Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-24, 23:31
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Konfiskera körkortet i all evighet. Polisen gjorde helt rätt, dom gjorde en riskkalkyl varpå den misstänkte sprang. Polisen räknar då med att det är ett allvarligare brott än en rödljuskörning och stoppar honom.
Han har sig själv att skylla.

Du tycker inte det är lite väl hårt? Att personen aldrig mer ska få köra bil bara för att han åkte mot rött ljus?
Citera
2014-04-25, 00:09
  #26
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det må väl så vara att personen körde mot rött, men vart i lagboken står det att man ska få tänderna utslagna o käken knäckt som en del av straffet för rödljuskörning?
Däremot finns det uttryckligen mandat för polis att vid motstånd (tex flykt) att använda visst våld. Eller var du under intryck att han blev av med tänderna när han satt i bilen?


Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Men seriöst..hör du inte hur det låter?
Personen har kört mot en lampa som lyser rött.
Han har struntat i att stanna när en bil bakom ligger o blinkar som ett tivoli för att i slutet springa lite och för det ska man ha sönder hans tänder o knäcka käken på honom?

Så varje gång man inte gör som polisen säger så har de rätt o knäcka både det ena o det andra? Vill du leva i ett sådant samhälle?

Nödvändigt o trycka ned personens ansikte i asfalten o sedan dra ett knä i nacken. Det har man ju gjort bara för att jävlas.

Tänk vad trevligt det skulle vara om alla poliser skulle vara som polisen i Kalle Blomkvist. Glad, trevlig.

Så du menar på fullaste allvar att alla som blir stannade av poliser blir misshandlade? Var hittade du den informationen?

Tänk vad trevligt det skulle vara om alla människor respekterade lag och polis till att börja med.
Men av din text kan jag bara dra slutledningen att det upprör dig att man inte får göra lite som man vill utan att det ska bli konsekvenser. Enda logiska slutsatsen är för att du själv är av samma skrot och korn. När du gör fel och det blir konsekvenser så är det alla andras fel.

Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Nej, jag har för vana att inte läsa artiklar som expressen ger ut, då det är en skittidning.
Jag behövde inte läsa artikeln för att förstå att hans skador uppkom genom att han försökte smita.
Frågan är om det är rätt av polisen att skada någon så för ett sådant trivialt brott som att åka mot en lampa som lyser rött.
Det är ju inte så att han har dödat någon.
Han åkte mot en lampa som lyste med fel färg.

Min kusin blev påkörd och dog omedelbart för en MC-åkare som uppenbarligen tyckte att den röda lampan var trivial och valde därmed att i 80 km/t köra på henne. Nu blev han fälld för det brottet (utan utslagna tänder). Stackars MC-åkare. Hoppas någon anmäler kusinens föräldrar. det är ju själva fan att man ska behöva ta konsekvenserna för sitt handlande.
Citera
2014-04-25, 00:44
  #27
Medlem
Per.G.Olas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Men seriöst..hör du inte hur det låter?
Personen har kört mot en lampa som lyser rött.
Han har struntat i att stanna när en bil bakom ligger o blinkar som ett tivoli för att i slutet springa lite och för det ska man ha sönder hans tänder o knäcka käken på honom?

Så varje gång man inte gör som polisen säger så har de rätt o knäcka både det ena o det andra? Vill du leva i ett sådant samhälle?

Nödvändigt o trycka ned personens ansikte i asfalten o sedan dra ett knä i nacken. Det har man ju gjort bara för att jävlas.

Tänk vad trevligt det skulle vara om alla poliser skulle vara som polisen i Kalle Blomkvist. Glad, trevlig.

Rödljuskörning är en stor olycksrisk och något som i normalfallet leder till omedelbart indraget körkort. När polisen sen vill stoppa den unge mannen så försöker han fly. Det signalerar att det kan finnas värre brottslighet han söker dölja.

Inte undra på att polisen är rätt hårdhänt när de först fångar in och visiterar honom.

Rätt beteende från grabbhalvan hade varit att stanna och vara oerhört tacksam för att ingen skadats. Det är så långt mer än 99 % av alla som stoppas av polisen för att ha kört mot rött ljus hanterar situationen.
Citera
2014-04-25, 08:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Däremot finns det uttryckligen mandat för polis att vid motstånd (tex flykt) att använda visst våld. Eller var du under intryck att han blev av med tänderna när han satt i bilen?




Så du menar på fullaste allvar att alla som blir stannade av poliser blir misshandlade? Var hittade du den informationen?

Tänk vad trevligt det skulle vara om alla människor respekterade lag och polis till att börja med.
Men av din text kan jag bara dra slutledningen att det upprör dig att man inte får göra lite som man vill utan att det ska bli konsekvenser. Enda logiska slutsatsen är för att du själv är av samma skrot och korn. När du gör fel och det blir konsekvenser så är det alla andras fel.



Min kusin blev påkörd och dog omedelbart för en MC-åkare som uppenbarligen tyckte att den röda lampan var trivial och valde därmed att i 80 km/t köra på henne. Nu blev han fälld för det brottet (utan utslagna tänder). Stackars MC-åkare. Hoppas någon anmäler kusinens föräldrar. det är ju själva fan att man ska behöva ta konsekvenserna för sitt handlande.

Jag förstår att polisen ibland måste använda våld för att fånga någon. Att brotta ned någon på backen o klova dem, men jag förstår inte varför man ska lyckas slå sönder käkbenet samt fixa framtänderna på GM.

Såg den där polisserien på 3:an eller 5:an när man fick följa en polis som hette Elin. Hon och en kollega hade fångat in någon som var full och som skrek massa könsord.
Man hade fått ned honom på backen och satt handklovar på honom, men personen slutade inte skrika utan ylade "polisfitta" och som tack för det så fick han ett knä i ryggen av Elin, inte för att han inte låg still, för han låg still, utan bara som hämnd och för att det skulle göra ont.
Ni kan säkert själva leta reda på det klippet.

Just detta scenario utspelar sig allt för ofta tycker jag. Man trycker till lite extra bara för att det ska göra ont. Nu struntade Elin i att det hela filmades av kameror och man kan ju bara gissa hur polisen beter sig när de vet att inga kameror finns på plats.
Jag vet de som blivit i vägskjutsade ut ur stan av polisen och rejält misshandlade, för att sedan bli lämnade åt sitt öde.

Nej, jag påstår inte att alla som blir stannade av polisen blir misshandlade. Jag svarade på ett inlägg där man tyckte att GM fick skylla sig själv, eftersom han inte stannade. Det var då jag undrade om polisen skulle ha rätt att banka på alla som inte gjorde som polisen sa.

Vi kan ju börja med att få polisen att respektera lagen. För hur ofta blir man inte omkörd av en polisbil som ligger långt över den legala hastigheten, för att sedan parkera utanför någon trivial inrättning och i sakta mak gå in o handla käk till jobbarkompisarna. Eller varför inte alla konstiga LOB:ar som de tar bara för att de inte har lust att diskutera.
En och annan person har ju även trillat 8 gånger i polishusets trapp.

När jag gör fel så står jag för vad jag har gjort, så hur du kan utläsa att jag skulle vara någon person som skyller ifrån mig vet jag inte.
Är det för att jag tycker att polisen inte ska ha fria tyglar att misshandla folk?

Det var tråkigt att din kusin blev påkörd av någon som åkte mc mot rött ljus och alldeles för fort.
Tycker du i det fallet att polisen skulle ha hoppat lite på hans huvud? Hur hade det förbättrat situationen för din kusin?
EN sak är ju om domstolen dömer ut som straff att hans huvud ska hoppas på, det säger jag ingenting om, men att polisen ska ta saken i egna händer...då har vi bara massa Judge Dredd som springer runt.
Citera
2014-04-25, 09:25
  #29
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Jag förstår att polisen ibland måste använda våld för att fånga någon. Att brotta ned någon på backen o klova dem, men jag förstår inte varför man ska lyckas slå sönder käkbenet samt fixa framtänderna på GM.

Såg den där polisserien på 3:an eller 5:an när man fick följa en polis som hette Elin. Hon och en kollega hade fångat in någon som var full och som skrek massa könsord.
Man hade fått ned honom på backen och satt handklovar på honom, men personen slutade inte skrika utan ylade "polisfitta" och som tack för det så fick han ett knä i ryggen av Elin, inte för att han inte låg still, för han låg still, utan bara som hämnd och för att det skulle göra ont.
Ni kan säkert själva leta reda på det klippet.

Just detta scenario utspelar sig allt för ofta tycker jag. Man trycker till lite extra bara för att det ska göra ont. Nu struntade Elin i att det hela filmades av kameror och man kan ju bara gissa hur polisen beter sig när de vet att inga kameror finns på plats.
Jag vet de som blivit i vägskjutsade ut ur stan av polisen och rejält misshandlade, för att sedan bli lämnade åt sitt öde.

Nej, jag påstår inte att alla som blir stannade av polisen blir misshandlade. Jag svarade på ett inlägg där man tyckte att GM fick skylla sig själv, eftersom han inte stannade. Det var då jag undrade om polisen skulle ha rätt att banka på alla som inte gjorde som polisen sa.

Vi kan ju börja med att få polisen att respektera lagen. För hur ofta blir man inte omkörd av en polisbil som ligger långt över den legala hastigheten, för att sedan parkera utanför någon trivial inrättning och i sakta mak gå in o handla käk till jobbarkompisarna. Eller varför inte alla konstiga LOB:ar som de tar bara för att de inte har lust att diskutera.
En och annan person har ju även trillat 8 gånger i polishusets trapp.

När jag gör fel så står jag för vad jag har gjort, så hur du kan utläsa att jag skulle vara någon person som skyller ifrån mig vet jag inte.
Är det för att jag tycker att polisen inte ska ha fria tyglar att misshandla folk?

Det var tråkigt att din kusin blev påkörd av någon som åkte mc mot rött ljus och alldeles för fort.
Tycker du i det fallet att polisen skulle ha hoppat lite på hans huvud? Hur hade det förbättrat situationen för din kusin?
EN sak är ju om domstolen dömer ut som straff att hans huvud ska hoppas på, det säger jag ingenting om, men att polisen ska ta saken i egna händer...då har vi bara massa Judge Dredd som springer runt.

Egentligen borde ingen svara på dina inlägg då du tycks ha egna issues här som gör att du har en förutfattad mening om hur det här gick till.
Du gjorde t o m ditt första inlägg här utan att ens ha läst artikeln!
Graden av våld som används av polis brukar stå i proportion till hur pass mycket motstånd en person gör vid gripande.
Det "tumult" som polisen nämner i artikeln - vem tror du stod för det? Jag läser mellan raderna att springande idioten nog inte plötsligt la sej platt och lät sej villigt gripas.
Beträffande polis Elin som satte ett knä i ryggen på killen så kan han vara glad att straffet inte blev värre.
Att kalla henne saker som han gjorde är ett brott. "Missfirmelse av tjänsteman".
Elin var i själva verket snäll. Som de flesta poliser om du uppför dej som folk.
__________________
Senast redigerad av LaScala 2014-04-25 kl. 09:38.
Citera
2014-04-25, 13:43
  #30
Medlem
donaukinds avatar
En till som spelat för mycket GTA och tror att det bara är att köra från polisen när de kommer. Att han dessutom kör mot rött direkt efter att han fått körkortet känns ju bara sopigt, har han köpt sitt körkort utomlands eller?
Citera
2014-04-25, 14:35
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Var kom hunden ifrån?

Sorry
otur att snubben inte var i rätt form för en joggingrunda med polisen*
Citera
2014-04-25, 14:37
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
En till som spelat för mycket GTA och tror att det bara är att köra från polisen när de kommer. Att han dessutom kör mot rött direkt efter att han fått körkortet känns ju bara sopigt, har han köpt sitt körkort utomlands eller?

Jag har sprungit från polisen och kommit undan för saker som jag helt klart skulle åkt dit för, det handlar om böter och brottsregister.
Men visst, ge staten lite bidrag om du så vill.
Själv vill jag gärna undkomma detta som jag anser vara personrån

Denna killen visste att hans körkort stod på spel, samt böter för gärningen han begick.
Hur mycket pengar snackar vi om nu? 8-9k? 14-15k?
Nej jag tänker inte stå för vad jag har gjort i detta fall, jag gjrde ett misstag och vill gärna fixa det på det bästa sättet, ska jag tortera mitt egna heliga liv för det?
Finns andra viktigare saker man ska stå för, inte lagen i detta fall.
__________________
Senast redigerad av kaama 2014-04-25 kl. 14:41.
Citera
2014-04-25, 15:05
  #33
Avstängd
Nils.Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Jag undrar vad mer det är som inte berättas i denna historien. Att man försöker komma undan lagens långa arm genom att fly från sin egna bil känns ju
Så även om det var en kompis/anhörigs bil. Eller var det så att den var stulen?

Så jävla typiskt invandrare att gråta ut i media för övrigt
är du blind eller har du inte tittat på länken?
Citera
2014-04-25, 15:09
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Egentligen borde ingen svara på dina inlägg då du tycks ha egna issues här som gör att du har en förutfattad mening om hur det här gick till.
Du gjorde t o m ditt första inlägg här utan att ens ha läst artikeln!
Graden av våld som används av polis brukar stå i proportion till hur pass mycket motstånd en person gör vid gripande.
Det "tumult" som polisen nämner i artikeln - vem tror du stod för det? Jag läser mellan raderna att springande idioten nog inte plötsligt la sej platt och lät sej villigt gripas.
Beträffande polis Elin som satte ett knä i ryggen på killen så kan han vara glad att straffet inte blev värre.
Att kalla henne saker som han gjorde är ett brott. "Missfirmelse av tjänsteman".
Elin var i själva verket snäll. Som de flesta poliser om du uppför dej som folk.

Nej, jag har inga "issues".

Ang Elin så är det inte hennes sak att bestraffa folks brott, utan det är domstolens sak.
Det må så vara att det är ett brott att skrika snutfitta eller vad han nu skrek, men ta det då som en av åtalspunkterna. Det Elin gjorde är ätt brott och det är just därför folk inte tycker om poliser, för de är ofta ett jävla pack.
Jag förstår inte hur du kan få det till att hon var snäll när hon hämnades genom att tillfoga GM smärta helt utan laglig grund för det.
Det är sällan man stöter på en trevlig o glad polis.


Missfirmelse av tjänsteman försvann väl någon gång på 70-talet. Typ 76 eller så?
Citera
2014-04-25, 15:29
  #35
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Nej, jag har inga "issues".
............
Missfirmelse av tjänsteman försvann väl någon gång på 70-talet. Typ 76 eller så?

Forgripelse av Tjansteman galler val fortfarande?

Den har gratvalsen ar sa usel att den aven ar rolig. Att journalisten gjort en nyhet av det ar val antagligen ett synnerligen gott bevis for att nyhetsredaktioner saknar allt omdome, det ar valtider och att det ar for latt att bli en journalist
Citera
2014-04-25, 17:10
  #36
Medlem
LeonVances avatar
"Den 18-årige mannen kände panik och började skrika.

– Ja, jag kunde ju inte andas, säger han."


Kan man skrika, kan man andas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback