Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-26, 15:27
  #13
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingmuffin
Först och främst vill jag be om ursäkt för min inaktivitet i min egna tråd. Sedan vill jag tacka för allas svar hittills! Pagerune, kollade upp med Telia och åtminstone denna Lumia är inte låst. Frågade inte om detta gäller alla deras telefoner eller inte.

Av dessa två telefoner, Samsung Galaxy Express II och Nokia Lumia 625, vilken är bäst? Luma är mer i den prisklass jag först tänkte mig, men om det är betydligt mer telefon man får för de 400 kr extra som skiljer dem åt så kan jag överväga Express. Vad gör det för skillnad att det är Windows OS och inte Android?

Jag antar att du menar Lumia 520 eftersom Lumia 625 kostar 1390 kr på prisjakt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2078006

Du får klart mer telefon för pengarna om du köper en Galaxy Express II

* Mer högupplöst skärm
* Snabbare processor
* 3 ggr så mycket RAM-minne
* Större batteri än Lumia 520.
* 4G finns på Lumia 625 men inte på Lumia 520

Den stora skillnaden mellan Windows Phone och Android är framförallt app-utbudet, android har ett avsevärt rikare app-utbud än Windows Phone.
Citera
2014-04-26, 16:15
  #14
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingmuffin
Först och främst vill jag be om ursäkt för min inaktivitet i min egna tråd. Sedan vill jag tacka för allas svar hittills! Pagerune, kollade upp med Telia och åtminstone denna Lumia är inte låst. Frågade inte om detta gäller alla deras telefoner eller inte.

Av dessa två telefoner, Samsung Galaxy Express II och Nokia Lumia 625, vilken är bäst? Luma är mer i den prisklass jag först tänkte mig, men om det är betydligt mer telefon man får för de 400 kr extra som skiljer dem åt så kan jag överväga Express. Vad gör det för skillnad att det är Windows OS och inte Android?
Mer telefon vet jag inte om det är, men den har definitivt fler funktioner, och bättre specifikationer.
Och då tänker jag inte bara på att den har dubbla uppsättningar av allt... För det ska du veta om Samsungs telefoner. De är bland de mest sönderbloatade skapelser som någonsin lämnat en kopiator.
Sånt skit slipper man med Windows Phone.

Dessvärre slipper man också en del appar som enligt vissa är absolut nödvändiga. Det är inget att hymla om att det finns färre appar till Windows Phone.

Det man får med Windows Phone är ett enhetligt system. Det känns verkligen som en produkt, och inte 50 olika produkter som manglats samman.
Citera
2014-04-26, 21:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Jag antar att du menar Lumia 520 eftersom Lumia 625 kostar 1390 kr på prisjakt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2078006

Du får klart mer telefon för pengarna om du köper en Galaxy Express II

* Mer högupplöst skärm
* Snabbare processor
* 3 ggr så mycket RAM-minne
* Större batteri än Lumia 520.
* 4G finns på Lumia 625 men inte på Lumia 520

Den stora skillnaden mellan Windows Phone och Android är framförallt app-utbudet, android har ett avsevärt rikare app-utbud än Windows Phone.
Jag menar Lumia 625 som jag hade citerat i det inlägg du svarade på. Telia har för tillfället den för 995kr, ej operatörslåst. Gäller samma saker du skrev som fördelar i jämförelse med 520 också för 625?

Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Mer telefon vet jag inte om det är, men den har definitivt fler funktioner, och bättre specifikationer.
Och då tänker jag inte bara på att den har dubbla uppsättningar av allt... För det ska du veta om Samsungs telefoner. De är bland de mest sönderbloatade skapelser som någonsin lämnat en kopiator.
Sånt skit slipper man med Windows Phone.

Dessvärre slipper man också en del appar som enligt vissa är absolut nödvändiga. Det är inget att hymla om att det finns färre appar till Windows Phone.

Det man får med Windows Phone är ett enhetligt system. Det känns verkligen som en produkt, och inte 50 olika produkter som manglats samman.
Vilka appar kan man tänka sig sakna på en Windows telefon? Android har många gratisappar, gäller samma sak för Windows?
Citera
2014-04-27, 00:52
  #16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingmuffin
Jag menar Lumia 625 som jag hade citerat i det inlägg du svarade på. Telia har för tillfället den för 995kr, ej operatörslåst. Gäller samma saker du skrev som fördelar i jämförelse med 520 också för 625?

Yes, med undtantag, från dom punkterna där jag bara skriver att det gäller 520.

Här kan du själv jämföra lurarna

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2550686&view=c


Vilka appar kan man tänka sig sakna på en Windows telefon? Android har många gratisappar, gäller samma sak för Windows?[/quote]
Citera
2014-04-28, 09:06
  #17
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingmuffin
Vilka appar kan man tänka sig sakna på en Windows telefon? Android har många gratisappar, gäller samma sak för Windows?
Tja, alla Google-appar saknas ju t.ex. Eller de finns åtminstone inte, kanske inte samma sak...
Generellt känner jag att det är dåligt med svenska appar, bara SVT som har en egen Play-app t.ex.

Jag kan tyvärr inte ge så många konkreta exempel på appar jag saknar, då jag inte känner att jag saknar någon direkt. Men appsituationen är absolut sådan att du bör kolla upp att de appar du behöver finns, och att de är något att ha.

Vad gäller gratisappar funkar det ungefär som Android. De flesta appar finns i en gratis prova-på-version, nedbantad och/eller med reklam.
Citera
2014-04-28, 14:54
  #18
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Tja, alla Google-appar saknas ju t.ex. Eller de finns åtminstone inte, kanske inte samma sak...
Generellt känner jag att det är dåligt med svenska appar, bara SVT som har en egen Play-app t.ex.

Jag kan tyvärr inte ge så många konkreta exempel på appar jag saknar, då jag inte känner att jag saknar någon direkt. Men appsituationen är absolut sådan att du bör kolla upp att de appar du behöver finns, och att de är något att ha.

Vad gäller gratisappar funkar det ungefär som Android. De flesta appar finns i en gratis prova-på-version, nedbantad och/eller med reklam.

Ehhh... Vem vill ha google appar???

Idag är det så att det är endast de mest nischade apparna som kan saknas till windows phone..

I dag är det så att praktiskt taget alla appskapare gör appar för Windows phone.. (utom några som av "religiösa" orsaker vägrar vägrar att ha med andra än iphone/android att göra, men de är relativt få)

Några få, som t.ex. SVT ansåg att de inte behöver skapa en app när SVTs-webbplats fungerar felfritt i Windows phones webbläsare!

som du ser här: http://www.winbeta.org/news/there-ar...ws-phone-store så fanns det redan i Februari över 245.000 appar i Windows Phone Store.

Så de som hävdar att det saknas "massor" ljuger eller överdriver kraftigt!
Och till skillnad från andras appbutiker så är det mycket väl fungerande appar vi talar om...
__________________
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-04-28 kl. 14:56.
Citera
2014-04-28, 17:50
  #19
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ehhh... Vem vill ha google appar???

Idag är det så att det är endast de mest nischade apparna som kan saknas till windows phone..

I dag är det så att praktiskt taget alla appskapare gör appar för Windows phone.. (utom några som av "religiösa" orsaker vägrar vägrar att ha med andra än iphone/android att göra, men de är relativt få)

Några få, som t.ex. SVT ansåg att de inte behöver skapa en app när SVTs-webbplats fungerar felfritt i Windows phones webbläsare!

som du ser här: http://www.winbeta.org/news/there-ar...ws-phone-store så fanns det redan i Februari över 245.000 appar i Windows Phone Store.

Så de som hävdar att det saknas "massor" ljuger eller överdriver kraftigt!
Och till skillnad från andras appbutiker så är det mycket väl fungerande appar vi talar om...
Alla har inte sett ljuset.

Det gynnar ingen att försöka släta över situationen, såsom fandroidsen gör när de hävdar att Android inte laggar.
Oavsett om det är så att det bara är nischade appar som saknas kan ju det vara illa nog om man behöver just de apparna. För åtminstone i Sverige prioriteras inte WP särskilt, om alls, av utvecklarna.

Jag saknar som sagt inga appar, men inser att det ändå kan vara idé för spekulanter att kolla upp det i förväg.
Citera
2014-05-26, 15:13
  #20
Medlem
apan760s avatar
Moto E, Moto G 8GB, 16GB eller med LTE (LTE'n har även möjlighet att ta SD-kort)

Moto E kommer kosta strax under 1000kr och släpps nu i dagarna. Den påminner om Moto G på många sätt men är något nedbantad på några hörn. Dock absolut bästa mobilen du kan få för 1000kr. Den är Vattentät, reagerar snabbare än Samsung galaxy S4, Har senaste versionen av Android (och ska få kommande versioner), har 1 GB ram, bra processor, bra batteritid, faktiskt riktigt bra skärm.
http://www.theverge.com/2014/5/22/57...-moto-e-review
http://www.motorola.com/us/consumers...-E/moto-e.html

Den billigaste Moto G'n med 8 GB och endast 3G går på ca 1500, Den dyraste med 16 GB eller LTE och minneskort går på runt 2000kr.
http://www.engadget.com/2013/11/26/moto-g-review/

Enligt mig är alla versioner av Moto G bättre en Samsung Galaxy Express. Hade även hellre valt Moto E än Galaxyn. l
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback