Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-27, 19:21
  #1
Medlem
GanjahSmokes avatar
Utan att några andra länder skulle blanda sig i, vilket land tror ni skulle vinna om Ryssland och Israel började kriga ?



Jag hoppas ju så klart på Putin land och tror att dom skulle krossa judarna men jag är inte helt säker.
Citera
2014-04-27, 19:30
  #2
Medlem
BuprenOrvars avatar
Ryssland vinner, punkt
Citera
2014-04-27, 19:35
  #3
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Ryssland vinner, punkt


Ja det stämmer så klart.
Detta var nog inte en så bra fråga för ryssarna är en stormakt och det är ju klart inte Israel.
Citera
2014-04-27, 19:53
  #4
Medlem
De amerikanska judarna skulle aldrig acceptera ett sånt scenario. De skulle ställa hela amerikanska armen på fötter. Därmed skulle ett tredje världskrig komma som på beställning.
Citera
2014-04-27, 19:54
  #5
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
De amerikanska judarna skulle aldrig acceptera ett sånt scenario. De skulle ställa hela amerikanska armen på fötter. Därmed skulle ett tredje världskrig komma som på beställning.

Det är därför frågan handlade om att inga andra länder skulle blanda sig i.
Citera
2014-04-27, 20:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Ja det stämmer så klart.
Detta var nog inte en så bra fråga för ryssarna är en stormakt och det är ju klart inte Israel.

Israel är en militärstat och deras försvar är vasst, de skulle kunna försvara sig bra men mobilisera en attack är inte deras säkraste kort.
Citera
2014-04-27, 20:02
  #7
Medlem
Israel har nackdelen av att vara ett litet land. Ryssland är stort och kan låta motståndaren vinna alltmedan man lurar in dem till platser de inte hade någon aning om fanns på kartan.
Citera
2014-04-27, 20:12
  #8
Medlem
Israel.
Citera
2014-04-27, 20:29
  #9
Medlem
T-80Us avatar
Om vi utgår ifrån att länderna som genom ett under hamnat geografiskt sett mitt emot varandra med en landgräns emellan, så skulle Ryssland förmodligen vinna, efter stora förluster.

I dagsläget har ryssarna ingen chans att landstiga utan att få så mycket arselspark att de inte ens förstått vad som hänt.

Dels saknar de landstigningstonnage, och dels saknar de förmåga att skydda sitt invasionsföretag från det israeliska flygvapnet.
Citera
2014-04-27, 20:29
  #10
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Israel är en militärstat och deras försvar är vasst, de skulle kunna försvara sig bra men mobilisera en attack är inte deras säkraste kort.
Förr eller senare skulle ryssarna vinna på ren utmattning.
Citera
2014-04-27, 20:40
  #11
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om vi utgår ifrån att länderna som genom ett under hamnat geografiskt sett mitt emot varandra med en landgräns emellan, så skulle Ryssland förmodligen vinna, efter stora förluster.

I dagsläget har ryssarna ingen chans att landstiga utan att få så mycket arselspark att de inte ens förstått vad som hänt.

Dels saknar de landstigningstonnage, och dels saknar de förmåga att skydda sitt invasionsföretag från det israeliska flygvapnet.



Ryssarna skulle garanterat använda massförstörelsevapen om dom förde krig mot Israel tror jag och då vinner dom ju ganska fort.
Citera
2014-04-27, 20:49
  #12
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Ryssarna skulle garanterat använda massförstörelsevapen om dom förde krig mot Israel tror jag och då vinner dom ju ganska fort.

Det känns mer som ett sätt för dig att faktiskt säkerställa att Ryssland skulle vinna för att du hatar Israel/judar, än något troligt scenario.

Israel är en kärnvapenmakt och skulle kunna svara "in kind", vilket Putin naturligtvis inte vill riskera. Vidare riskerar ett kärnvapenkrig att få andra mer vittgående konsekvenser för Ryssland som nation.

Och här har jag inte ens berört idiotin att sprida biologiska eller kemiska stridsmedel över Israel medelst robot eller bombflyg. Det vore total död för Ryssland, och Ryssland som stat hade förmodligen gått under i den shit storm som hade följt på ett sådant idiotiskt agerande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback