har jag ingen anledning att ens bry mig om att försöka hjälpa dig, lycka till med dina "problem"

Så du menar att saker och ting inte har raderats? Allt jag hade under röstmemo är numera borta.
2014-04-28, 21:37
  #10
Medlem
user.1s avatar
helt idiotiskt egentligen att man måste ladda ner itunes för att kunna få tag i sina inspelningar. men som nån annan i tråden sa, det är ju gjort för att vara idiotiskt.
2014-04-28, 21:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user.1
helt idiotiskt egentligen att man måste ladda ner itunes för att kunna få tag i sina inspelningar. men som nån annan i tråden sa, det är ju gjort för att vara idiotiskt.

Inte ens iTunes verkar vara tillräckligt. Men som vi alla vet så kännetecknas Apple-produkter av mycket mjukvara, uppdateringar, inställningar o.s.v.
2014-04-28, 21:42
  #12
Moderator
Neksnors avatar
Om du vill ha svar på din fråga så bör du kontakta tillverkaren av telefonen. De heter Apple och bor på 1 Infinite loop i USA.

För övrigt kan behövde jag inte installera ett enda program på datorn när jag köpte min senaste lur. Inte ens Windowz.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback