Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 15:45
  #1
Medlem
Tjo, det är så att i lördags så skulle jag och 3 av mina närmaste vänner ha lite kul. Jag och en till tog vid klockan 2 en halv tabb 5-meo-malt var, nasalt. Och även lite brunt på det. De andra 2 drack öl och rökte bara.
Vi satt hos en vän och hade allmänt trevligt, jag och min andra vän som trippade svävade väg i kanske 2 timmar. Sen runt 5 tog vi en varsin öl och var sociala. Men vid 8-9 började vi bli trötta, så då ringde vi dit en annan vän med lite vaket.

Jag brukar inte använda tjack för att jag gillar inte ruset riktigt, gillar inte att vara sådär klar, uppåt och inte kunna sova. Men det kan vara skönt om man ska orka en kväll på krogen.
Men just då i lördags så var jag så trött och tänkte äh fan kan väl vara lite social jag med (tänkte annars röra mig hem och lägga mig). Så jag drog 2 ganska stora linor, mer än vad jag har tagit förut tror jag (ganska dumt av mig, men på fyllan så kan man göra dumma saker).

Vi satt och snackade till 5 på morgonen och jag orkade verkligen inte vara vaken längre. Började även få små hallisar som typ blixtar, skuggor i ögonvrån och blå prickar här och där. Jag ville som sagt bara sova, och en av vännerna hade Imovane (Zopiklon, insomningstablett). Så jag tog 2 och trodde att jag äntligen skulle kunna sova. Dom där Imovane är inte som andra bensopreparat, för om du inte somnar när du tagit dom så kan du börja hallucinera (läste jag efteråt..).

Pallrade mig hemåt, bor ganska nära min vän som vi var hos. Lade mig i sängen helt utmattad, men kunde inte sova. Tjackruset var för starkt. Och istället började jag hallucinera ganska kraftigt, hamnade i ett drömstadie som om jag tagit en dissociativ drog. Jag trippade i kanske 12 timmar till innan jag lyckades somna.
Sov ganska dåligt, vaknade ofta kallsvettig (kanske vaknade 3-4 gånger). Vaknade vid 18.00 på söndagen, käkade lite, duschade, och trippade. Jag kunde inte kolla på film eller göra något för att jag var så ofokuserad hela tiden. Lade mig vid 22.00 och lyckades somna fastän jag småtrippade.

Nu är det alltså måndag, jag vaknade upp vid runt 08.00 och var fortfarande helt slut, drack en massa vatten, tog vitaminer och åt lite frukost.
Jag märkte snabbt att jag fortfarande var trippad, men inte så extremt längre, det kom i vågor och hade jag musik på så blev det mer intesivt. Tänkte att ja det här var väl kul, kan ju trippa vidare lite. Men hade så ont i "tredje ögat" som vi brukar säga, mellan ögonen. Och vare sig jag blundade eller tittade så gjorde det ont i ögonen. Jag orkade helt enkelt inte trippa längre.

Sen på kvällen började jag bli lite orolig om jag hade fått en psykos eller nåt (men man brukar väl inte veta om man har psykos har jag för mig?). Jag ringde en av mina vänner som också hade tagit Imovane i lördagsnatt/söndagmorgon, och han var också lite trippad. Han hade dock bara tagit en tabb. Jag blev lugn över att veta att jag inte var ensam om det.
Jag forsatte småtrippa till och från hela måndagen, gick en promenad för att få luft, sen gick jag hem och lade mig runt 22.00 eftersom jag skulle upp och jobba kl 07.00 på tisdag.

Jag vaknade imorse Fortfarande småtrippad, tänkte vafan är det här, nu måste det väl endå lugna ner sig? Tog mig till jobbet, men jag kände att jag kan fan inte jobba idag, mår inte bra. Kände mig illamående. Men jag bet ihop. Fast vid 2 så ringde jag chefen och sa att jag mådde illa och gick hem.

Så jag börjar fundera på om jag har fått HPPD eller om någon vet vad det annars kan vara? Även funderat på om det är nåt med tjack AT, har läst att folk kan hallucinera i någon-några dagar på det, men det är väl oftast om man kört race antar jag? Vill inte gå till en doktor för då skiter det sig med jobb osv.

Och det verkar ju skumt om både jag och min kompis har fått nån slags psykos tycker jag. För han är också lite småtrippad, mest borta i huvudet, men han ser även skuggor i ögonvrån ibland. För mig är det som en mild tripp i början då allt svajar och andas. Det går i vågor ibland blir det mer intensivt, speciellt om jag lyssnar på musik.'
Tycker ju att det borde försvinna snart, det är ganska jobbigt för ögonen, och jag kan inte köra bil.


Ursäkta om jag skriver ganska stökigt nu, är fortfarande skev i skallen.


Edit: Kommer hålla mig från alla sorts sinnesförändrande substanser ett tag framöver, så att jag blir helt återställd.
__________________
Senast redigerad av SneakyCows 2014-04-22 kl. 15:49.
Citera
2014-04-22, 16:22
  #2
Medlem
Resanhems avatar
Sov, träna, ät bra och var drogfri nu under några veckor så ska du se att det blir bättre. Tvivlar på att det är HPPD då det är fruktansvärt sällsynt. Tror det är din kropp som behöver vila.
__________________
Senast redigerad av Resanhem 2014-04-22 kl. 16:26.
Citera
2014-04-22, 18:40
  #3
Medlem
Shine_s avatar
Låter ju riktigt jobbigt det där. Psykotisk är du inte kan jag säga direkt, om du fått HPPD är för tidigt att säga men det är ju inte alls säkert. Tror mest att det är din kropp/hjärna som säger ifrån och behöver vila upp sig. Gissar på att du trippat en del på senaste innan också eller är jag ute och cyklar? Tror kombinationen trippar och sömnlöshet är riktigt deliriumframkallande för övrigt så det hänger säkert ihop med tjacket också. Lev hälsosamt med träning, frisk luft osv så att du får god naturlig sömn är mitt tips, och håll dig borta från allt förutom möjligtvis nån enstaka bärs rätt lång tid framöver så blir det nog bra ska du se.
Citera
2014-04-22, 19:20
  #4
Medlem
Ah det är ganska jobbigt men som man bäddar får man ligga. Yes det stämmer, flickvännen har rest bort till sin släkt över en månad, så då har jag passat på att trippa nästan varje helg.

Kommer att ta det lugnt nu ett bra tag framöver, de första tripparna under denna månad var de bästa, de senaste var mer bara för att jag kunde. Men jag känner att jag nått dit jag vill, iallafall för ett tag.
Känner att det speciella i att trippa försvinner lite om man trippar för ofta, så jag kommer att vänta ett bra tag tills nästa gång. Och jag kommer avstå från allt sinnesförändrande ett tag, tills jag känner mig redo igen
Citera
2014-04-22, 19:22
  #5
Medlem
Battery6s avatar
Jag har aldrig ens hört talas om denna drog du har smällt i dig och kan bara anta att det är en RC. Att ta RCs är inte en beprövad vetenskap och att få effekter av dom man tidigare inte har upplevt är något man nästan kan förvänta sig om det då inte finns tillgång till en massa rapporter från olika personer men även då vet man inte mycket om dom långsiktiga effekterna.

Så jag skulle skylla ditt tillstånd på den drog du har tagit, samt att det låter som om du sovit dåligt och förmodligen är utmattad. Det är inte ovanligt att få hallisar då man tex har tagit tjack i något/några dygn. Det jag förslår är att du stannar hemma några dagar, röker fet, äter bra och sover bra. Antagligen kommer det att gå över.

Edit: Såg nu att du trippat varje helg i en månad. Så drogen kanske är helt okej trots allt, men att trippa helg efter helg är inget man ska göra, både för toleransens skull och för att spara på psyket.
Citera
2014-04-22, 19:31
  #6
Medlem
Yes fast det blev ju efter att jag tog Imovane (Zopiklon) som det slog till, men det kan ju vara som du säger att det även hänger ihop med RC drogen, plus dålig sömn och för mycket trippande.
Men min kompis som fick likadant som mig, var en av dom som Inte tog RC drogen. Han hade bara druckit öl, rökt gås, dragit tjack sen försökt sova på Imovane.

Blir iallafall lugnt framöver, och inga fler RCs för min del. Nu har mina svampar börjat växa, så ska låta dom bli klara, naturens godis är det bästa enligt mig. Ska dock vänta tills jag är redo fysiskt och psykiskt innan jag tar dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback