Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-22, 23:40
  #1
Medlem
Jag har telefonintervju imorgon ang om ett nytt jobb som försäljare på lokaldelen i Norrköping.
Vad jag undrar är ifall någon vet vad de brukar ställa för slags frågor. Min vän som sökte samma jobb fick frågan "hur skulle du sälja denna pennan" men jag har ingen aning om det perfekta svaret. Har grubblat lite på svar men ingen duger enligt mig. Vad skulle ni svara på den?

Någon som har lite tips som själv varit på telefonförsäljar intervju och kan ge tips?
Citera
2014-04-22, 23:43
  #2
Medlem
SexSexSexs avatar
tag en gigantisk whiskey eller ett par sömntabletter och gå och lägg dej,,,do mvill inte anställa någon som på något sätt visar att dom gör en så stor grej av en sån fråga,,,slappav ,,,jo ,,,kom igen,,,klapp på axeln,,,du vet vad jag säger,,,du är min bästa vän,,,sov gott ,,ja vi hörs da,, hej

jaa, förresten, ett svar som är seriöst om dom ställer en sån question of the unmature 90's

jag sjulle fundera igenom hur jag ska sälja pennan i en till två timmar och sedan diskutera det med en kollega

eller:

fläckiga skjortor ett minne blott

pennan bla bla bla med läckagegarantii

eller:

du har väl inte glömt det viktigaste och så en bild på en liten grupp kunder med kontrakt i händerna som ser missnäjda ut och ser sig om efter en penna. under den bilden en bild på den aktuella pennan och kontaktuppgifter...
__________________
Senast redigerad av SexSexSex 2014-04-22 kl. 23:53.
Citera
2014-04-22, 23:48
  #3
Medlem
haha hmm...
nu var min fråga om någon har ett bra svar på den klassiska frågan!
Ja är dock inte det minsta nervös av mig som person då jag även jobbat inom nattklubbs branchen i 8år. Socialicera mig är jag väldigt van vid.
Citera
2014-04-22, 23:56
  #4
Medlem
SexSexSexs avatar
jag vet inte om du är nervös eller inte, jag konstaterar ingenting jag kan bara tolka efter bästa förmåga

läs mitt ändrade svar ovan

jag tycker den sista vart ganska bra,
__________________
Senast redigerad av SexSexSex 2014-04-22 kl. 23:58.
Citera
2014-04-22, 23:57
  #5
Avstängd
MA bryter pennan i 2delar och ökar vinsten.
Citera
2014-04-22, 23:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXwallflowerXx
Jag har telefonintervju imorgon ang om ett nytt jobb som försäljare på lokaldelen i Norrköping.
Vad jag undrar är ifall någon vet vad de brukar ställa för slags frågor. Min vän som sökte samma jobb fick frågan "hur skulle du sälja denna pennan" men jag har ingen aning om det perfekta svaret. Har grubblat lite på svar men ingen duger enligt mig. Vad skulle ni svara på den?

Någon som har lite tips som själv varit på telefonförsäljar intervju och kan ge tips?

Jag skulle säga att pennan har Bluetooth.
Citera
2014-04-23, 00:00
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
tag en gigantisk whiskey eller ett par sömntabletter och gå och lägg dej,,,do mvill inte anställa någon som på något sätt visar att dom gör en så stor grej av en sån fråga,,,slappav ,,,jo ,,,kom igen,,,klapp på axeln,,,du vet vad jag säger,,,du är min bästa vän,,,sov gott ,,ja vi hörs da,, hej

jaa, förresten, ett svar som är seriöst om dom ställer en sån question of the unmature 90's

jag sjulle fundera igenom hur jag ska sälja pennan i en till två timmar och sedan diskutera det med en kollega

eller:

fläckiga skjortor ett minne blott

pennan bla bla bla med läckagegarantii

eller:

du har väl inte glömt det viktigaste och så en bild på en liten grupp kunder med kontrakt i händerna som ser missnäjda ut och ser sig om efter en penna. under den bilden en bild på den aktuella pennan och kontaktuppgifter...

Är du hög på morfin?
Citera
2014-04-23, 00:01
  #8
Medlem
Ta pennan från dom när dom håller fram den, håll upp den så dom ser den och säg helt enkelt. "Jag förväntar mig att ni ringer mig efter arbetsintervjun för att säga om jag får tjänsten eller ej så det är bäst att ni tar mitt nummer." Då behöver dom en penna. Grattis jobbet är ditt
Citera
2014-04-23, 00:02
  #9
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Är du hög på morfin?

nej jag har skrivkramp, jag känner mej lite...PENKAS(s)!
Citera
2014-04-23, 00:08
  #10
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXwallflowerXx
Jag har telefonintervju imorgon ang om ett nytt jobb som försäljare på lokaldelen i Norrköping.
Vad jag undrar är ifall någon vet vad de brukar ställa för slags frågor. Min vän som sökte samma jobb fick frågan "hur skulle du sälja denna pennan" men jag har ingen aning om det perfekta svaret. Har grubblat lite på svar men ingen duger enligt mig. Vad skulle ni svara på den?

Någon som har lite tips som själv varit på telefonförsäljar intervju och kan ge tips?

Det handlar om att skapa behov, kolla på filmen Wolf of Wall Street eller studera ekonomi så förstår du vad jag snackar om!
Citera
2014-04-23, 00:11
  #11
Medlem
"Skapa behov" för en penna fungerar ju dock inte över telefon, då det krävs att du tar pennan av personen och ber denne skriva något.
Citera
2014-04-23, 00:36
  #12
Medlem
Zaloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
"Skapa behov" för en penna fungerar ju dock inte över telefon, då det krävs att du tar pennan av personen och ber denne skriva något.

Wolf of wall street. GG WP.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback