Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 14:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Eller också är det så enkelt att feminister är kvinnor som upptäckt att kvinnor och män inte blir lika behandlade, att kraven och förväntningarna och möjligheterna sett helt olika ut.
Därför blir de feminister och en del skiter i att göra allt det som kvinnor förväntas göra, som att raka armhålor, ben, stå och sminka sig 1 h per dag, leva på 2 salladsblad i kors, köpa helt onödiga cremer och pryttlar för att behaga män. De väljer att använda denna timma till att göra något för dem själva istället. Därför uppfattar en man som du dessa kvinnor som fula, för de uppfyller inte dina förväntningar.

fan va bra sagt du!
Citera
2014-04-23, 15:55
  #26
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Jag har noterat minst fem anledningar till att kvinnor blir feminister:

1) Bitterhet och upplevda oförätter (avvisande eller att ha blivit lämnade kan vara en av dessa).
2) Obefintlig sexuell attraktionsförmåga, av naturen eller p.g.a. ålder, fetma etc.
3) Psykisk sjukdom.
4) Avund och svartsjuka i kombination med hat.
5) Låg intelligens och avsaknad av kritiskt tänkade till förmån för känsloargument.

Alla dessa punkter hänger ihop på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Lustigt, alla dessa punkter stämmer otroligt väl in på antifeminister på detta forum.

På feminister så nej, jag kan rabbla för dig ex. antal som är både framgångsrika, har både män och barn och har sexuella liv, är väldigt friska psykiskt och tagit doktorsexamen, pluggat på universitet ex.
ska jag rabbla?

Word!
Citera
2014-04-23, 16:04
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
På vilket sätt är jag en könsförrädare? Jag anser att det viktiga ligger i att förändra samhällsstrukturerna och få bort sexualisering och våld mot kvinnor. Hur mina ben ser ut spelar mindre roll i det större sammanhanget.

Noterade att du skrev att du vill få bort våld mot kvinnor?
Personligen är jag lika orolig för och bryr mig lika mycket om mina manliga kompisar/familjemedlemmar som mina kvinnliga.
Citera
2014-04-23, 16:47
  #28
Avstängd
Burross avatar
Väldigt många feminister kan diagnostiseras med paranoida vanföreställningar och den typen av människa finns det ganska många av i vårt samhälle, vet inte riktigt vad som får folk att tro på tomtar, spöken, patriarkala osynliga strukturer, muslimer som skall ta över och annat trams men döma ut icke-homogena grupper är innegrej just nu bland korkade människor och tyvärr svämmar tex media över av korkade människor. Sorgligt sorgligt.

Feminister har tveklöst samtliga blivit nobbade men det behöver inte vara av sexuell karaktär utan det kan likaväl handla om en frånvarande pappa också.
Citera
2014-04-24, 17:33
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Eller också är det så enkelt att feminister är kvinnor som upptäckt att kvinnor och män inte blir lika behandlade, att kraven och förväntningarna och möjligheterna sett helt olika ut.
Därför blir de feminister och en del skiter i att göra allt det som kvinnor förväntas göra, som att raka armhålor, ben, stå och sminka sig 1 h per dag, leva på 2 salladsblad i kors, köpa helt onödiga cremer och pryttlar för att behaga män. De väljer att använda denna timma till att göra något för dem själva istället. Därför uppfattar en man som du dessa kvinnor som fula, för de uppfyller inte dina förväntningar.

Och varför skulle förväntningar vara något dåligt? Sexuell selektion säger att den som är mest sexuellt tilldragande får den bäste partnern för reproduktion. Därav rakade armhålor på kvinnor och muskler på män, ty sådant attraheras vi människor av.

Men det är ju den moderna feminsmens grundval: Kvinnor ska få se hur jävliga ut som helst, och männen SKALL vara lika attraherade ändå, kravlöst. Men däremot ska kvinnor få vara superkräsna och ställa skyhöga krav på sina män.

Dubbelmoral och inget annat.
Citera
2014-04-24, 17:41
  #30
Medlem
Slints avatar
Det finns faktiskt (!) vissa feminister som ser bra ut, men dom brukar inte rikta in sig på att attackera männen så värst mycket (dock kanske inte i Sverige..) . Men sen har man ju alla dessa feminister som syns överallt i media bara för att dom vill ha uppmärksamhet. Dom är oftast fula, blivit nobbade hela livet och har gjort det till en hämndaktion mot män att bli en rabiat jävla feminist. Dom tror samtidigt att killar skulle gå igång på det och att hon skulle få någon positiv reaktion från killar, men icke sa nicke, så de får typ gotta sig i beröm från sina fula feministpolare.
Citera
2014-04-24, 17:53
  #31
Medlem
Kvinnor som blir feminister - observera - blir det alltid pga dåliga erfarenheter av män. Alltid.

ScottWalker själv kan intyga att när hon var mindre blev hon tafsad av killar , vilket gjorde henne till feminist.

I min egen omgivning känner jag inte en enda feminist som inte haft dåliga erfarenheter av män på något sätt. It´s the truth, feminister kan förneka det hur mycket de vill.
Citera
2014-04-24, 17:56
  #32
Medlem
Skulle vilja lägga till en punkt nr. 6 på listan över varför kvinnor blir feminister:

- Oklar sexuell identitet, samt lesbianism. Män betraktas som sexuella konkurrenter om kvinnorna.
Citera
2014-04-24, 17:56
  #33
Medlem
Kvinnor blir feminister för att män är feminister. Kolla noga så ser du.

Kalle, 25 sitter på lunchrasten.

Kalle: Gud vad jobbig den där Peter är på kontoret. Han är en jävla bro' med sina jäkla JERK polare. Det är så himla jobbigt när dom använder ord som FAG och BITCH. Kan dom inte vara SNÄLLA mot mig istället??
Tjej: hahahahaha det är ju typ som att Peter och hans kompisar är ett ondskefullt litet gäng! Du måste ge igen! Vad kan du kalla dom tillbaka som låter bättre än FAG och BITCH???
Kalle: Patriarkatet. Det kommer från bibeln och så kallades ett gäng med bröder som bestämde och lät inte andra få sin vilja igenom.

Tjejen går sedan och sätter sig vid en dator.

Tjej på facebook: KROSSA PATRIARKATET!!!!
Tjej 2 svarar: Patriarkatet??
Tjej på facebook: JAA DET ÄR ETT GÄNG KILLAR SOM ÄR DUMMA OCH ELAKA.
Tjej 2: HAHAHAHAHAHA KROSSA PATRIARKATET

Och så föddes feminismen.
Citera
2014-04-24, 18:03
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Kvinnor blir feminister för att män är feminister. Kolla noga så ser du.

Kalle, 25 sitter på lunchrasten.

Kalle: Gud vad jobbig den där Peter är på kontoret. Han är en jävla bro' med sina jäkla JERK polare. Det är så himla jobbigt när dom använder ord som FAG och BITCH. Kan dom inte vara SNÄLLA mot mig istället??
Tjej: hahahahaha det är ju typ som att Peter och hans kompisar är ett ondskefullt litet gäng! Du måste ge igen! Vad kan du kalla dom tillbaka som låter bättre än FAG och BITCH???
Kalle: Patriarkatet. Det kommer från bibeln och så kallades ett gäng med bröder som bestämde och lät inte andra få sin vilja igenom.

Tjejen går sedan och sätter sig vid en dator.

Tjej på facebook: KROSSA PATRIARKATET!!!!
Tjej 2 svarar: Patriarkatet??
Tjej på facebook: JAA DET ÄR ETT GÄNG KILLAR SOM ÄR DUMMA OCH ELAKA.
Tjej 2: HAHAHAHAHAHA KROSSA PATRIARKATET

Och så föddes feminismen.


hahahaha!! en alldeles utmärkt analys
Citera
2014-04-24, 18:53
  #35
Medlem
Tror att anledningen snarare är att feminister haft för mycket nära kontakt med män, fel sorts män. Och det i kombination med kvinnans höga intelligens har givit henne insikter om de sviniga männens sanna natur vilket bidragit till att hon blivit feminist. De kvinnor som är anti-feminister är oftast naiva inför livet och har lägre krav på intellektuell utveckling än feminister vilket gör att de accepterar och i vissa fall till och med njuter av att vara förfördelade i livet.
Citera
2014-04-24, 19:17
  #36
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Tror att anledningen snarare är att feminister haft för mycket nära kontakt med män, fel sorts män. Och det i kombination med kvinnans höga intelligens har givit henne insikter om de sviniga männens sanna natur vilket bidragit till att hon blivit feminist. De kvinnor som är anti-feminister är oftast naiva inför livet och har lägre krav på intellektuell utveckling än feminister vilket gör att de accepterar och i vissa fall till och med njuter av att vara förfördelade i livet.
Du har rätt, män är svin. Odjur, fyy! Potentiella våldtäktsmän, mördare och kvinnoförtryckare, speciellt vita svenska män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback