• 1
  • 2
2014-04-25, 09:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermithboy
Men jag har ju inte gjort ngt fel med datorn. Den kraschade när jag slog igång den. Microsoft borde väl stå för det. Datorn är bara några månader gammal.

Nej, varesig netonnet eller Microsoft kommer att stå för det.
Citera
2014-04-25, 12:08
Medlem
Har pratat med Toshiba nu. Han påstod att de inte var helt ovanligt att just Windows 8 pajjade ur så här.
Jag fick instruktioner hur jag kan göra en återställning utan skivor. In i Boot menyn och fixa. Ska kolla i eftermiddag när jag kommer hem. Tackar för hjälpen. Trevlig helg
Citera
2014-04-25, 18:47
Medlem
Såja, nu funkar burken igen. Och alla filer klarade sig.
Toshibas support hjälpte mig att återställa datorn utan ngn skiva.
Citera
2014-04-25, 18:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Såja, nu funkar burken igen. Och alla filer klarade sig.
Toshibas support hjälpte mig att återställa datorn utan ngn skiva.

Låter bra.

Du kan kanske skriva ner åtgärden då det kan finnas andra som har eller råkar ut för samma problem.
Citera
2014-04-26, 08:58
Medlem
Yes.
Man trycker F12 frenetiskt direkt vid uppstart tills man kommer in i Boot menyn.
Sen väljer man HDD Recovery längst ner.
Sen ska man komma till olika alternativ, då väljer man återställning utan att förlora filer. Funkar inte det kan man välja återställning utan att behålla några filer.
Citera
2014-05-03, 19:56
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men man bör vara extra uppmärksam på dessa sidor. Det brukar oftast medfölja underprogram där man kan finna infekterade filer.
Jovisst det är inte mycket man kan lita på nu för tiden, för att vara helt säker bör man inte hämta något.
Citera
2014-06-28, 19:17
Medlem
Citat:
Yes.
Man trycker F12 frenetiskt direkt vid uppstart tills man kommer in i Boot menyn.
Sen väljer man HDD Recovery längst ner.
Sen ska man komma till olika alternativ, då väljer man återställning utan att förlora filer. Funkar inte det kan man välja återställning utan att behålla några filer.

Har samma problem men kommer inte åt samma inställningar som du eftersom jag använder Asus.

Köpte datorn från komplett och orkar inte vänta tills mitten på nästa vecka för att de ska skicka någon windows 8 skiva.

Något som vet hur jag löser problemet genom Asus UEFI BIOS utility? Eller på annat sätt?
Citera
2014-06-28, 20:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdoak32
Har samma problem men kommer inte åt samma inställningar som du eftersom jag använder Asus.

Köpte datorn från komplett och orkar inte vänta tills mitten på nästa vecka för att de ska skicka någon windows 8 skiva.

Något som vet hur jag löser problemet genom Asus UEFI BIOS utility? Eller på annat sätt?

Är det detta som du är ute efter - http://www.youtube.com/watch?v=sF1nSSgPBcg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in