Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 19:56
  #1
Avstängd
Hej! jag ska vara med i junior sm i kickboxning den 24 maj och jag är sjukt nervös, och hur ska jag förbereda mig? Jag är 15 år och väger 56 kg och ska gå LC. Jag springer 2 mil i veckan jag äter rätt men jag blir så himla nervös när jag tänker på det. Tips tack!
Citera
2014-04-23, 20:30
  #2
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bebapp
Hej! jag ska vara med i junior sm i kickboxning den 24 maj och jag är sjukt nervös, och hur ska jag förbereda mig? Jag är 15 år och väger 56 kg och ska gå LC. Jag springer 2 mil i veckan jag äter rätt men jag blir så himla nervös när jag tänker på det. Tips tack!
Snacka med din tränare?
Citera
2014-04-23, 21:52
  #3
Medlem
Håller med ovanstående postare. Ingen här kan hjälpa dig lika bra som din tränare. Dock finns det några saker som passar in på alla sorts tävlingar i alla idrotter speciellt kombat.

1. Träna hårt men se till att vara utvilad. Två veckor är ganska lång tid men se till att vila och dricka mycket vatten de sista 2-3 dagarna. Jag brukar alltid under fightdagar se till att hålla mig både hydrerad om det nu är ett ord och välfylld (mat då) men aldrig mätt. Käkar något litet ungefär varannan timme så blodsockret håller sig jämnt.

2. State of the mind. Jag brukar meditera någon timme innan fight. Tro mig du slåss aldrig bättre än när du är lugn och fokuserar på teknik mer än att det är en fight. Visst behöver du den lilla agressiviteten men du måste använda den på rätt sätt. Dvs slåss med hjärnan istället för hjärtat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback