Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-07, 13:30
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xihbin
Har förstahandskontrakt på Södermalm, en etta på 34 kvadrat. Fick den när jag var 22år (6år sen) av hyresvärden för jag visade framfötterna och hade bra tajming. Hyran ligger på 3k.

Vad exakt menas "visade framfötterna med bra tajming"? Vill du namnge hyresvärden eller någon du vet kan förmedla hyreskontrakt? Är tjej, snart 20 år gammal och letar runt som en galning haha. Du kan gärna inboxa mig, vore till en enorm hjälp! Har inte råd att köpa bostadsrätt i dagsläget men det är iaf planen att göra i framtiden om jag nu inte hittar ett förstahandskontrakt.

tack o tacos
Citera
2017-08-07, 18:21
  #26
Medlem
Lys avatar
Jag fick min forsta lagenhet i Stockholm i ett hus mina foraldrar agde. Efter elva ar där bytte jag den till en etta i innerstan. Det var ganska latt, min lagenhet lag i ett bra och ratt centralt villaomrade. Manga var intresserade. Men sen skulle min lilla etta rivas for det skulle byggas en hiss där. Då fick jag en ny etta i innerstan. Jag bor nu i England och hyr ut den numera.
Citera
2017-08-13, 03:30
  #27
Medlem
whyysoseriouss avatar
Har precis lyckats få mitt första förstahands kontrakt sen jag började leta när jag fyllde 18. Är 22 nu och lyckades få det genom att jag för 2 år sedan ställde mig i kö hos HSB och började bospara varje månad. De förmedlade i våras 2 byggnader åt slättö förvaltning där jag lyckades få en 1:a. Är dock nybygge så det är lite dyrt per månad men klagar inte då jag äntligen har ett eget hem. Lägenheten ligger i Kungsängen så det är inte jätte centralt men föredrar att bo nära naturen och en liten bit ifrån stan. Lägenheten är färdigbyggd om 6 månader och då får jag äntligen flytta in. Så mitt tips är att hålla koll på nybyggen, lite dyrare men du får en lägenhet i topskick och betydligt snabbare än Stockholms bostadsförmedling.
Citera
2017-10-19, 12:48
  #28
Medlem
unleash82s avatar
Jag Flyttade till en vän som hade köpt hus, sen bodde vi ”tillsammans” till sambolagen började gälla.


Efter 2 år bytte polaren adress och jag fick lägenheten.
Citera
2018-04-24, 23:31
  #29
Medlem
Monarkists avatar
Böt min hyresrätt utanför tullarna till en innanför tullarna. Böt sedan den till en större lägenhet innanför tullarna.

Kan rekommendera lägenhetsbyte. Ibland kan man få "kap" när det gäller hyresrätter. Folk som separerar osv.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback