Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-26, 13:54
  #13
Medlem
Det kommer en ny mac mini snart, så om du kan vänta är det bra.

Den enda svara punkten på Mac mini är grafikkortet, så man får hoppas att Apple utrustar den med bättre grafik.

Men för övrigt är det en mycket bra dator, mycket rapp och bra! Ta en med SSD eller Fusion Drive, inte vanlig hårddisk. Och maxa minnet redan vid leverans. Köp allt komplett direkt från Apple Store på webben.

Det är en bra dator. Jag har en själv. Toppmodellen.
__________________
Senast redigerad av Putsch 2014-04-26 kl. 14:00.
Citera
2014-04-26, 13:57
  #14
Medlem
ska du använda garageband så bör du ha i7.. Jag har den billiga modellen med i5 och då laggar det när man har flera spår. Dock fungerade andra musikprogram utan lagg. Men kanske är min mac-mini ett undantag?

Jag rekommenderar den med i7, det är värt pengarna i det långa loppet att ha en bättre processor. Speciellt om du arbetar med musikprogram.
Citera
2014-05-15, 22:40
  #15
Medlem
526s avatar
När kommer nya Mac mini tro?
Är riktigt i behov eftersom jag vill kunna använda ett ljudkort som har thunderbolt.

Före sommaren? I höst? Till nyår?

Är det risk att de inte uppdaterar Macmini för att den kan konkurrera med nta Mac Pro?
Om en ny mini kommer som är vassare är de som finns så närmar den sig ju Mac Pro. Eller
Citera
2014-05-15, 22:50
  #16
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
När kommer nya Mac mini tro?
Är riktigt i behov eftersom jag vill kunna använda ett ljudkort som har thunderbolt.

Före sommaren? I höst? Till nyår?

Är det risk att de inte uppdaterar Macmini för att den kan konkurrera med nta Mac Pro?
Om en ny mini kommer som är vassare är de som finns så närmar den sig ju Mac Pro. Eller
Jag har trott på uppdatering rätt så länge, men jag har för mig att det var något strul med Intel och att deras processorer inte kom när marknaden hade förväntat sig. Jag tror inte att mini och Pro har samma kundbas och därför är det inte heller någonting Apple oroar sig över. Tittar man på pris och prestanda är det rätt stora skillnader mellan mini (även efter uppdatering) och Pro.
Citera
2014-05-16, 00:43
  #17
Medlem
Jag kör Logic Pro X och Ableton 9 utan några som helst problem på min Macbook Air med i7. Så har svårt o se att det inte skulle fungera med en Mac mini som har bättre prestanda än en MBA.
__________________
Senast redigerad av cirruspe 2014-05-16 kl. 01:11.
Citera
2014-05-17, 02:44
  #18
Medlem
526s avatar
Skönt att höra att det funkar och kommer en ny.

Men vad göra? Jag vill inte vänta ett halvår. Behöver verkligen en thunderbolt.
Citera
2014-05-17, 04:13
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Skönt att höra att det funkar och kommer en ny.

Men vad göra? Jag vill inte vänta ett halvår. Behöver verkligen en thunderbolt.

Mac mini Late 2012 har naturligtvis en Thunderbolt-port. Kolla mitt på på baksidan av datorn, mellan HDMI-porten och den första USB-porten från vänster. Du har blixtsymbolen där.

Jodå, det är en mycket rapp och bra dator, men den kan komma att uppdateras när som helst.

Köp om du måste ha datorn nu. Välj i så fall den dyraste modellen med i7-processor och Fusion Drive och maxa minnet redan från början. Köp direkt från Apple, det är smidigast, och beställ med minne direkt från Apple Store.

I annat fall får du avvakta tills den nya kommer.
Citera
2014-05-21, 22:55
  #20
Medlem
PiusXIIIs avatar
Dom satte in 20 000 till. Funderar på en 27 tum imac.
Citera
2014-05-21, 23:30
  #21
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Mac mini Late 2012 har naturligtvis en Thunderbolt-port. Kolla mitt på på baksidan av datorn, mellan HDMI-porten och den första USB-porten från vänster. Du har blixtsymbolen där.

Jodå, det är en mycket rapp och bra dator, men den kan komma att uppdateras när som helst.

Köp om du måste ha datorn nu. Välj i så fall den dyraste modellen med i7-processor och Fusion Drive och maxa minnet redan från början. Köp direkt från Apple, det är smidigast, och beställ med minne direkt från Apple Store.

I annat fall får du avvakta tills den nya kommer.

Skulle inte rekommendera att maxa minnet redan när man beställer den från Apple Store, Apple tar saftigt betalt för minnet och det blir mycket billigare att köpa minnesmoduler själv. Att byta minne i Mac Mini tar max 5 minuter. I övrigt stämmer jag in på att det är en ruskigt kompetent liten burk, med bra prestanda, tyst och låg strömförbrukning.
Citera
2014-05-22, 00:51
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Skulle inte rekommendera att maxa minnet redan när man beställer den från Apple Store, Apple tar saftigt betalt för minnet och det blir mycket billigare att köpa minnesmoduler själv. Att byta minne i Mac Mini tar max 5 minuter. I övrigt stämmer jag in på att det är en ruskigt kompetent liten burk, med bra prestanda, tyst och låg strömförbrukning.

Japp, och det enda den behöver nu är ett vassare grafikkort.
Citera
2014-08-04, 22:05
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Japp, och det enda den behöver nu är ett vassare grafikkort.
Varför köpa en mac mini i så fall? Jag vill absolut inte ha ett grafikkort i en mac mini. Den inbyggda kretsen räcker långt för det den är avsedd för. Nu hoppas jag på en ny version av mac mini.
Citera
2015-02-28, 06:17
  #24
Medlem
Alldeles utmärkt, snabb bra grafik tyst bra med lagring, och den är verkligen mini...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback