Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-25, 00:33
  #1
Avstängd
Hej! Har de senaste åren varit helt fast i tankar om att läsa denna inriktning någonstans i Sverige eller utomlands. Inriktningen i sig läses på avancerad nivå vilket i sin tur innebär att det ges helt på engelska. Ett av mina stora dilemman är att jag verkligen suger på att snacka engelska, är så sjukt orolig att jag inte kommer klara av att redovisa helt på engelska om jag skulle plugga den utbildningen.

Generellt är jag väldigt bra på läsförståelse/hörförståelse när det kommer till detta, men så fort jag ska snacka så blir det liksom inget flyt... Detta gör att jag inte vet om jag vågar söka utbildningen om 1 år när jag gjort tagit min kandidatexamen på den utbildningen jag läser nu.

Ni som pluggat/pluggar master, hur är det egentligen? Just med språket då menar jag... Ser för övrigt inga problem med om utbildningen i sig skulle vara svår och krävas mycket av en som person, är redo att lägga ned den tid som krävs för att nå denna dröm!

Hade varit härligt om en inriktning inom detta fanns på distans, men vad jag har fattat så gör det inte det i Sverige iallafall? Någon som vet om det finns liknande utbildningar utomlands som dessutom ges på distans (behöver inte vara helt nätbaserat dock).?

Någon som har läst en liknande utbildning som kan berätta lite för mig om hur den är, kvalitetsmässigt och så?

/Tacksam för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback