Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-23, 16:16
  #13
Medlem
Kollade hur en windows phone skulle passa mig och kom fram till att det inte passar mig överhuvudtaget.
Gillar varken Nokia eller windows 8.
Citera
2014-04-23, 16:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobleronetjejen
Tja, säg 50 h surf, 25 h musik, 10 h telefoni och 15 h övrig så som spel, foto osv.
Då bör du satsa på iPhone. Apples skärmformat 4:3 lämpar sig bättre för surf än Androids 16:10 (som är kanon för filmvisning). Vänta till Iphone 6 kommer. Är du i akut behov av en smartphone så har Android en väldigt prisvärd modell som heter Motorola Moto G (pris ca 1500 kr).
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2014-04-23 kl. 16:36.
Citera
2014-04-23, 16:51
  #15
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Då bör du satsa på iPhone. Apples skärmformat 4:3 lämpar sig bättre för surf än Androids 16:10 (som är kanon för filmvisning). Vänta till Iphone 6 kommer. Är du i akut behov av en smartphone så har Android en väldigt prisvärd modell som heter Motorola Moto G (pris ca 1500 kr).
Stopp där... Man får gå tillbaka ända till iPhone4S för att hitta en iPhone med 4:3-format... iPhone5 och uppåt har 16:9.
Dessutom är det MYCKET skönare för ögonen att surfa med en 4.5"+ skärm än en 4" utan att mobilen blir så mycket större.. Helst Galaxy Note som är helt underbar att surfa med..
Citera
2014-04-23, 17:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Stopp där... Man får gå tillbaka ända till iPhone4S för att hitta en iPhone med 4:3-format... iPhone5 och uppåt har 16:9.
Dessutom är det MYCKET skönare för ögonen att surfa med en 4.5"+ skärm än en 4" utan att mobilen blir så mycket större.. Helst Galaxy Note som är helt underbar att surfa med..
Det har du rätt i. Då handlar det mest om vilket operativsystem man gillar. Övriga skillnader är försumbara (om man inte är priskänslig).
Citera
2014-04-23, 18:17
  #17
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det har du rätt i. Då handlar det mest om vilket operativsystem man gillar. Övriga skillnader är försumbara (om man inte är priskänslig).
TS hade satt ett tak på 5000kr, vilket direkt diskvalificerar iPhone, om man nu inte tar en gammal 4S
Citera
2014-04-23, 18:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
TS hade satt ett tak på 5000kr, vilket direkt diskvalificerar iPhone, om man nu inte tar en gammal 4S
Sant. För priset av vad en ny iPhone 5s kostar (ca 5500 kr) kan TS få en bra surfplatta (LG G Pad 8.3), smartphone (LG G2) och tv-sticka (ChromeCast) som kör Android.


Produktjämförelse
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j...262961,2180326
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2014-04-23 kl. 18:33.
Citera
2014-04-24, 10:18
  #19
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffbone
Rent statistiskt, ge mig en bra länk till det påståendet? Jag skulle vilja påstå att det är tvärtom har inte haft en låsning/appkrasch sen fan vet när på min Iphone. Detta är vad jag upplevt under en längre tid med både iOS och Android. Jag håller iOS som ett strå vassare iaf, och ett stabilare os.

http://www.swedroid.se/android-stabilare-ios/

Varsågod. Innan du avfärdar källan som fan boy sida så ser du källa på swedroids artikel längst ner i den.

Anledningen till att man inte fattar att ios appar crashar är för att de bara släcker appen utan att berätta att den crashar, vilket Android gör.

För övrigt kan jag rekommendera TS nexus 5 eller LG G2. Underbara telefoner till riktigt bra priser.
Citera
2014-04-24, 10:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen
http://www.swedroid.se/android-stabilare-ios/

Varsågod. Innan du avfärdar källan som fan boy sida så ser du källa på swedroids artikel längst ner i den.

Anledningen till att man inte fattar att ios appar crashar är för att de bara släcker appen utan att berätta att den crashar, vilket Android gör.

För övrigt kan jag rekommendera TS nexus 5 eller LG G2. Underbara telefoner till riktigt bra priser.

Jaja, det där tar jag med en nypa salt. Som jag sagt tidigare i tråden, så går jag efter mina erfarenheter och upplevelser. Då ÄR iOS bra mkt stabilare och snabbare. Men vi kommer ingen vart. Det är som att jämföra Volvo och SAAB eller äpplen och päron.

För övrigt kan jag rekommendera Iphone 5. Snygg och driftsäker. Kollar man begmarknaden går dom att få till fina priser nu, eller varför inte vänta till hösten då 6:an kommer.
Citera
2014-05-26, 15:25
  #21
Medlem
apan760s avatar
Så här skulle jag säga, blev frälst av min Iphone 3GS, va säker på att jag ville ha en ny Iphone sedan, men ville ändå testa om gräset va grönare på andra sidan med android. Fick en gratis värstingmobil med det nya abonnemanget, så jag skaffade en HTC ONE X. Fullkomligt HATADE mobilen. Men insåg snabbt att det inte va fel på Android, endast HTC SENSE och att jag ogillade den sjukt plastiga mobilen på alla sätt och vis.

Dock lärde jag mig att älska Google Kalender så mycket att jag omöjligt kan gå tillbaka till Iphone nu. Finns ingen kalender app som slår googles, det är verkligen den största anledningen till att jag inte köpte Iphone igen, haha. Nu för tiden använder jag endast Android mobiler som kör en ren version av android (vanilj) då älskar jag Android, annars hatar jag systemet, haha.

Då det kommit mobiler som Moto g LTE för 2000:-, som gör allt jag vill av mobilen (och mycket mer) så ser jag inte heller någon anledning att skaffa en mobil som kostar 3-4 gånger så mycket bara för att få en lite bättre kamera, alldeles för stor skärm och bättre processor (som ändå inte gör ngn skillnad om man inte spelar avancerade spel vill säga). Ännu mindre anledning att skaffa apple igen då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback