Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 23:15
  #1
Medlem
ElderTitans avatar
När det finns kanaler som CN som visar brainless shit, samt svenska bolibompa som har blivit riktigt kasst.

Då hade man ju haft en kanal man alltid kunde kolla på.
Idag när man sätter sig vid tvn är det ju oftast 99% shit.

Viasat Anime?
Citera
2014-04-23, 23:18
  #2
Avstängd
Disney channel visar Pokemon ibland.
Citera
2014-04-23, 23:25
  #3
Medlem
ElderTitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Disney channel visar Pokemon ibland.
Yatta.
Tänkte mig en mer renodlad kanal för anime.
Citera
2014-04-23, 23:28
  #4
Medlem
OneUps avatar
Ja, undrar vad TV-kanalerna bedömer vad dom ska köpa in. Marknadsundersökningar? Men hur stort är anime egentligen i Sverige? Och då menar jag anime som riktar sig till en äldre publik och med djupare teman än de som finns i t ex Pokémon. Kan det vara så att TV-kanalerna och allmänheten fortfarande ser anime som tecknade barnprogram?
__________________
Senast redigerad av OneUp 2014-04-23 kl. 23:33.
Citera
2014-04-23, 23:45
  #5
Medlem
Nus avatar
Skaffa Dreambox så kan du nog få in och annan kanal som visar det. Intresset är väl på tok för litet för att sända det non-stop helt enkelt, lika bra för dig att söka dig på andra vägar.
Citera
2014-04-24, 09:02
  #6
Medlem
Folk som är intresserade av anime skaffar väl antagligen CR eller, ännu bättre, håller sig till fansubs.

Jag skulle inte titta på en animekanal trots att jag ser på anime mer eller mindre dagligen. Jag vill inte vara bunden till särskilda tider.

Men nog vore det trevligt för att öka intresset för anime och få folk att förstå att det inte är några barnprogram.
Citera
2014-04-25, 14:47
  #7
Medlem
ZTV, när det fanns, visade ju en del anime. Främst på kvällen. Black Lagoon, Death Note, FMA, FMA:B och lite mer fanns att kolla på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback