Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-23, 12:51
  #1
Medlem
Shrooominators avatar
Kom nyss ut ur häktet. Mitt brott var att lukta på blommor och plocka svamp hur länge till ska vi låta Babylon och dessa onda krafter styra vårat liv?!?! Bränn babylon


Jag ser dom le, jag ser hur dom står där bredvid
och hela gatan vet, att det är deras fel vad som sker
så jag kliver fram och jag bränner ner
babylon brinner ner, babylon brinner ner
vi säger babylon brinner ner, oooh yea -Jacco Labyrint

Bränn Babylon!
Citera
2014-04-23, 13:38
  #2
Medlem
Sjograss avatar
Gör oss alla en tjänst, och nämn inte "babylon", "onda krafter", och "legalisering" i någon form av sammanhang där folk faktiskt kommer märka eller se det.
Citera
2014-04-23, 14:09
  #3
Medlem
Vem blir tagen när man plockar svamp?
Citera
2014-04-23, 14:13
  #4
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Vad är egentligen Babylon i rastafari-tron?

Antar att det är symbolik för ondska/förtryck eller är det bara staten som räknas?


(Egentligen ett ämne för en egen tråd men det kändes onödigt.)
Citera
2014-04-23, 14:24
  #5
Medlem
uh-huhs avatar
Revolution!
Citera
2014-04-23, 17:28
  #6
Medlem
orrecrists avatar
Objektivitet leder fram till sanningen??
Citera
2014-04-23, 17:41
  #7
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
Vad är egentligen Babylon i rastafari-tron?

Antar att det är symbolik för ondska/förtryck eller är det bara staten som räknas?


(Egentligen ett ämne för en egen tråd men det kändes onödigt.)
har för mig att det handlar om pengadyrkan, att det var nåt samhälle/stad som blev jätterikt och därmed också ont eller nåt sånt, de sålde spiritualiteten för mer ca$h

kan de ha varit de som tillbad den där guldkon? aaah är på tok för dålig på sånt här
Citera
2014-04-23, 18:06
  #8
Medlem
PellAlsings avatar
Folk som jiddrar om babylon hjälper oss rekreationsknarkare föga. Raka av dig dreadsen och ta på dig kostym så ska du se att du inte blir arresterad hela tiden.
Citera
2014-04-23, 18:51
  #9
Medlem
Om du nu vill hoppa ur ekorrhjulet flytta till något "hippiekollektiv" ute på landet eller utomlands, sådana finns det gott om.

Sedan vad babylon handlar om som någon ovan frågade. Babylon är starkt förknippat med rastafari, vad menas är att det är ett globalt ondske system där girighet osv. bestämmer. Babylon nämns även i bibeln(vet ej vart, eller vilken del.) om ett samhälle/stad där människan kommer att stifta egna lagar och inte följa guds lagar, utan egna lagar som passar "eliten" i samhället bäst. Och tillslut kommer Babylon krossas av de "99%" och därmed uppstår befrielsestaden, Zion i Israeltrakten...


Länge sedan jag var inne på den svängen om rastafari osv, men hoppas det blev hyfsat rätt
Citera
2014-04-23, 19:11
  #10
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfligh
Om du nu vill hoppa ur ekorrhjulet flytta till något "hippiekollektiv" ute på landet eller utomlands, sådana finns det gott om.

Sedan vad babylon handlar om som någon ovan frågade. Babylon är starkt förknippat med rastafari, vad menas är att det är ett globalt ondske system där girighet osv. bestämmer. Babylon nämns även i bibeln(vet ej vart, eller vilken del.) om ett samhälle/stad där människan kommer att stifta egna lagar och inte följa guds lagar, utan egna lagar som passar "eliten" i samhället bäst. Och tillslut kommer Babylon krossas av de "99%" och därmed uppstår befrielsestaden, Zion i Israeltrakten...


Länge sedan jag var inne på den svängen om rastafari osv, men hoppas det blev hyfsat rätt


Yepp..du har rätt med Babylon delen att den står för ondska, korruption samt judarnas fångenskap...detta reflekterade en hel del rastafari där negrerna var samma sits (slavar/ andraklassens medborgare) som står emot ondskans "vita mannen" förtryckt...

Men för rastafari ser man väll dagens Ethiopien som sitt zion?

Anyway...samma här längesedan man läste om dem så jag har säkert blandat ihop...

mvh M


Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Gör oss alla en tjänst, och nämn inte "babylon", "onda krafter", och "legalisering" i någon form av sammanhang där folk faktiskt kommer märka eller se det.


Håller med...
Citera
2014-04-23, 20:10
  #11
Medlem
Hippiejidder.
Citera
2014-04-23, 21:40
  #12
Medlem
anonanonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Men för rastafari ser man väll dagens Ethiopien som sitt zion?

Jodå, Lion of Zion a.k.a Haile Selassie
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback