Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 00:06
  #1
Medlem
Jag har tagit mig i kragen nu o söker jobb genom att lämna in cv till personal ansvarig.
Jag vill/måste ha ett jobb med minst 18.000 kr i grundlön. Jag är berättigad till arbetsförmedlingens särskilda anställnings stöd vilket innebär att arbetsgivaren får inbetalt en månad retroaktivt 85% av min lön men max upp till 890 kr per dag. Detta betalas till arbetsgivaren från försäkringskassan.

Jag vill ha ett jobb men vet inte vad jag ska prova på kan tänka mig det mesta men nått lätt att lära sig men ändå fint betalt och arbetsgivare som faktiskt anställer många med detta stödet!

Tips?
Citera
2014-04-23, 01:52
  #2
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag vet att Anticimex anställer med sånt stöd. Har en bekant som nyss blivit anställd hos dom tack vare det.
Citera
2014-04-23, 05:14
  #3
Medlem
Sodexo anställer en massa med alla typer av stöd.

Ofta behöver du inte ens ansöka utan får en direkt anvisning via AF när du är främst inom de sk Faserna, men bara du har någon typ av stöd såsom tex lönebidrag är intresset mycket högt
Citera
2014-04-23, 06:26
  #4
Medlem
Vilka firmor anställer med särskilt anställningsstöd? I huvudsak företag som inte sysslar med direkt kvalificerade arbeten. En juristfirma skulle aldrig nyttja den förmånen. Vet bara ett företag här på min ort säkert och det är ett företag som sysslar med försäljning av byggmaterial.
Citera
2014-04-23, 09:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Vilka firmor anställer med särskilt anställningsstöd? I huvudsak företag som inte sysslar med direkt kvalificerade arbeten. En juristfirma skulle aldrig nyttja den förmånen. Vet bara ett företag här på min ort säkert och det är ett företag som sysslar med försäljning av byggmaterial.

Ja precis så är det du har rätt det är skitjobb med låga kvalifikationer som ingen frivilligt vill ta

Eller tror du att det förekommer högavlönade VD-jobb glöm det alla skitjobb förekommer direktanvisningar en sk slasktratt

Jo ett företag till är vanligt ISS
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback