Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 12:51
  #13
Medlem
För några år sedan så dejtade jag en tjej som drogs in i detta företag. Dejtandet upphörde men kontakten bestod och vi pratar titt som tätt än idag, utav vad jag förstår så jobbar hon enbart med nuskin idag. Hon får ut ca 12.000 i månaden, men det var också baserat på hur mycket tid hon lägger ner på det..hur många hon "värvar" . enligt mig så skriker det pyramidspel, går inte en dag utan att hon lägger upp något om "världens bästa produkt" på sociala medier, kassa pitchar som "vill inte du kunna jobba hemifrån soffan" och allt vad det är. Vissa personer fixar det kanske men jag hade aldrig pallat att vara en sådan person, relationer måste få sig en rejäl törn när personen i fråga endast pratar om dessa produkter och försöker dra ner nära och kära i samma sits.

Slutsats: visst det går att tjäna pengar på det,om än lite-om man är villig att "jobba" 24/7, och bli en sådan person som alla i ens omgivning försöker undvika. Så i mina ögon är det absolut inte värt det.
Citera
2018-04-20, 14:02
  #14
Medlem
Det sorgliga är ju att din kompis som får en deltidsmacdonalds lön hur till den absoluta toppen i nuskin.

hon hör med andra ord till den motsvarande 2% som tjänar 10k+månad
http://apps.nuskin.com/content/dam/o...stearnings.pdf
Citera
2018-04-22, 17:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrrvarmland
För några år sedan så dejtade jag en tjej som drogs in i detta företag. Dejtandet upphörde men kontakten bestod och vi pratar titt som tätt än idag, utav vad jag förstår så jobbar hon enbart med nuskin idag. Hon får ut ca 12.000 i månaden, men det var också baserat på hur mycket tid hon lägger ner på det..hur många hon "värvar" . enligt mig så skriker det pyramidspel, går inte en dag utan att hon lägger upp något om "världens bästa produkt" på sociala medier, kassa pitchar som "vill inte du kunna jobba hemifrån soffan" och allt vad det är. Vissa personer fixar det kanske men jag hade aldrig pallat att vara en sådan person, relationer måste få sig en rejäl törn när personen i fråga endast pratar om dessa produkter och försöker dra ner nära och kära i samma sits.

Slutsats: visst det går att tjäna pengar på det,om än lite-om man är villig att "jobba" 24/7, och bli en sådan person som alla i ens omgivning försöker undvika. Så i mina ögon är det absolut inte värt det.

NuSkin är pyramidspel. Funkar ju precis som FitLine och Kyäni. Säljarna tjänar mest på att värva andra säljare och det görs främst genom att försköna en antisocial tillvaro som "entreprenör". Säljarna får själva betala (?) peppresor utomlands där deras Gurus snackar.

NuSkin verkar vilja fronta med unga peppiga tjejer som är bra på att hashtagga saker som #mindset osv.
Citera
2018-04-26, 07:35
  #16
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nå, Hur gick det? Tog det lång tid för dig att begripa att det var frågan om klassiskt pyramidspel och Scam?

Läser man Fladdrans inlägg 2014-2017 inser man att han har alla möjliga problem, både finansiella samt psykisk sjukdom (trist... bipolaritet?). Han tillhör målgruppen för Nuskin och letar "snabba" vägar till pengar, men oklart om Nuskin lyckades fånga upp honom.

Citat:
Ursprungligen postat av fladdran
Hur funkar det med lån egentligen?

Säg att jag lånar 100 000 kr t ex av en bank till en ränta på 6% t ex. Vi kanske lägger upp en seriös plan på 3 år, eller 5 år eller vad som, men kan jag när som helst betala tillbaka mina 100 000kr och plus räntan på den tiden jag lånat?

Vi säger att jag lånar 100 000kr, efter redan ett år så har jag gjort dessa pengar till 206 000 kr, kan jag då betala tillbaka 106 000 kr till banken och behålla resterande 100 000kr?

Eller behövar jag betala tillbaka 100 000 kr + (åren t ex 3-5 som planen är x 6% som är 6k = 6 x 3 lr 5 som är 18 eller 30 000 kr? Det vill säga 118 000kr eller 130 000kr beroende på tiden jag bestämt från början)

Eller hur funkar detta?

Samt hur stor mängd kan man låna utan att ha ett jobb?
Citera
2018-07-26, 09:09
  #17
Medlem
Har börjat se en hel del vloggar på LinkedIn där en Aman*a *ergggren försöker värva folk med på matpaket till barn i Malawi. Som vanligt nämns inget om företaget eller organisationen bakom. Någon som har koll på om det har koppling till Nu skin?
Citera
2018-08-02, 11:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ponzi
Har börjat se en hel del vloggar på LinkedIn där en Aman*a *ergggren försöker värva folk med på matpaket till barn i Malawi. Som vanligt nämns inget om företaget eller organisationen bakom. Någon som har koll på om det har koppling till Nu skin?

Dom ökar i nivå på företaget och samlar poäng om dom samlar tillräckligt många donationer per år.

https://www.nuskin.com/sv_SE/culture...r_program.html
Citera
2018-08-30, 11:38
  #19
Medlem
Judinnas avatar
Stötte på en säljare via en Facebook sida som påstod att jag ljög en massa (jag kom mest med frågor i påståenden) om att det är pyramidspel och grejer.
Min första tanke var att hon höll på med pyramidspel, vilket jag sa. Nä, det är förbjudet så självklart inte.
Äckligt beteende, samma sak med ett annat namn.

Det är ju tydligen förbjudet.
Man hittar fan smyghål i allt.
On topic: Varför jobbar folk med sånt här om det är svårt att tjäna pengar på det?

Vackra brudar som är sjukt otrevliga när man väl stöter på de. Inte första gången jag träffar på någon.
Citera
2018-08-30, 12:44
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ponzi
Har börjat se en hel del vloggar på LinkedIn där en Aman*a *ergggren försöker värva folk med på matpaket till barn i Malawi. Som vanligt nämns inget om företaget eller organisationen bakom. Någon som har koll på om det har koppling till Nu skin?

Jo, har sett en annan Nuskinnare som gör det. Samlar pengar till matpaket. Är nog en good will-grej?
Citera
2018-08-30, 12:55
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Stötte på en säljare via en Facebook sida som påstod att jag ljög en massa (jag kom mest med frågor i påståenden) om att det är pyramidspel och grejer.
Min första tanke var att hon höll på med pyramidspel, vilket jag sa. Nä, det är förbjudet så självklart inte.
Äckligt beteende, samma sak med ett annat namn.

Det är ju tydligen förbjudet.
Man hittar fan smyghål i allt.
On topic: Varför jobbar folk med sånt här om det är svårt att tjäna pengar på det?

Vackra brudar som är sjukt otrevliga när man väl stöter på de. Inte första gången jag träffar på någon.

Därför att de går på flosklerna om att det i princip är som ett enkelt sätt att starta och driva ett eget företag på. Att vara egenföretagare glorifieras så in i helvete av de som är inne i svängen och tjänar pengar på att värva andra säljare och bli "teamleaders", de brukar heta saker som att man får styra över sin egen tid och kan ligga hemma i soffan och arbeta om man vill, i synnerhet nuförtiden när pyramidföretagens hetaste säljmetod är att INTE leta "cold prospects" (ragga kunder bland vänner eller främlingar utomhus och ha homeparties) utan att genom istället använda Instagram, Facebook och hemsidor som främsta säljkanaler, vilket ska leda till att folk kontaktar säljaren och inte tvärtom. Det är därför dessa säljare blir olidliga vänner på Facebook, för var och varannan dag så ska de göra reklam för något snyggt läppglans (som t ex Nuskin råkar sälja) eller skriva något om hur spralliga de blivit av sina underbara vitaminer (FitLine/Kyänisäljare)

Pyramidindustrin har blivit sektigare än någonsin och det finns gurus som lär ut hur man ska fånga folk i nätet och bli en del av teamet som säljer produkter. Ofta vävs olika brancher ihop, t ex Nuskin med de där jävla matpaketen och FitLine väver ihop sina vitaminer med allmän Wellness Coaching och även ett viktminskningskoncept. Det leder till att företagen får flera ingångar där folk i slutändan kan fastna som säljare med drömmen om ett fritt och luktrativt arbete.
__________________
Senast redigerad av Florman 2018-08-30 kl. 13:03.
Citera
2020-01-13, 21:59
  #22
Medlem
Ringhals3s avatar
Expressen har en artikel nu där unga tjejer känner sig lurade av Nu Skin! Grattis! Det är ju precis det som är affärsidén!
Citera
2020-02-16, 12:58
  #23
Medlem
Jag hade en väldigt bra vän, citera hade som jobbar för nuskin och jag vill bara spy när jag hör talas om det företaget.

Hon har förändrats väldigt mycket som person, hon fokuserar bara på nuskin och umgås bara med andra som jobbar med det. Jag som inte jobbar med det t.ex existerar inte längre. Hon hör bara av sig om hon behöver hjälp med att sälja någon produkt eller försöker få folk till olika sjuka event som dom har när man får testa deras produkter som är helt värdelösa och alldeles för dyra.

Jag är så sjukt trött på snacket om att "var din egen boss" och att dom kallar sig för entreprenör.

Har frågat flera gånger vad hon tjänar på det eller om hon ens har tjänat något än. Hon har jobbat med nuskin i ca ett halvår nu och hon har inte tjänat en enda krona på det!!! Hon har snarare gått minus pga av alla olika produkter hon köpt och alla events som hon åkt till vilket har inneburit flyg och hotell vistelser. Jag vill bara gråta när jag hör allt och förstår helt ärligt inte hur hon kan fortsätta med skiten.

Vad du än gör, börja ALDRIG jobba åt nuskin! För din egen skull men framförallt andras. Du kommer att tappa alla dina riktiga vänner som du hade innan, du får en massa "vänner" inom nuskin, du kommer säkert extra nära dom som är i ditt team. Dom kommer att tagga dig till att nå din dröm och är super positiva och stöttande hela tiden, men det är ju så falskt som det kan bli. Såklart dom är dina bästa vänner för dom tjänar pengar på dig, åtminstone dom som ligger ovanför dig i pyramiden, allt är bara ett spel.

Alla i din närhet kommer tyvärr börja tycka illa om dig till slut då du blir mer och mer desperat att sälja produkter för att nå din kvalificering och för att du inser att du börjar bli fattig. Du kommer att förlora en massa pengar om du inte är skicklig och lyckas sälja men framförallt rekrytera andra till att gå med i helvetet. Vilket är väldigt svårt, nästintill omöjligt om du inte redan är väldigt stor inom sociala medier.

Så med det sagt så hoppas jag verkligen att jag lyckats övertyga någon som kanske övervägt till att börja med nuskin att INTE börja med det! Känns som att jag räddar liv helt ärligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback