Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-23, 14:44
  #1
Medlem
Då jag saknar det vanliga så som cannabis, benzos, undrar jag om det kan vara farligt på något sett att landa på ett amfetamin rus med subutex ? Är detta något som är något skönt och kan rekommenderas eller att ej rekommenderas av någon med erfarenhet?

Finns det någon synergisk-effekt (någon av effekterna ökar nämnvärt i kombination) mellan dessa. Rent logiskt, borde ju det inte vara något fara, kanske att man behöver mer dos av subb för att det skall kicka in eller ? Något annat jag bör tänka på ? Kanske se till att få i mig en saftig, näringsrik måltid innan jag ger mig på subben..


Ytterst tacksam för svar och tankar kring min fråga under dagen
__________________
Senast redigerad av water2012 2014-04-23 kl. 14:48.
2014-04-23, 14:52
  #2
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag tycker de är sjukt skönt att landa på sub när jag tagit tjack, skönare än benso imo för landar man på sub så får man ett rus på köpet

De senaste dagarna har jag blandat sub och tjack och den kombon är otroligt skön!

Edit: Det är inte bra för hjärtat att köra den kombon för mycket... eller aa uppåt+neråt överlag. Har man dåligt hjärta så skulle jag nog rekommendera att inte köra den kombon öht
__________________
Senast redigerad av fr3aksh0w 2014-04-23 kl. 14:54.
2014-04-23, 15:25
  #3
Medlem
abccbas avatar
Det är en finfin kombination. Sub och någon benso är nog nästan min favorit att landa på. Du behöver nog inte ta större dos än du brukar!
2014-04-23, 17:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Det är en finfin kombination. Sub och någon benso är nog nästan min favorit att landa på. Du behöver nog inte ta större dos än du brukar!


Ok, gott att höra. Borde inte amf. dämpa effekten ganska avsevärt på subben, så att större dos krävs? Men antar det är bara att prova sej fram, och se vilken effekt det ger.
Så det finns inga som helst negativa aspekter av att blanda dessa substanser (bortsett ifrån att det kan slita på hjärtat att blanda + och - preparat som fr3aksh0w nämnde) ? Läst att vissa tycker amf. kör över sub ruset, men jag som tänkte landa efter amf. rus (sista linan vid 3-tiden), spelar det kanske ingen roll, och samma dos som vanligt av sub kan räcka.
2014-04-23, 17:33
  #5
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av water2012
Ok, gott att höra. Borde inte amf. dämpa effekten ganska avsevärt på subben, så att större dos krävs? Men antar det är bara att prova sej fram, och se vilken effekt det ger.
Så det finns inga som helst negativa aspekter av att blanda dessa substanser (bortsett ifrån att det kan slita på hjärtat att blanda + och - preparat som fr3aksh0w nämnde) ? Läst att vissa tycker amf. kör över sub ruset, men jag som tänkte landa efter amf. rus (sista linan vid 3-tiden), spelar det kanske ingen roll, och samma dos som vanligt av sub kan räcka.

Tar du inte sub ofta så kommer subben ta över tjack ruset helt och du kommer må dunder , ta 0.1 eller även mindre om du inte har så hör tolerans på sub så ska du se att du kommer må bra och även sova bra inatt om du varit vaken ett par dagar.
2014-04-23, 20:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Tar du inte sub ofta så kommer subben ta över tjack ruset helt och du kommer må dunder , ta 0.1 eller även mindre om du inte har så hör tolerans på sub så ska du se att du kommer må bra och även sova bra inatt om du varit vaken ett par dagar.

Jo, jag är relativt ny på subb. Men har testat några gånger nu, och vet min dos. Första gång 1mg, vilket var för mkt för första gången märkte jag , andra gången sänkte jag till 0,5 och blev perfa för mig. Men har ökat lite i doseringar, och ligger nu strax under 1mg för att få ett bra rus. Så du menar, att endast 0,1 kan duga ? Är den låga dosen rekommenderad pga. jag skall landa på ett amfetamin rus, och att man är mer känslig, eller hur tänkte du ?? Kan vara bra att veta, så man inte häver i sig sin vanliga mängd och det blir på tok för mycket..
2014-04-25, 20:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Det är en finfin kombination. Sub och någon benso är nog nästan min favorit att landa på. Du behöver nog inte ta större dos än du brukar!

Måste berätta om hur det hela urartade sig, efter ett dags-rus av amfetamin (sista intaget var vid 4-tiden). Tog runt 1mg sub runt 9 tiden, och inväntade att det skulle kicka igång ett sub-lugn (1mg är rätt hög dos för mig vanligtvis, och det skulle funka prima vid vanligt tillstånd). Dock efter 1 1/2 h så tyckte jag inte att jag var nämnvärt påverkad, bra balans, inte alls så "bedövad" som jag skulle blivit av den dosen utan amfetamin i kretsloppet. Jag fortsatte, och tog 0,5mg till, och kort därefter cirka 0,3mg. Efter cirka 40 minuter, kände jag av subben. Kändes definitvt bra, men ruset var inte precis kraftigt, utan ganska långt ifrån att komma in i nodd-nivå. Tog ytteligare 0,3mg, och mös fram till morgonkvisten, tills runt 6, då jag föll i sömn..i 4h, och vaknade upp. Jag bör nämna att jag inte haft speciellt svårt att sova på sub innan, då utan amferamin i kroppen, utan kan somna 3-4h efter sista intaget lätt (då man först behöver mysa lite innan man bestämmer sig) och sova ett tag utan att vakna till kort efter. Så sammanfattning, ja absolut funkar kombon, men sub hade en helt annan styrka än den normalt har, och jag behövde ta rätt stora mängder (dubbla dosen) för att uppnå den sköna sub känslan,,fast då uteblev noddningar, som jag enkelt får av lägre doser. over&out
2014-04-26, 00:09
  #8
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
De senaste dagarna har jag blandat sub och tjack och den kombon är otroligt skön!

Hehe, Hillbilly-speedball Skämtåsido. Opiater i överlag är kanon för att landa på tjo. Men var försiktig bara. Subutex är ju relativt harmlöst jämfört med andra tunga opiater.
2014-04-26, 14:45
  #9
Avstängd
komputermans avatar
Jag vakendrömde bort ca 1600$ på poker när jag tog den kombon. Vaknade upp framför datorn o såg att pengarna var borta, kommer aldrig röra sub nå mer.
2014-05-06, 20:59
  #10
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
Jag vakendrömde bort ca 1600$ på poker när jag tog den kombon. Vaknade upp framför datorn o såg att pengarna var borta, kommer aldrig röra sub nå mer.
Hahahah, beklagar
2014-05-07, 06:57
  #11
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
Troligtvis du som gjort den.

OnT: Det är lungt att blanda. Inte bra för hjärtat, överlag, som sagt innan, att blanda uppåt/neråt droger. Men du kan nog känna dig lugn, speciellt om du bara ska använda det att landa på.

Finns ju många som kombinerar upp/ner droger utan att ta någon direkt skada av det, men ökar såklart riskerna. Men nu tar du ju inte ens drogen i samband med tjacket, du har ju inte lika mycket tjack i dig som när du nått din peak som då när du sen ska landa på subben, i brist på annat.

Pratade med min läkare om detta. Finns i vissa fall som får Metylfenidat för att motverka tröttheten som opioider ger. Fanns ingenstans i registret där det stod att man inte kunde använda CS tillsammans med Opi (Metylfenidat och Kodein var ett av exemplen).
2014-05-07, 20:10
  #12
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Tror det är mer mäkbart farligt vid IV av mer sänkande som h/morfin ihop med nån stark stimulant i samma fix, speedball dvs, och i stora doser. Har gått på sub o tjack ihop dagligen under några episoder i mitt liv och det kändes aldrig särskilt onyttigt, haha. Rätt skön och lättkontrollerad "vardagskombo" så anser jag. Mycket kontrollerbart och balanserat.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback