Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 20:08
  #193
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Hon äter ju mycket som han skrev och då är det väl bara att köra på! Hon kanske har ett mål hon vill uppnå.

Det var dock 4 år sedan, så mycket kan ha hänt sedan dess...
Citera
2018-09-19, 20:39
  #194
Medlem
YLD1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Massa inlägg.

Kan man få en uppdatering?
Citera
2018-09-20, 04:54
  #195
Medlem
Photoshoppeds avatar
Felpost.
Citera
2018-09-21, 11:13
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Jag är lite orolig för min snart 17-åriga dotter. Tidigare umgicks hon med en massa kompisar. Dom tjoade och stojade runt och verkade ha roligt.
Men senaste halvåret är hon aldrig med någon efter skolan. Hon bara tränar. Snabba promenader, löpning, gym etc. Och alltid själv.
Efter skolan byter hon snabbt om till träningskläder. Tydligen ska allt sitta så tajt som möjligt nu för tiden. Hon tar på sig pulsmätare på armen och stormar iväg.
Nu råkar jag veta inlogget till hennes Endomondo ( en träningsapp) så jag ser att det är helt galna pass hon ger sig ut på. Hon kan först powerwalka 1.5 mil, sedan springa en mil.
När hon kommer hem stänger hon in sig på sitt rum och råpluggar. Hon verkar varken glad eller ledsen. Hon är som en robot. Hon äter mycket. Så det är inte frågan om nån anorexi. Hon säger att hon strävar efter den perfekta balansen mellan fett och muskler.

Då till min fråga. Bör jag vara orolig för hennes ensamhet? När jag frågar om hennes gamla kompisar säger hon att dom bara är barnsliga och ändå aldrig skulle palla att hänga med henne.

Är det normalt att tonårstjejer tränar själva?

Tillägg : Hon köper träningsgrejer på nätet genom att knappa in mitt personnummer så det dräller in fakturor från Klarna till min mail. Påtalar jag detta blir hon skitförbannad.

Anser du henne ha en bra kroppsvikt? Även om hon äter så är det ju möjligt att hon spyr. Hennes beteende låter som en "högpresterartjej" och sådant kan vara riskabelt i hennes ålder. Och nej att hon börjar isolera sig är generellt sätt inte normalt/bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback