Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-23, 16:24
  #25
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Mörker existerar inte.
Det är våra sensorer i ögat som inte kan uppfatta svagt ljus.
Ljus finns överallt. Det var ju genom ljus från big bang som vi nyligen upptäckte nya fakta om universum. några miljarder år gammalt ljus som finns här hos oss, svaga krusningar.

Så mörker existerar inte mer än i våra tankar...

Förresten såg jag inatt en klarare bild i min dröm än vad bästa foto och verklighet kunde skapa.
det finns ju bara 'mörker' innanför skallbenet ?

Roligt. Jag antar att du vet mycket om hur vi representerar världen perceptuellt, och har argument som visar på hur vi ständigt felrepresenterar världen. Skulle mörker vara totalt frånvaro av ljus? Varför har vi utvecklad ett apparat som ljuger om detta? Vad om mörker är specificeret relativt till någon normal omständighet - t.ex. att vi representerar omgivningen som varande mindre uppljust än omgivningen hade varit under de omständigheter vi vanligen opererer under? I så fall har våra ögon koll på läget ifall det vi ser som mörker faktiskt är så, som vi representerar det som varande.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback