Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-24, 22:14
  #1
Medlem
Koksans avatar
Hejsan Jag har alltid vetat att jag är lite annorlunda men nu känns det som det är nära en bristningsgräns.

Ända sen jag var runt 13-14 år har jag haft en del "dåliga" tankar. Som involverar VÄLDIGT dåliga sexuella saker. Det är stundtals okej men ibland får jag dessa tankar så frekvent så jag måste dricka eller använda substanser för att få dom tankarna att försvinna.

Jag har också ibland så att jag upprepar saker ofta. Alltså ord eller meningar tex: "Kolla här" "Vad menar du?" eller om jag har hört ett ord så kan jag inse att jag upprepar ordet för mig själv högt flera gånger. Ibland händer det också att tex innan jag ska sova så måste jag kolla runt i rummet på fönstret sen dörren sen skrivbordet flera gånger innan jag kan sova. Eller räkna 1-2-3-4 flera gånger utan någon anledning.

Jag känner också att jag har mycket mindre empati för folk numera. När jag var 12-13 år så var jag en rätt så känslig person men nu så skulle jag beskriva mig som känslomässigt kall eller likgiltig. Kan vara rätt elak mot folk bara för jag kan.

Jag känner också att jag aldrig har riktigt förstått detta med socialt samspel. Jag har aldrig haft många vänner och jag har börjat stanna inne mer och mer för främst att jag inte ser någon mening med att vara ute och supa etc.

Jag har gjort en hel del bizzara saker som knappast är socialt tillåten eller enligt lagen. Samt en hel del otroligt konstiga saker som jag har tänkt på som har verkat vara vettiga i stunden men sen verkar vara helt sjuka när man kollar tillbaka.

Tex vid ett tillfälle så när jag skulle sova så kollade jag på en bild av min familj som stod uppställd uppe på en hylla och då så fick jag för mig att någon/något typ spionerade på mig genom den bilden. Och ögonen på bilden blev svarta och deras ansikten började ändras så jag blev skiträdd. Ja jag vet inte längre.

Ja jag vet inte vad som är fel med mig. Jag ville mest skriva av mig.

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av Koksan 2014-04-24 kl. 22:34.
Citera
2014-04-24, 22:18
  #2
Medlem
NEEEXTs avatar
Det blir nog lättare att hjälpa dig om du går in mer på exakt vad för tankar du har etc. Just nu är det dina egna subjektiva bedömningar om dig själv som vi har att gå på. Du kan ju lika gärna vara normal med enda problemet att du tror detta om dig själv.
Citera
2014-04-24, 22:19
  #3
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEEEXT
Det blir nog lättare att hjälpa dig om du går in mer på exakt vad för tankar du har etc. Just nu är det dina egna subjektiva bedömningar om dig själv som vi har att gå på. Du kan ju lika gärna vara normal med enda problemet att du tror detta om dig själv.

Mord och extremt sjuka och morbida sexuella tankar. Främst sadistiska tankar och fantasier. Har haft sådana tankar ända sen jag var 14-15 och dom har blivit grövre och grövre. Och mer frekventa.

Har för att vara ärlig haft en hel del tankar om självmord också.
__________________
Senast redigerad av Koksan 2014-04-24 kl. 22:35.
Citera
2014-04-24, 23:00
  #4
Medlem
Mår du dåligt av dina tankar och ditt beteende? Har du någonsin skadat någon eller tror du att det finns en risk att du skulle kunna göra det? Hur är din inställning till psykiatrin? Skulle du kunna vända dig dit för hjälp eller känns det helt fel?
Citera
2014-04-24, 23:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Hejsan Jag har alltid vetat att jag är lite annorlunda men nu känns det som det är nära en bristningsgräns.

Ända sen jag var runt 13-14 år har jag haft en del "dåliga" tankar. Som involverar VÄLDIGT dåliga sexuella saker. Det är stundtals okej men ibland får jag dessa tankar så frekvent så jag måste dricka eller använda substanser för att få dom tankarna att försvinna.

Jag har också ibland så att jag upprepar saker ofta. Alltså ord eller meningar tex: "Kolla här" "Vad menar du?" eller om jag har hört ett ord så kan jag inse att jag upprepar ordet för mig själv högt flera gånger. Ibland händer det också att tex innan jag ska sova så måste jag kolla runt i rummet på fönstret sen dörren sen skrivbordet flera gånger innan jag kan sova. Eller räkna 1-2-3-4 flera gånger utan någon anledning.

Jag känner också att jag har mycket mindre empati för folk numera. När jag var 12-13 år så var jag en rätt så känslig person men nu så skulle jag beskriva mig som känslomässigt kall eller likgiltig. Kan vara rätt elak mot folk bara för jag kan.

Jag känner också att jag aldrig har riktigt förstått detta med socialt samspel. Jag har aldrig haft många vänner och jag har börjat stanna inne mer och mer för främst att jag inte ser någon mening med att vara ute och supa etc.

Jag har gjort en hel del bizzara saker som knappast är socialt tillåten eller enligt lagen. Samt en hel del otroligt konstiga saker som jag har tänkt på som har verkat vara vettiga i stunden men sen verkar vara helt sjuka när man kollar tillbaka.

Tex vid ett tillfälle så när jag skulle sova så kollade jag på en bild av min familj som stod uppställd uppe på en hylla och då så fick jag för mig att någon/något typ spionerade på mig genom den bilden. Och ögonen på bilden blev svarta och deras ansikten började ändras så jag blev skiträdd. Ja jag vet inte längre.

Ja jag vet inte vad som är fel med mig. Jag ville mest skriva av mig.

Vad tror ni?

Några vilda gissningar på vad det kan röra sig om:

Autismspektrumtillstånd
Tvångssyndrom
Schizofren prepsykos

Tycker du ska ta kontakt med psykiatrin.
Citera
2014-04-24, 23:11
  #6
Medlem
Du har antagligen tvångssyndrom, inget egentligen att skämmas över, är typ det vanligaste som finns. Hade också sådant för mig ett tag i tidiga tonår.
Vad gäller dina känslor kanske du bara rationaliserar bort dem eller nått.
Saker har inte blivit som du velat och det leder inte sällan till att man blir cynisk.
Citera
2014-04-24, 23:17
  #7
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Mår du dåligt av dina tankar och ditt beteende? Har du någonsin skadat någon eller tror du att det finns en risk att du skulle kunna göra det? Hur är din inställning till psykiatrin? Skulle du kunna vända dig dit för hjälp eller känns det helt fel?

Jag mår dåligt över detta så ja. Det är jävligt motbjudande fantasier och liknande. Har aldrig skadat någon fysiskt men säker psykiskt då många anser att jag är känslokall.

Ibland så känns det som ibland att man kanske skulle kunna göra dessa fantasier till verklighet men det varierar.

Har varit till en psykolog och så men det gav mig inget.
Citera
2014-04-24, 23:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Jag mår dåligt över detta så ja. Det är jävligt motbjudande fantasier och liknande. Har aldrig skadat någon fysiskt men säker psykiskt då många anser att jag är känslokall.

Ibland så känns det som ibland att man kanske skulle kunna göra dessa fantasier till verklighet men det varierar.

Har varit till en psykolog och så men det gav mig inget.

Du har ju onekligen känslor då du känner skuld och skam. Så även om du är kall på utsidan, är du nog inte det innanför skalet.
Citera
2014-04-24, 23:22
  #9
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Du har antagligen tvångssyndrom, inget egentligen att skämmas över, är typ det vanligaste som finns. Hade också sådant för mig ett tag i tidiga tonår.
Vad gäller dina känslor kanske du bara rationaliserar bort dem eller nått.
Saker har inte blivit som du velat och det leder inte sällan till att man blir cynisk.

Men det är det ju. Jag skulle aldrig kunna berätta om mina fantasier och så till en person utan att dom skulle tro att jag är galen.

Om jag ska vara ärlig så är fantasierna om:

__________________
Senast redigerad av Koksan 2014-04-24 kl. 23:25.
Citera
2014-04-24, 23:27
  #10
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Du har ju onekligen känslor då du känner skuld och skam. Så även om du är kall på utsidan, är du nog inte det innanför skalet.

Ibland blir jag äcklad av dessa tankar men jag har påkommit mig själv att känna någon form av sexuell stimulans av dessa tankar.
Citera
2014-04-25, 03:00
  #11
Medlem
Mår du dåligt av det pga samhällets regler a.ka hög moral angående icke-funktionella fantasier, eller känner du själv att det är vidrigt,äckligt? Var ärlig med mig.

Angående din nedsatta "empati" varför är du elak emot folk, vad får du ut av det?
Citera
2014-04-25, 03:38
  #12
Medlem
Gameplayers avatar
OCD, kanske lätt asperger, schizotyp störning och sexuell sadism. Bara några idéer... OCD (som du verkar ha) kan i vissa fall ge folk tankar typ "tänk om jag hugger en kniv i mitt barn". Dessa människor känner dock inget njutningsfullt alls i samband med dessa tankar. Att du gör det, indikerar mer att det handlar om (sexuell) sadism. Detta är ju inget farligt (för andra) så länge du kan stå emot det. Att du tvingas dricka och ta droger för att bli av med tankarna, bådar kanske inte gott dock. Det jag kan rekommendera är att försätta dig i situationer där du har möjlighet att leva ut dina fantasier, men sen stå emot dem. Då visar du för dig själv att du klarar det...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback