Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 00:29
  #1
Medlem
Vad kan jag förvänta mig när jag använt bensodiaziper i 20-30, alltså mina organ och annat. Jag vill inte riskera att dö i förtid för att jag behöver min medicinering. Jag är välgigt skrämd över att min död blir plötsligt och oväntat, kanske inte ens kan ta farväl till mina 7 kära barn. Just nu är bensodiaziper det som betyder nåt livet .
Hoppas min rädsla är obefogad. Jag vill liksom inte vara social och trevlig och umgås . Vill verka i ett melakoliskt tillstånd där jag lyckats fly från mig själv.Vill ha hjälp att förändra.
Citera
2014-04-23, 00:52
  #2
Medlem
Psychoramas avatar
Min farmor gick på stesolid, imovane och stillnoct minst 30 år i sitt slutskede i livet. Innan dess gick hon förmodligen på barbituter. Hon hade dessutom kol från rökning men gick på nikotintuggummin de sista 15-20 åren. Drack även whisky upp till 90 års ålder och ja, ibland blev hon packad och dansade boogie woogie Kan även tillägga att hon åt fentanylplåster och många andra läkemedel emellanåt pga sin kutrygg. Konstigt nog va hon pigg, klar i huvudet och glad ända tills hon blev 91 år(har för mig att hon skulle fylla 92). Sedan gick hon bort..

Så länge du inte missbrukar bensodiazepiner så ska det inte vara någon fara. Bensodiazepiner är överlag inte särskilt neurotoxiskt eller toxiskt för kroppen. Du behöver nog inte oroa dig

Mvh
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2014-04-23 kl. 01:38.
Citera
2014-04-23, 03:08
  #3
Medlem
ZEPMPs avatar
Z-analoger är ju kopplat till flera cancertyper. Annars verkar benzo säkrare, nitrazepam verkar dock rätt otäck.
Citera
2014-04-23, 05:28
  #4
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Z-analoger är ju kopplat till flera cancertyper. Annars verkar benzo säkrare, nitrazepam verkar dock rätt otäck.
Pommesfrites med..

Fast varför verkar just Mogodon/Nitrazepam otäck?

Mvh
Citera
2014-04-23, 08:54
  #5
Medlem
.execs avatar
Med tanke på hur mkt alkohol den vanlige svenson konsumerar tror jag du ligger bra till
Citera
2014-04-24, 04:26
  #6
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Vad kan jag förvänta mig när jag använt bensodiaziper i 20-30, alltså mina organ och annat. Jag vill inte riskera att dö i förtid för att jag behöver min medicinering. Jag är välgigt skrämd över att min död blir plötsligt och oväntat, kanske inte ens kan ta farväl till mina 7 kära barn. Just nu är bensodiaziper det som betyder nåt livet .
Hoppas min rädsla är obefogad. Jag vill liksom inte vara social och trevlig och umgås . Vill verka i ett melakoliskt tillstånd där jag lyckats fly från mig själv.Vill ha hjälp att förändra.

Så länge du inte överdoserar hejvilt och blandar med hemska mängder alkohol eller dylikt är det ingen fara man dör inte av benso i sig det är när du blandar med annat som det kan bli farligt annars kör på inget att oroa sig på har själv gått på benso i många år och mår bättre än någonsin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback