Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-24, 00:18
  #1
Medlem
sluskjohans avatar
Tjabba!

Jag har funderat länge nu på att göra en hel sleeve tatuering. Det största bekymret har varit pengar men det finns nu.

Jag tänkte mest fråga er erfarna om det är bättre att börja med en mindre tatuering och sedan bygga på den? eller ska man köra hela direkt? Har även en till fråga, jag har aldrig besökt en tatuerare, kan man bara gå in dit och berätta vad man har på hjärtat samt vad man gillar så börjar dom rita? eller måste man komma dit med en färdig tatuering och visa att man vill ha just den?

Förövrigt så har jag väldigt smala armar det är därför jag tänkte köra på en hel sleeve.

Tacksam för svar!
Citera
2014-04-24, 16:55
  #2
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Tjabba!

Jag har funderat länge nu på att göra en hel sleeve tatuering. Det största bekymret har varit pengar men det finns nu.

Jag tänkte mest fråga er erfarna om det är bättre att börja med en mindre tatuering och sedan bygga på den? eller ska man köra hela direkt? Har även en till fråga, jag har aldrig besökt en tatuerare, kan man bara gå in dit och berätta vad man har på hjärtat samt vad man gillar så börjar dom rita? eller måste man komma dit med en färdig tatuering och visa att man vill ha just den?

Förövrigt så har jag väldigt smala armar det är därför jag tänkte köra på en hel sleeve.

Tacksam för svar!

Jadå, bara kliv in och kom med förslag på vad du gillar, alternativt leta upp bilder och skriv ut dom och fråga om dom kan rita upp något av dom där.

tror man lämnar en deposition på 100kr eller liknande (för jobbet som krävs att rita upp allt) men om du ej blir nöjd så kan du be han/hon rita upp en ny bara tills du är helt nöjd.

kör helsleeve direkt om du har pengarna
Men det är en smaksak
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2014-04-24 kl. 16:58.
Citera
2014-04-24, 17:04
  #3
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Tjabba!

Jag har funderat länge nu på att göra en hel sleeve tatuering. Det största bekymret har varit pengar men det finns nu.

Jag tänkte mest fråga er erfarna om det är bättre att börja med en mindre tatuering och sedan bygga på den? eller ska man köra hela direkt? Har även en till fråga, jag har aldrig besökt en tatuerare, kan man bara gå in dit och berätta vad man har på hjärtat samt vad man gillar så börjar dom rita? eller måste man komma dit med en färdig tatuering och visa att man vill ha just den?

Förövrigt så har jag väldigt smala armar det är därför jag tänkte köra på en hel sleeve.

Tacksam för svar!

Nu är det inte många månader kvar till högsommaren i Sverige så om jag ska ge dig ett råd så borde du gå till en tatueringsstudio och be dem skissa upp den skräddarsytt efter dina idéer och tankar, vilket kan ta några veckor eller månader beroende på hur mycket andra kunder dem har. Och sen kanske tatuera dig i September/Oktober.
Citera
2014-04-24, 22:48
  #4
Medlem
sluskjohans avatar
Okej men det låter bra det! då ska jag ta mej i kragen och gå dit och brainstorma lite. Blir nog en hel sleeve direkt. Jag förstår att det kan ta några veckor/månader för jag vill ju att den ska vara helt perfekt Om den blir riktigt bra kommer jag nog göra någon tatuering på benet också

Btw, snackar vi ca 5000-6000kr för en hel sleeve eller brukar det vara mindre/mer? Förstår att det kan variera mycket men jag tänker på "standard" priser om någon har bra koll på det.
__________________
Senast redigerad av sluskjohan 2014-04-24 kl. 22:50.
Citera
2014-04-24, 22:58
  #5
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Okej men det låter bra det! då ska jag ta mej i kragen och gå dit och brainstorma lite. Blir nog en hel sleeve direkt. Jag förstår att det kan ta några veckor/månader för jag vill ju att den ska vara helt perfekt Om den blir riktigt bra kommer jag nog göra någon tatuering på benet också

Btw, snackar vi ca 5000-6000kr för en hel sleeve eller brukar det vara mindre/mer? Förstår att det kan variera mycket men jag tänker på "standard" priser om någon har bra koll på det.

Ahahahahahahha xD

Räkna med 800-1500:- i timmen, halv sleeve tar ca 10-12h.
Citera
2014-04-25, 00:05
  #6
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Beror på vart du går men 20 papp lär du säkert få lägga ut för en hel sleeve, har själv lagt ut ca 13 hittills och då har jag ungefär fyllt 5/8 av hela armen. (Kan ju bli mer beroende på hur känd tatueraren/studion är).
Citera
2014-04-25, 00:56
  #7
Medlem
PARTYMASTERs avatar
de kostart skjortan
Citera
2014-04-25, 00:58
  #8
Medlem
sluskjohans avatar
Okej, lite mer än vad jag trodde faktiskt. Men men ska det smaka så får det kosta money aint no problem.
Citera
2014-04-26, 00:57
  #9
Medlem
Jag började göra min sleeve i mars och gjort 5 sittningar, 6000kr/8timmar. Har den sista biten kvar som många väljer att inte göra då de anser att den sen klar ut, men resultatet kommer se bättre ut om 15år jämfört med om man skippat den sista.
Första sittningen är ju bara konturer och den tar en del på krafterna, annars tyckte jag utsida axel och armbåge kändes mest.

Sen hur många timmar beror ju på motivet, ska du göra realistisk så blir det inte under 60.000kr , jag hade gärna gjort det men har inte tålamodet att sitta i 8timmar och bara få 5x5cm klart.
__________________
Senast redigerad av Pallekuling 2014-04-26 kl. 00:59.
Citera
2014-04-26, 01:06
  #10
Avstängd
Sen finns det ingen återvändo. Sen är du fast i WT-träsket för alltid.
Citera
2014-04-27, 01:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Sen finns det ingen återvändo. Sen är du fast i WT-träsket för alltid.

Och liggträsket med
Citera
2014-04-27, 16:57
  #12
Medlem
Wirfs avatar
Jobbarkompisen hade en sleeve gjorde den här i Umeå tror jag, han nämnde 21000kr för arbetet.
Typiskt vanlig sleeve med asiatiskt tema och andra krusiduller.
Men glöm idén om 6000kr och om du blir erbjuden ett sådant pris så ska du ta en rejäl funderare på varför han är så billig.
15000-25000 brukar nog vara vanligast beroende på vad du ska göra och hur snabbt det går.
Lycka till med allt och hoppas du blir nöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback