Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-25, 03:31
  #1
Medlem
Jag kan inte föra över mina bilder från min Sony Xperia via usb till Windows (via PC kompanion som inte reagerar ). Försökte maila över de , men då blir de bilderna små och kan knappt ses. En annan egenhet då jag mailade de till mig var att de hamnade upp och ner. Man kan skicka de via zappfil (blir då stora de men ), fast de är fortfarande upp o ner. Och i zappfiler kan man inte rotera . Hatar de här skitbolagen. Har över hundra bilder som går förlorade och jag måste köpa ny skitlur . Hjälp !!!
Citera
2014-04-25, 03:42
  #2
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Jag kan inte föra över mina bilder från min Sony Xperia via usb till Windows (via PC kompanion som inte reagerar ). Försökte maila över de , men då blir de bilderna små och kan knappt ses. En annan egenhet då jag mailade de till mig var att de hamnade upp och ner. Man kan skicka de via zappfil (blir då stora de men ), fast de är fortfarande upp o ner. Och i zappfiler kan man inte rotera . Hatar de här skitbolagen. Har över hundra bilder som går förlorade och jag måste köpa ny skitlur . Hjälp !!!
Ett enkelt sätt att vända på felvända bilder är att använda paint. Rotera bilden rätt och spara som jpg.
Citera
2014-04-25, 04:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ett enkelt sätt att vända på felvända bilder är att använda paint. Rotera bilden rätt och spara som jpg.

Men jag kan ju inte överföra dom till paint ens.
Citera
2014-04-25, 05:43
  #4
Medlem
christerys avatar
Du kan inte bara emulera en extern disk, dyker upp ett val när du ansluter PCn till telefonen utan nån PC companion eller annat, sen får man leta lite med det finns en DICM (?) katalog nånstans.

Dyker alltså upp som E: eller F: och du knatar runt med explorer/utforskaren.
Citera
2014-04-25, 09:24
  #5
Medlem
frank_pes avatar
Har du ingen adapter till minneskortet så du kan sätta i det i datorn? Eller så sätter du i det i den nya mobilen du skaffar.
Citera
2014-04-25, 09:51
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Skaffa ett Dropbox-konto (det är gratis), installera appen på mobilen, aktivera camera uploads i appen. Koppla upp dig på ett Wifi och bilderna synkas upp till Dropboxen automatiskt. Sen kan du bara ladda ner dom ditt konto på deras hemsida.
Citera
2014-04-25, 10:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Jag kan inte föra över mina bilder från min Sony Xperia via usb till Windows (via PC kompanion som inte reagerar ).

Om PC companion (Media Go är programmet du ska använda som kan nås från PC com.) inte fungerar så är det ju något strul med din dator.
Installera om mjukvaran så kanske det fungerar.
Citera
2014-04-25, 10:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Skaffa ett Dropbox-konto (det är gratis), installera appen på mobilen, aktivera camera uploads i appen. Koppla upp dig på ett Wifi och bilderna synkas upp till Dropboxen automatiskt. Sen kan du bara ladda ner dom ditt konto på deras hemsida.

Förstår jag rätt så kan man så ladda ner de till datorn sen ??
Citera
2014-04-25, 10:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Om PC companion (Media Go är programmet du ska använda som kan nås från PC com.) inte fungerar så är det ju något strul med din dator.
Installera om mjukvaran så kanske det fungerar.

Det roliga är att förra veckan fick jag över bilder utan att installera. Igår installerade jag den och då funkade det inte med bildöverföring ,sen tog jag väck den och försökte installera om och då säger windows att måste avinstallera gamla trots att den redan är avins. och iinte syns när jag letar efter den !!!
Citera
2014-04-25, 10:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Du kan inte bara emulera en extern disk, dyker upp ett val när du ansluter PCn till telefonen utan nån PC companion eller annat, sen får man leta lite med det finns en DICM (?) katalog nånstans.

Dyker alltså upp som E: eller F: och du knatar runt med explorer/utforskaren.

Hittar bara en bild på experian och sätter då överför bild aut. när den sättsi men det funkar ju inte !!!
Citera
2014-04-25, 11:21
  #11
Medlem
Verkarsom om PC companion inte kan ansluta dator och telefon.
Citera
2014-04-25, 11:38
  #12
Medlem
Står enhetsdrivrutinerna installerades ej . Någon annanstns står det Min null är ansluten. FATTAR inget !!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback