Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-24, 06:00
  #1
Medlem
SpeedingBullets avatar
Hej, För ett tag sen laddade jag ner en del äldre spel till datorn, och de ville inte fungera på nya windows p.g.a olika anledningar såsom grafik etc.

Jag testade lite olika saker som jag fått tips om på olika hemsidor. Bl.a. laddade jag hem RunDll och försökte köra en viss dll fil som krävdes för ett spel. När detta inte fungerade som jag vill bestämde jag mig för att avinstallera RunDll programmet.

Summan av kardemumman är nu att jag alltid får upp ett felmeddelande vid autostart när jag kommer till skrivbordet.

¨RunDLL
C:\User\_____\AppData\Local\TBHostSupport\TBHostSu pport.dll Det går inte att hitta modulen. ¨

http://sv.tinypic.com/r/x56zoi/8

Hur kan jag bli av med denna ? Jag har ju redan tagit bort RunDLL

Mvh
__________________
Senast redigerad av SpeedingBullet 2014-04-24 kl. 06:04.
Citera
2014-04-24, 07:15
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du har tagit bort hänvisningen? -> AppData\Local\TBHostSupport\TBHostSu pport.dll

Hur ser det ut under autostart?

Vilket operativsystem använder du?
Citera
2014-04-24, 07:25
  #3
Medlem
I msconfig kan man ändra autostartprogram om det behövs.
Citera
2014-04-24, 09:18
  #4
Medlem
SpeedingBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och du har tagit bort hänvisningen? -> AppData\Local\TBHostSupport\TBHostSu pport.dll

Hur ser det ut under autostart?

Vilket operativsystem använder du?

Förstår inte riktigt hur du menar, Ta bort hänvisningen? Det hittas ju ingen fil som heter så, hur ska jag kunna ändra hänvisning?

Jag använder WIndows 8. Inte uppgraderat till 8.1 då många verkar ha klagat på det.

Och hur ändrar man i msconfig? Ända jag vet är att man kan kolla aktivitetshanteraren och fliken Autostart men där ligger inget program som har med detta att göra.
Citera
2014-04-24, 09:25
  #5
Medlem
minfrusmans avatar
Knappt 1min sökning på google *Host*Host*
http://www.remove-pcvirus.com/se/ta-...stsupport-dll/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback