Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-02-19, 22:14
  #49
Medlem
Ryssland kommer inte att gå i krig med Israel. Det finns många ryska judar där och de vill inte döda dem.

Ryssland skulle dock vinna väldigt snabbt. Iran eller Turkiet kan ta Israel.
Citera
2023-02-19, 22:59
  #50
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Ryssland skulle dock vinna väldigt snabbt.

Nej, det skulle de definitivt inte. De klarar inte ens av att hålla mark mot Ukraina, trots att de haft ett år på sig att försöka och den ukrainska armén inte är tillnärmelsevis så effektiv som IDF. IDF skulle ha mosat dem som en kackerlacka under en ångvält.


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Iran eller Turkiet kan ta Israel.

Nej, det kan de inte.

Turkiet saknar operativ förmåga och Iran är ett skämt vad gäller mekaniserad krigföring, med ett flygvapen som IAF käkar till frukost. Om allt, mot all förmodan, skulle skita sig, så har Israel dessutom ett större antal kärnvapen.

Det här förutsätter, dessutom, att Turkiet eller Iran kan få fram folk genom luft eller marin landstigning. Det kan de inte.
__________________
Senast redigerad av T-80U 2023-02-19 kl. 23:17.
Citera
2023-02-19, 23:04
  #51
Medlem
Ryssland har 7 000 kärnvapen. Om du vill kan du stryka Israel från kartan.
Citera
2023-02-19, 23:15
  #52
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
du är full av skit. Jag tänker inte diskutera någonting med någon som är propaganderad och hjärntvättad. Jag kan lika gärna tala till en vägg. du bara hittar på saker medan du skriver, det typiska västerländska sättet. du vet inga sanningar

Jag vet ganska mycket om militär verksamhet, militär taktik och strategi samt militär teknik och vapensystem. Det är därför jag försöker förklara hur det ligger till för dig, som uppenbarligen inte förstår vare sig kartor, eller någonting av vad jag i övrigt räknade upp ovan.

Dina ideologiska eller religiösa övertygelser är ointressanta när vi talar militäroperativ verklighet, och i den verkligheten har inte Turkiet, och framförallt inte Iran, någon rimlig chans att slå IDF på slagfältet.
Citera
2023-02-19, 23:36
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag vet ganska mycket om militär verksamhet, militär taktik och strategi samt militär teknik och vapensystem. Det är därför jag försöker förklara hur det ligger till för dig, som uppenbarligen inte förstår vare sig kartor, eller någonting av vad jag i övrigt räknade upp ovan.

Dina ideologiska eller religiösa övertygelser är ointressanta när vi talar militäroperativ verklighet, och i den verkligheten har inte Turkiet, och framförallt inte Iran, någon rimlig chans att slå IDF på slagfältet.
Jag tvivlar verkligen på någon av dina kunskaper och erfarenheter när du fortfarande inte får kriget mellan Ryssland och Ukraina rätt. Som att Rysslands mål i Ukraina inte är att förstöra det vilket de kunde ha gjort väldigt snabbt. och det faktum att du gjorde fel väcker frågan hur pålitlig är du på dina andra områden? Och du säger att de ukrainare inte är i närheten utbildade som Israels när i själva verket är många av dem Nato-tränade i flera år före denna konflikt. Och det faktum att många av ryssarna är unga och oerfarna som går emot gamla och erfarna på ukrainska sidan. ukrainska soldater i kriget var och är fortfarande i flera hundratals tusentals mer än Ryssland. deras mål är inte nödvändigt viss att behålla land utan döda så många soldater som möjligt och lida så lite som möjligt. det här är vad ni gör, spyr ut lögner och hoppas att ingen märker det. Och jag har inte tid med det. Du kommer bara att förneka vad jag säger och jag kommer att göra likadant mot dig och det leder ingenstans.
så varför bry sig
kommer dina kunskaper från att titta på youtube?

Citat:
Dina ideologiska eller religiösa övertygelser är ointressanta när vi talar militäroperativ verklighet, och i den verkligheten har inte Turkiet, och framförallt inte Iran, någon rimlig chans att slå IDF på slagfältet.
du är den som låter ideologier (att lita på västerländska sidor oavsett vad och inte tro på rysk media) vara i vägen för fakta. Du är den som inte förblir balanserad när det gäller rättvis och objektiv forskning.
Citera
2023-02-19, 23:42
  #54
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Utan att några andra länder skulle blanda sig i, vilket land tror ni skulle vinna om Ryssland och Israel började kriga ?



Jag hoppas ju så klart på Putin land och tror att dom skulle krossa judarna men jag är inte helt säker.
Israel såklart, ryssarna klarar ju inte ens av Ukraina.
Citera
2023-02-20, 11:58
  #55
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Jag tvivlar verkligen på någon av dina kunskaper och erfarenheter när du fortfarande inte får kriget mellan Ryssland och Ukraina rätt.

Vad du egentligen menar är att du tvivlar på mina bedömningar om kriget i Ukraina, eftersom de inte sammanfaller med vad du önskar ska vara sant.


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Som att Rysslands mål i Ukraina inte är att förstöra det vilket de kunde ha gjort väldigt snabbt.

De kunde, naturligtvis, ha utraderat stora delar av Ukraina med kärnvapen väldigt snabbt, det stämmer. I övrigt bryr sig ryssarna, uppenbarligen, inte särskilt mycket om vad som blir förstört eller inte där de rullar fram, vilket tydligt visas av deras artillerityper och användning av dem (d.v.s. yttäckande, enklare artillerivapen, istället för precisionsvapen).



Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
och det faktum att du gjorde fel väcker frågan hur pålitlig är du på dina andra områden?


Enligt vem är det ett "faktum", dig?




Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Och du säger att de ukrainare inte är i närheten utbildade som Israels när i själva verket är många av dem Nato-tränade i flera år före denna konflikt.

IDF har varit toppmoderna i sin taktik och strategi sedan 1950-talet. Vad gäller teknik och system, sedan 1960/70-talet. Det kan inte ens med väldigt mycket god vilja jämföras med den ukrainska försvarsmakten, som fått viss träning av NATO sedan mitten av 2010-talet och sedan början av 2022 fått militärtekniskt understöd av väst.

Ukraina har växt väldigt mycket operativt det senaste året, det är sant, men de har fortfarande lång väg kvar för att nå samma operativa nivå som, exempelvis, USA eller Frankrike.

Frågan är hur det skulle gå för den ryska försvarsmakten i krig mot en motståndare som är mycket effektivare än Ukraina...

Förmodligen inte särskilt bra.


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Och det faktum att många av ryssarna är unga och oerfarna som går emot gamla och erfarna på ukrainska sidan.

Hur kan det komma sig, när Ryssland använde på papper välövade och kompetenta förband vid invasionen av Ukraina, och enligt sådana som du knappt har tagit några förluster?


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
ukrainska soldater i kriget var och är fortfarande i flera hundratals tusentals mer än Ryssland.

Nej, den ukrainska försvarsmakten är inte tillnärmelsevis lika stor som den ryska.



Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
deras mål är inte nödvändigt viss att behålla land utan döda så många soldater som möjligt och lida så lite som möjligt.

Deras mål är, naturligtvis, att försvara sitt land mot invasionsarmén, vilket görs på många olika sätt. Att de vill oskadliggöra så många ryska soldater och så mycket rysk materiel som möjligt är en logisk följd av detta.


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
kommer dina kunskaper från att titta på youtube?

Nej. Den kommer från utbildning, övning, insats och praktiskt samt teoretiskt insamlande av information och förädlande av idéer kring militärtaktik, strategi och teknik i över 25 år.


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
du är den som låter ideologier (att lita på västerländska sidor oavsett vad och inte tro på rysk media) vara i vägen för fakta. Du är den som inte förblir balanserad när det gäller rättvis och objektiv forskning.

Såväl rysk som ukrainsk media är partiska i det här kriget, man kan inte lita på någon av sidorna. Det faktum att du tror att man kan lita på den ena sidans media, för att du ogillar den andra sidan ideologiskt, är så dumt att klockorna stannar.
Citera
2023-05-22, 07:33
  #56
Medlem
både Israel och Ryssland är mina ursprungsländer och de råkar båda vara i krig. Men i ett krigsscenario tror jag att inga skulle vinna.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback