Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-04-25, 10:37
  #61
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekotomten
Precis, du saknar något i ditt liv. Starka individer behövt inte denna flykt.

Du verkar inte förstå poängen. Du kan ha ett underbart liv som du älskar, älskar mitt liv t. ex. Men cannabis får det att bli ännu mer älskvärt, hänger du med nu? Det är ett härligt rus, vi människor har alltid brukat alla slag av droger så långt tillbaka vi kan se. Enbart för att det är härligt.

Jag själv är enbart en helgrökare som bytt bort alkoholen mot cannabis. Visst skulle jag klara mig utan att röka på, har gått flera månader utan det. Jag behöver det inte i mitt liv, men jag uppskattar det.

Cannabis är ett väldigt sunt val, speciellt för oss som är över 20.
Citera
2014-04-25, 10:47
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkfan
Du verkar inte förstå poängen. Du kan ha ett underbart liv som du älskar, älskar mitt liv t. ex. Men cannabis får det att bli ännu mer älskvärt, hänger du med nu? Det är ett härligt rus, vi människor har alltid brukat alla slag av droger så långt tillbaka vi kan se. Enbart för att det är härligt.

Jag själv är enbart en helgrökare som bytt bort alkoholen mot cannabis. Visst skulle jag klara mig utan att röka på, har gått flera månader utan det. Jag behöver det inte i mitt liv, men jag uppskattar det.

Cannabis är ett väldigt sunt val, speciellt för oss som är över 20.

Givetvis, så kan det säkert vara. Men det hör inte till tråden. Man kan såklart vara emot
Något utan att ha testat det. Att man ständigt växt upp med att cannabis är något dåligt är också andedningen att folk är emot det utan att ha testat det.
Citera
2014-04-25, 11:51
  #63
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekotomten
Givetvis, så kan det säkert vara. Men det hör inte till tråden. Man kan såklart vara emot
Något utan att ha testat det. Att man ständigt växt upp med att cannabis är något dåligt är också andedningen att folk är emot det utan att ha testat det.

En väldigt dålig och grundlös anledning.
Citera
2014-04-26, 06:18
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Ursäkta men är du helt dum i huvudet? Vem är det som säger att väntade mödrar ska bruka cannabis? Ingen som anser att barn eller gravida ska röka cannabis såvitt jag vet.

Det var mer ett exempel på att visa att cannabis inte är ofarligt, många verkar ha uppfattningen att kroppen inte påverkas av drogen.
Citera
2014-04-26, 07:34
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tant-Harry
Det räcker med att jobba på en psykosavdelning, skulle du se alla patienter med psykoser som är utlösta av skiten så skulle du också säga nej till det ......
Skulle de som jobbar på psykosavdelningar se alla som provar så skulle de förstå att antalet som får psykoser är försvinnande liten, och då hade de bytt åsikt, om de nu är rationella, men det är tydligen för mycket begärt att de ska förstå det.

För övrigt så beror det inte på cannabis, de som får psykos hade lika gärna kunnat få det av en smäll på käften eller av alkohol eller något annat.

edit: edit.
__________________
Senast redigerad av cleft 2014-04-26 kl. 08:07.
Citera
2014-04-26, 07:43
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutprecis
Det var mer ett exempel på att visa att cannabis inte är ofarligt, många verkar ha uppfattningen att kroppen inte påverkas av drogen.
Ingen har någonsin påstått att cannabis inte kan påverka en kropp som inte är färdigutvecklad, så varför drar du ens upp det?

De som har uppfattningen att kroppen inte påverkas av drogen pratar om vuxna människor, inte om foster, inte om barn, och inte om vuxna som började använda cannabis som barn, utan om vuxna människor.
Citera
2014-04-26, 13:22
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedtalks420
Ja de får man ha men man ska inte diskutera inom legalisering om man inte testat det själv

Vad har diskussion om legalisering att göra med huruvida man har testat det eller ej?
Citera
2014-04-28, 14:58
  #68
Medlem
denanonymes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=GEc6OYUvre8
Citera
2014-04-28, 15:15
  #69
Medlem
HycklarSveriges avatar
Måste man ha provat kokain för att veta att det är farligt eller?
Citera
2014-04-28, 17:31
  #70
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det är ju typiskt att det är mest de som aldrig testat som är emot cannabis.
Citera
2014-04-28, 18:46
  #71
Medlem
Betwixts avatar
Fördomar.
Vi svenskar har en tendens att få fördomar om allt och alla innan vi ens vet hur det egentligen ligger till.

Svenskar är fega & mesiga jävla pungslickare som skall klaga på allting.
Citera
2014-04-28, 18:49
  #72
Medlem
Betwixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Måste man ha provat kokain för att veta att det är farligt eller?

Nu är det cannabis det handlar om vilket inte är farligt. Jo, kanske om man missbrukar drogen riktigt överdrivet men då får man fan skylla sig själv. Eller om man är en finnig liten tonåring som inte ens kommit in i puberteten; DÅ är det är en annan sak eftersom kroppen då inte är färdigvuxen och därför påverkas mer än om man är vuxen.

Cannabis borde vara lagligt från 20+ då man vuxit färdigt och är "mogen" nog att bruka drogen både psykiskt och fysiskt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback