Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 01:22
  #61
Medlem
Castlevanias avatar
Det är inte konstigt att SR fortfarande är det vad majoriteten föredrar och lyssnar på. Obegripligt att folk lyssnar på smörjan i kommersiella kanaler som Mix Megapol, NRJ och allt vad de heter. Värst är det när man tvingas lyssna på skiten på ett jobb, för att nån snorunge råkar gilla skräpet.
Citera
2018-12-04, 20:24
  #62
Medlem
Vem0ths avatar
Radio är så dött nu förtiden. Alla mainstreamkanaler spelar samma 30 låtar på repeat varje jävla dag, har någon form av "morning talk show" där en massa föredettor äter sina egna rövar med målgruppen ungdomar 15-25 år. Så illa så att Rockklassiker har hoppat på detta skittåg med bortglömda komiker som samtalar med bortglömda rockikoner med massa dumma lekar.

Allt man vill höra är lite Joe Rogan podd där dem snackar och diskuterar allt möjligt, men att diskutera offentligt är så jävla tabu i det här landet.
Citera
2018-12-08, 16:59
  #63
Medlem
Mix Megapol nu med sin "20" julhits det kan inte vara bra för arbetsmiljön
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är inte konstigt att SR fortfarande är det vad majoriteten föredrar och lyssnar på. Obegripligt att folk lyssnar på smörjan i kommersiella kanaler som Mix Megapol, NRJ och allt vad de heter. Värst är det när man tvingas lyssna på skiten på ett jobb, för att nån snorunge råkar gilla skräpet.
__________________
Senast redigerad av x2016 2018-12-08 kl. 17:02.
Citera
2018-12-08, 18:18
  #64
Medlem
Man tar med sig sin egen playlist så man slipper höra hysteriska radiopratare skrikskratta och samma 20 låtar spelas.

Orkar inte höra Queen - we will rock you 10 gånger och inte heller ööööööööh hahahahahahahahahaha eyyyyyyyh!!!!!
NU ÄR DET MORGONSHOOOOOWEN hahahahahahahahaha!!!!!!

Dom tror att man är hjärndöd. Att folk stänger av om dom hör en obekant låt.
Citera
2018-12-08, 20:41
  #65
Medlem
brianmolkos avatar
Orka musik överhuvudtaget idag allt har blivit så äckligt, och betydelselöst
man vet inte ens vad det är
kan inget längre
Citera
2019-01-13, 09:07
  #66
Avstängd
Mertillens avatar
En diskussion jag hörde härom dagen fick mig att tänka att bara 14-åringar som nyss börjat lyssna på radio kan uppskatta den.

Frågan var om Fredrik skulle göra slut med sin tjej, den mest underbara som fanns men som skrattade tills hon kiknade. Panelens råd var att Fredrik skulle göra slut med sin tjej därför att hon förtjänade något bättre.

Hörde det där i samband med en taxi-resa. Det var pinsamt.
Citera
2019-01-13, 09:40
  #67
Medlem
DoktorNos avatar
Radio i allmänhet och reklamradio i synnerhet måste vara en stor anledning till att FM-sändare och bluetooth i bilar är ett så pass populärt tillbehör.

Kör bil till och från samt även i jobbet och spyr nästan på traditionell radio. Jag använder till 99% Spotify eller internetradio via smartphone i bilarna.

På så vis slipper man främst den eviga reklamen var femte minut och pk-certifierat dösnack från diverse "radiopersonligheter".
Citera
2019-01-13, 12:46
  #68
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Radio i allmänhet och reklamradio i synnerhet måste vara en stor anledning till att FM-sändare och bluetooth i bilar är ett så pass populärt tillbehör.

Kör bil till och från samt även i jobbet och spyr nästan på traditionell radio. Jag använder till 99% Spotify eller internetradio via smartphone i bilarna.

På så vis slipper man främst den eviga reklamen var femte minut och pk-certifierat dösnack från diverse "radiopersonligheter".
Reklamradio är en synnerligen trist historia. För några veckor sen så skulle jag åka runt och hämta lite grejer och fixa lite allt möjligt, var ett evigt i o ur hoppande i bilen, och jag minns att samma låt spelades tre eller fyra gånger inom ett fåtal timmar. Finns ju så massa musik och låtar, så man behöver väl inte köra om allt stup i ett. För rätt många år sen så hade Radio City 107,3 någonting de kallade variationsgaranti, har för mig att det innebar att de inte spelade samma låt på åtta timmar. Om de spelade samma låt ändå så fick den som först upptäckte det en liten summa pengar. Nu finns inte denna station längre utan är uppköpt av Mix Megapol.

Sen så är ju alla dessa stationer fruktansvärt PK. Men värst är nog ändå Sveriges Radio när det gäller PK och vänstervirdenhet. Dock har SR en del bra program som man kan lyssna på. Typ Vetenskapsradion.
Citera
2019-01-13, 21:01
  #69
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ledtråd - jag har inte hört någon julmusik alls i år...

Slutade helt med radio i våras. Innan dess körde jag en hel del p1, nrj osv... har inte haft ett enda återfall

Kör mest med ljudböcker och ett fåtal mestadels Sverige vänliga poddar.

Citerar mig själv för nästan exakt två år sedan...

Har inte lyssnat på radio sen dess, inte saknat det en sekund ens... Trodde jag skulle sakna det vid valet, men inte då...

I bilen kör jag med minneskort med mp3, och när jag jobbar och kopplar av, kör jag ljudböcker.

Misstänker att jag är helt ovetande om ny musik som kommit de senaste två åren

Inget som några artister behöver bli ledsna över då jag aldrig betalar för musik ändå...
Citera
2019-01-14, 10:43
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är inte konstigt att SR fortfarande är det vad majoriteten föredrar och lyssnar på. Obegripligt att folk lyssnar på smörjan i kommersiella kanaler som Mix Megapol, NRJ och allt vad de heter. Värst är det när man tvingas lyssna på skiten på ett jobb, för att nån snorunge råkar gilla skräpet.

Sept-Nov 2017 hade morgonshowerna i snitt per dag följande antal lyssnare
Morgonpasset i P3: 630000
Mix megapol: 620000
Rix morgonzoo: 480000

Samma mätperiod ett år senare dvs. Sept-Nov 2018
Morgonpasset i P3: 477000
Mix megapol: 616000
Rix morgonzoo: 619000

Så både RIX och Mix har gått om morgonpasset i P3. Morgonpasset har tappat nästan var tredje följare på ett år, hade SR varit ett vanligt företag så hade det nog skett en hel del förändringar.
Citera
2019-01-14, 13:57
  #71
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Sept-Nov 2017 hade morgonshowerna i snitt per dag följande antal lyssnare
Morgonpasset i P3: 630000
Mix megapol: 620000
Rix morgonzoo: 480000

Samma mätperiod ett år senare dvs. Sept-Nov 2018
Morgonpasset i P3: 477000
Mix megapol: 616000
Rix morgonzoo: 619000

Så både RIX och Mix har gått om morgonpasset i P3. Morgonpasset har tappat nästan var tredje följare på ett år, hade SR varit ett vanligt företag så hade det nog skett en hel del förändringar.

Noterar att det skett en ökning i lyssnande på kommersiell radio. Men fortfarande dominerar SR med 53,9 %. Kan sägas att det är nästan 40 % som lyssnar på P4 så även undertecknad. Duger utmärkt för mig. Främst för att få ta del av lokala nyheter. Detta i december enligt Radionytt.
Citera
2019-12-03, 17:41
  #72
Medlem
Mix Megapol slaktar varje jullåt som finns hur många jävla gånger spelar dom ex Tänd ett ljus
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
dag när jag åkte in till jobbet så rattades radion in på mix megapol. Där satt Gry med vänner och flamsade om det ena och det andra. Stojade, applåderade, och skrek i radion. Allt var totalt ointressant. Några minuter senare hade de något block med kändisskvaller där de pratade om Lasse kroners skilsmässa. Då var jag tvungen att stänga av.

När jag sedan åker hem sätter jag på radion och fortfarande står radion rattad på Mix megapol. Nu har de något som heter " 10 saker som du inte vill höra när xxxxx". Maken till tillgjorda skratt har aldrig förut hörsammats. Nu bytte jag kanal

Hur fan kan det finnas människor som orkar lyssna på sån här skit. Alltså den människa som finner det som nöje kan verkligen inte ha många hjärnceller att stimulera. Skäms inte ni inför er själva?

Hade jag varit chef hade jag kastat ut dessa programledare på studs och satsat på musik och nyheter......herrejävlar vad usel det är
__________________
Senast redigerad av x2016 2019-12-03 kl. 17:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback