Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 10:47
  #1
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Tror de kan ligga något bakom att man ska stänga/omstrukturering av bunkerfängelsen så MSB kan följa sin modell som de fått ifrån FEMA?

Var på en föreläsning om solstormar här i Kiruna och då var det som så att iaf IRF var mycket stolta över att de hade fått en sån bra modell ifrån jänkarna. Stavning var ju på swengelska en del.

Vad tror ni?
Kan även tillägga att i Kiruna kommun så har vi en underjordisk stad med sjukhus flyghangare etc. Dock inget regemente kvar men vi hade de beeesta!

Och så vidare kan man ju tillägga att eiscat och irf är mycket mycket suspekta.. Varit där mycket med min förälder när jag var yngre. Nu har jag tyvärr inte tillräckligt rent register så kan inte komma in vart jag vill :-(
2014-04-23, 12:02
  #2
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
Tror de kan ligga något bakom att man ska stänga/omstrukturering av bunkerfängelsen så MSB kan följa sin modell som de fått ifrån FEMA?
Hur menar du? FEMA nyanlägger ju för att vara förberedda vid katastrofscenarion som t.ex. jordbävningar, orkaner etc, men i Sverige lägger vi ner skyddsrum etc - hur skulle det vara att följa samma modell? Låter mer som om man gör precis tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av nikolateslaghost
Var på en föreläsning om solstormar här i Kiruna och då var det som så att iaf IRF var mycket stolta över att de hade fått en sån bra modell ifrån jänkarna. Stavning var ju på swengelska en del.
Är det illavarslande med låneord eller hur tänker du kring detta? Om de har fått modellerna för att analysera solstormar från USA så är det kanske naturligt att använda amerikansk terminologi för att underlätta kommunikation (precis som läkare världen över använder många termer på latin för att undvika missförstånd).
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2014-04-23, 14:36
Moderator
Ytterst förvirrad trådstart. Vad skall diskuteras, och vad är konspirationen?

Håller detta ämne låst tills TS har rett ut detta via PM. /Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback