Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-23, 02:09
  #1
Medlem
BigLuciphers avatar
Hej alla lyckliga varelser!

Jag har tappat ca 30kg fett på x månader och har slutdatum den 1;a juni - då ska jag alltså vara "i form".

Nu är det så att maj månad kommer kärva lite ekonomiskt och därför har jag svårt att få ihop det och söker hjälp från mina kära flashbackbröder/systrar.

Jag har en budget på 2000:- och målet är DEFF.

Jag väger nu 91 kg och kosten i maj månad bör enligt mina planer och idéer bestå av minst 150g protein per dag med minimal mängd kolhydrater.

Det schema som jag anser bäst kommer jag använda mig utav och jag är bra på att stålsätta mig, jag skulle alltså kunna leva på endast proteinshakes en månad exempelvis - helst vill jag dock äta riktig mat!

Jag rör på mig dagligen, m styrketräning minst 5 ggr per vecka och ett rörligt arbete med gott om motion.

Klarar ni den här är ni grymma!
Citera
2014-04-23, 02:34
  #2
Medlem
Svampifittans avatar
Tänker inte skriva ut något komplett schema åt dig (då jag tar betalt för detta i mitt jobb) men deff på en låg budget behöver definitivt inte vara "torftig" .
Kvarg,havregryn,linser,bönor,ägg,mjölk,ost är saker du kan få relativt billigt. Är du som mig så bunkrar du upp kött närdet är extra pris (nu senast blev det 30kg kyckling a' 28:-/kg 20%köttfärs för 30:-kg. Har du fettskräck så spolar du den färdigstekta köttfärsen under varmvatten för att spola bort fettet.)

Lycka till!
Citera
2014-04-23, 09:17
  #3
Medlem
BigLuciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
Tänker inte skriva ut något komplett schema åt dig (då jag tar betalt för detta i mitt jobb) men deff på en låg budget behöver definitivt inte vara "torftig" .
Kvarg,havregryn,linser,bönor,ägg,mjölk,ost är saker du kan få relativt billigt. Är du som mig så bunkrar du upp kött närdet är extra pris (nu senast blev det 30kg kyckling a' 28:-/kg 20%köttfärs för 30:-kg. Har du fettskräck så spolar du den färdigstekta köttfärsen under varmvatten för att spola bort fettet.)

Lycka till!

Du räknar upp proteinkällor som också innehåller väldigt mycket kolhydrater, vilket jag vill hålla så lågt som möjligt givetvis eftersom jag deffar.
Mjölk, ost, havregryn, bönor och linser hör inte hemma i en sån diet för min del, tyvärr.

Bunkra upp har jag tyvärr inte möjlighet till

Någon som kan fixa det? Vill hålla kolhydraterna under 100/dag helst!
Citera
2014-04-23, 11:49
  #4
Medlem
Svampifittans avatar
Du ska alltså deffa på 2000:- men du kan inte äta billiga proteiner för att dom har kolhydrater i sig? Spring lite extra.
För på 2000:- så blir det inte en ryggbiff diet direkt.

Lycka till!
Citera
2014-04-23, 20:56
  #5
Medlem
BigLuciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
Du ska alltså deffa på 2000:- men du kan inte äta billiga proteiner för att dom har kolhydrater i sig? Spring lite extra.
För på 2000:- så blir det inte en ryggbiff diet direkt.

Lycka till!

Med det argumentet kan jag ju leva på McDonaldsmat, och du ska vara kostrådgivare......... eller?
Citera
2014-04-23, 21:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
Du ska alltså deffa på 2000:- men du kan inte äta billiga proteiner för att dom har kolhydrater i sig? Spring lite extra.
För på 2000:- så blir det inte en ryggbiff diet direkt.

Lycka till!

Om du nu jobbar med detta, kan du inte ge TS lite goda råd? Dina råd var ju inte mycket att hänga i granen. Är du snål och vill ha betalt på ett forum, lat eller ljuger du vad du jobbar med?

Fryst kycklingfile, tonfisk och fettsnål köttfärs i storpack är ju billigt.
Citera
2014-04-24, 02:53
  #7
Medlem
Svampifittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odens
Om du nu jobbar med detta, kan du inte ge TS lite goda råd? Dina råd var ju inte mycket att hänga i granen. Är du snål och vill ha betalt på ett forum, lat eller ljuger du vad du jobbar med?

Fryst kycklingfile, tonfisk och fettsnål köttfärs i storpack är ju billigt.


Förlåt dina råd var MYCKET bättre. Exakt vad sa du i detta inlägg som var så mycket bättre?
Om du nu tycker det var så dåligt så släng upp ett diet schema uppdelat på 7 dagar med macros och gram på allting och även då med kaloritrappning, näringstiming osv. Nä jag tänkte väll det kostrådgivare? Nä jag har en riktig utbildning i bagaget.
Handlar inte om att vara snål och lat och vilja ha betalt för något.
Jag utgår från att det är någon typ av LCHF variant då kolhydrater inte passade även om varorna är proppade med protein och otroligt billiga. LCHF och billigt/låg budget går inte riktigt hand i hand då det är mycket kött/fågel/fisk och där av kom mitt förslag om att bunkra när det är billigt. Men det dög inte heller och då blev mitt nästa svar, spring lite extra om nu kolhydraterna i bönor och linser osv är så jävla mycket.

Men jag ska till mig ditt ultimata tips.
"Fryst kycklingfile, tonfisk och fettsnål köttfärs i storpack är ju billigt"
Lärdom till dig, var inte dryg om du absolut inte gör det bättre själv.
Citera
2014-04-24, 03:27
  #8
Medlem
Svampifittans avatar
TS jag kolla lite på din tråd historik.
Preppar du? Är du ON just nu? Då fattar jag faktiskt inte varför du har kolhydrats nojja?
Folk i BB svängen har ett talesätt för detta när man är ON "Fettet brinner i kolhydraternas låga"
Citera
2014-04-24, 05:42
  #9
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
TS jag kolla lite på din tråd historik.
Preppar du? Är du ON just nu? Då fattar jag faktiskt inte varför du har kolhydrats nojja?
Folk i BB svängen har ett talesätt för detta när man är ON "Fettet brinner i kolhydraternas låga"
På DNP..?
Citera
2014-04-24, 13:30
  #10
Medlem
Svampifittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
På DNP..?


Nja, tycker dom flesta roider gillar kolhydrater. Nu är ju inte DNP AAS, men kan väll vara ett alternativ om man har dåligt penga flöde och tvingas äta något med högre andel kollisar. Steget AAS/DNP blir inte lika stort heller hos någon som redan tänjt på gränsen och klivit på.
Men vad jag kan utröna av TS trådhistorik så ligger han på tren och där behöver man ju verkligen inte ha kolhydrats nojja.

Sorry för OT
Citera
2014-04-25, 02:18
  #11
Medlem
BigLuciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampifittan
Nja, tycker dom flesta roider gillar kolhydrater. Nu är ju inte DNP AAS, men kan väll vara ett alternativ om man har dåligt penga flöde och tvingas äta något med högre andel kollisar. Steget AAS/DNP blir inte lika stort heller hos någon som redan tänjt på gränsen och klivit på.
Men vad jag kan utröna av TS trådhistorik så ligger han på tren och där behöver man ju verkligen inte ha kolhydrats nojja.

Sorry för OT

Jag antar att du inte preppar, för det är verkligen inte något mirakelmedel som avlägsnar ditt fett oavsett vad. Jag behöver fortfarande räkna mina värden noga för att få ut det jag vill ha av det.

Nu är det så att jag ska vara on till 1:a juni och den här sista månaden vill jag bränna så mycket som möjligt, därav vill jag ha låga kolhydrater, minimalt med fett och högt proteinintag för att underhålla musklerna samtidigt som jag shreddar.

Som jag skrev blev det en akut kris i ekonomin vilket gör att jag behöver planera det här noga för att nå mina mål.

Har nästan funderat på att köra 3*500g kvarg per dag; 180g protein, 60g kolhydrater, mkt lite fett.

Och nej, de flesta steroider "gillar" inte kolhydrater. Kolhydrater kan på dbol/ryss5or exempelvis få dig att samla stora mängder vätska och svälla upp rejält vilket kanske inte är så kul.

Men du har rätt i att steroider kan ändra metabolismen kraftigt - beroende på hur du hanterar det.

Men kan du hjälpa mig? Släpp näringstiming och andra överkursmetoder, tre mål per dag vill jag ha; Lunch, after wo, kvällsmat, thats it.
__________________
Senast redigerad av BigLucipher 2014-04-25 kl. 02:23.
Citera
2014-04-25, 10:34
  #12
Medlem
Svampifittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLucipher
Jag antar att du inte preppar, för det är verkligen inte något mirakelmedel som avlägsnar ditt fett oavsett vad. Jag behöver fortfarande räkna mina värden noga för att få ut det jag vill ha av det.

Nu är det så att jag ska vara on till 1:a juni och den här sista månaden vill jag bränna så mycket som möjligt, därav vill jag ha låga kolhydrater, minimalt med fett och högt proteinintag för att underhålla musklerna samtidigt som jag shreddar.

Som jag skrev blev det en akut kris i ekonomin vilket gör att jag behöver planera det här noga för att nå mina mål.

Har nästan funderat på att köra 3*500g kvarg per dag; 180g protein, 60g kolhydrater, mkt lite fett.

Och nej, de flesta steroider "gillar" inte kolhydrater. Kolhydrater kan på dbol/ryss5or exempelvis få dig att samla stora mängder vätska och svälla upp rejält vilket kanske inte är så kul.

Men du har rätt i att steroider kan ändra metabolismen kraftigt - beroende på hur du hanterar det.

Men kan du hjälpa mig? Släpp näringstiming och andra överkursmetoder, tre mål per dag vill jag ha; Lunch, after wo, kvällsmat, thats it.

Kan säga som så att jag börja nog preppa när du fortfarande gick på mellanstadiet* inte menat att vara dryg, utan jag är bara gubbe haha*. Och ligger för tillfället på Testo 500mg e3d Mast E 300mg e3d och Dbol inject 100mg eod. Alla är vi olika och min kropp gillar långsamma kolhydrater även på Dbol och Oxar och det gäller även många av mina vänner.
Jag skulle säga att iom att du kan "livsstilen" så är nog broccoli,pangaseus/torsk/annan random vit fisk och kvarg att föredra om du verkligen verkligen verkligen ska bli rippad (Låter som att du inte har något val just nu ändå , haha ) om du snackar med charken på nån liten turre avffär så kandu nog få köpa lamm ruskigt billigt också eller hela kycklingar, mer jobb men det får man offra.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback