Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-25, 09:07
  #13
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
vem fan käkar 3-12 mg ed av xanor. stess är i sådana fall en lättare bens.


Ehhh...den som har blivit torsk på benso kommer lätt upp till dessa doser, av allt ts har postad i denna tråd är att han tänker lägga av med benso och det är det smartaste man kan göra....
Citera
2014-04-25, 12:41
  #14
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lluBdeR
Jag har en missbrukspersonlighet, det är jag fullt medveten om, därför jag gillar benzodiazepiner (tyvärr) då de dämpar min "dagliga" ångest och samtidigt gör mig "skön", men som sagt, tänker inte trilla dit på något så idiotiskt som benzodiazepiner då jag vet hur jävligt de kan vara att kliva ur, varit med om det förut.

Blir till att ta tag i de bakomliggande orsakerna istället, troligtvis genom KBT eller dylikt. Men har man en gång innan fastat i Xanor missbruk är man livrädd att det ska bli lika jobbigt fastän doserna har varit så små som de varit under dessa två veckor. Men nog e nog nu, på söndag är tabletterna slut och då blir det kammomilte och valerina istället.

Kul att främlingar visar engagemang och genuin omtanke för personer som de aldrig har träffat.

Eloge till er
Du kan inte ha så stor ångest om du kan bota det med kammomilte och valerina...

Jag har ungefär samma problem fast jag har tagit benz i många år och tror inte att jag kan sluta trots att jag aldrig fått AT under uppehåll.
Detta pga att det är så skönt att mysa på benz, jag har nyss hämtat ut imovane och trots att jag vet att jag behöver dom när jag ska sova så har jag tagit ett par nu bara för att...

Tror tyvärr inte att KBT skulle kunna ersätta läkemedel i mitt fall.
Citera
2014-04-25, 13:19
  #15
Medlem
lluBdeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Du kan inte ha så stor ångest om du kan bota det med kammomilte och valerina...

Jag har ungefär samma problem fast jag har tagit benz i många år och tror inte att jag kan sluta trots att jag aldrig fått AT under uppehåll.
Detta pga att det är så skönt att mysa på benz, jag har nyss hämtat ut imovane och trots att jag vet att jag behöver dom när jag ska sova så har jag tagit ett par nu bara för att...

Tror tyvärr inte att KBT skulle kunna ersätta läkemedel i mitt fall.

När jag la av med xanor hade jag ett helvete i 4-5 veckor, men sen blev det bättre och bättre. Man glömmer bort hur nice det är att käka dem.
Har man även gått igenom en jobbig AT är man livrädd att trilla dit igen så man är försiktig med doser och hur länge man äter dem.

I belive in you!
Citera
2014-04-25, 14:28
  #16
Medlem
Koljarovs avatar
Jag har bara haft en hemsk AT och det var på sprit, den värsta drogen.
Druckit dygnet runt i sex veckor och sedan skulle jag börja jobba, fick sjukskriva mig 2 veckor, vecka ett skakade jag och var tvungen att cykla ner till den lokala puben och svepa lite sprit, räknade ut att oavsett hur stor ångest jag har så försvinner den på exakt 17 minuter om jag dricker 10cl 40% vodka.

Sedan fick jag trappa ner långsamt och det var hemskt, har aldrig mått så jävligt på någon drog, förutom en snetripp på svamp och psykos på ful-meth.
Citera
2014-04-27, 16:38
  #17
Medlem
gotets avatar
En polare gick ner sig på benzo, slutade med att han hoppade från balkongen......... flera våningar upp! Han överlevde men bröt en massa skit!
Citera
2014-04-27, 17:25
  #18
Medlem
50st räcker verkligen inte för att bli fysiskt beroende. Jag har köpt både 50 och 100-pack många gånger och har aldrig känt något speciellt när det är slut.
Men självklart ska du vänta nån månad eller två innan du beställer nya och hålla dig undan gaba-droger under den tiden om du inte vill fastna.
Har du missbrukarpersonlighet ska du självklart inte röra droger överhuvudtaget om du inte vill fastna och speciellt inte benso och opiater.
Citera
2014-04-27, 17:34
  #19
Medlem
Creepy24s avatar
beror väl helt på vilka doser du äter , ät små doser så slipper du hemska ats ja äter just nu 20 mg stesolid om dagen och vissa dagar behöver ja helt enkelt inte ta dom och då gör ja inte de ska gå över på xanor dock för ja tycker stess är helt värdelösa om man jämför med Xanor
Citera
2014-04-27, 17:39
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
beror väl helt på vilka doser du äter , ät små doser så slipper du hemska ats ja äter just nu 20 mg stesolid om dagen och vissa dagar behöver ja helt enkelt inte ta dom och då gör ja inte de ska gå över på xanor dock för ja tycker stess är helt värdelösa om man jämför med Xanor


Precis går ju inte att jämföra Xanor med stess . Xanor ger ju verkligen välbehag till skillnad mot stess som enbart tar bort den värsta ångesten men ja kan fortfarande ha ångest när ja käkat 40 mg stess och 2 mg Xanor och jag mår som en kung helt ångestfri så stor skillnad på dessa 2
Citera
2014-04-28, 09:46
  #21
Medlem
lluBdeRs avatar
Håller med er om at Xanor är en "tyngre" Benzo med ett behagligare rus, men den korta halveringstiden (4h?) gör att man käkar så många.

Har inte käkat någon stesolid nu sen i lördags, tog mina sista 30mg då, känner ingen AT alls, vet däremot att stess sitter kvar länge så kanske kommer känna "något" imorgon eller övermorgon.

Men måste säga att det är en så mycket "skönare" känsla när man kliver av benzo, hjärnan, ångesten, slöheten försvinner och man blir motiverad att börja göra nyttiga saker. Motionera, äta sunt och "träna" hjärnan.

Mitt pundarbetende vad gäller benzo är förbi. Jag beställde hem mina Roche för att använda i jobbiga sociala sammanhang, men det funkade inte, blev alldeles för benzad och korkad för att kunna hänga med på lektionerna

Tror att Oxascand skulle vara optimalt då jag endast vill bli av med "ångesten" och inte strävar efter något rus. Tyvärr har jag nog bränt alla mina broar till att kunna få benzo utskrivet lagligt.

Den enda drog jag skulle kunna tänka mig att ta någon gång per år är möjligtvis ladd, det fuckar inte upp hjärnan på samma sätt och man slipper AT, inte fan riskerar man beroende heller då det är för dyrt
Citera
2014-04-28, 09:49
  #22
Medlem
lluBdeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
50st räcker verkligen inte för att bli fysiskt beroende. Jag har köpt både 50 och 100-pack många gånger och har aldrig känt något speciellt när det är slut.
Men självklart ska du vänta nån månad eller två innan du beställer nya och hålla dig undan gaba-droger under den tiden om du inte vill fastna.
Har du missbrukarpersonlighet ska du självklart inte röra droger överhuvudtaget om du inte vill fastna och speciellt inte benso och opiater.

Precis, redan varit fast i ett Xanor missbruk, därför jag aldrig mer kommer äta Xanax, gillar dem för mycket.

Opiater tål jag inte, käkade tramadol några gånger, slutade med att jag bara spydde, verkligen inte min grej
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback