Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-22, 15:15
  #1
Medlem
Bettanskreks avatar
ja här skriver vi våran erfarenhet av österns pärla! vad är ditt starkaste minne från din första Japanresa?
Citera
2014-04-22, 15:18
  #2
Medlem
Kuggarns avatar
Att sitta på en vadderad, uppvärmd toastol med inbyggd japansk standardbidé i 35 graders värme och 97 % luftfuktighet var en svettig upplevelse.
Citera
2014-04-22, 15:44
  #3
Medlem
Tokyo är den renaste staden jag någonsitt varit i, kombinerat med världens trevligaste folk och dom fräschaste offentliga toaletterna. 10/10
Citera
2014-04-23, 11:40
  #4
Medlem
Bettanskreks avatar
min finaste upplevele var de självtorrkande toaletterna, med inbyggd dusch för stjärten.
Citera
2014-04-24, 21:42
  #5
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Att sitta på en vadderad, uppvärmd toastol med inbyggd japansk standardbidé i 35 graders värme och 97 % luftfuktighet var en svettig upplevelse.
Aldrig fattat grejen med frottésitsen. Fräscht värre för näste efter en matförgiftning.
Mitt starkaste minne är alla tjejer som glor ner en och alla hemmafester där pengar samlas in från deltagarna efteråt.
Citera
2014-04-24, 23:47
  #6
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Aldrig fattat grejen med frottésitsen. Fräscht värre för näste efter en matförgiftning.
Mitt starkaste minne är alla tjejer som glor ner en och alla hemmafester där pengar samlas in från deltagarna efteråt.

w00t? :S
Citera
2014-04-25, 12:26
  #7
Medlem
Bettanskreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Aldrig fattat grejen med frottésitsen. Fräscht värre för näste efter en matförgiftning.
Mitt starkaste minne är alla tjejer som glor ner en och alla hemmafester där pengar samlas in från deltagarna efteråt.
många Japaner sitter på huk med fötterna på frotte sitsen,just bara därför! ser förjävla kul ut!
Citera
2014-04-25, 22:57
  #8
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
w00t? :S
Aldrig varit med om det? Blev alltid bjuden till något trångt hemmaparty med mat. Efteråt fick alla gäster ge typ 500 円 till den som pröjsat allt käk. Ett indirekt knytkalas så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Bettanskrek
många Japaner sitter på huk med fötterna på frotte sitsen,just bara därför! ser förjävla kul ut!
Hur har du kunnat beskåda detta?
Citera
2014-04-26, 14:15
  #9
Medlem
Bettanskreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Aldrig varit med om det? Blev alltid bjuden till något trångt hemmaparty med mat. Efteråt fick alla gäster ge typ 500 円 till den som pröjsat allt käk. Ett indirekt knytkalas så att säga.

Hur har du kunnat beskåda detta?
har kommit in ett par gånger när de glömt olåsa
Citera
2014-04-27, 23:22
  #10
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Aldrig varit med om det? Blev alltid bjuden till något trångt hemmaparty med mat. Efteråt fick alla gäster ge typ 500 円 till den som pröjsat allt käk. Ett indirekt knytkalas så att säga.

Nej :s Den som bjuder in bjuder även på all mat och dryck på de fester jag har varit på. På Izakayas och sådant brukar vi dock dela, förutom om det finns någon Senpai för då står han för allt/det mesta.
Citera
2014-04-28, 17:52
  #11
Medlem
Första besöket för ett par veckor sedan. Så många intryck, men överlag är det väl den distanserade artigheten som man minns. Vi blev helt paffa av att konduktörerna bockade varje gång de lämnar en tågvagn t.ex.
Citera
2014-05-02, 00:03
  #12
Medlem
Youngbaes avatar
Min första Japan resa ägde rum för superlänge sen. Minns inte så jättemycket men det som etsade sig fast mest var:

Högarna med manga tjocka som telefonböcker som såldes överallt. Luftfuktigheten.
Små reklam förpackningar med servetter som delades ut på gatan (ofta med anime motiv på).
All ny mat. En supergullig kassörska på varuhuset Takashimaya som skrev mitt namn på japanska.

Och en alldeles för svettig isbjörn på Ueno Zoo .

__________________
Senast redigerad av Youngbae 2014-05-02 kl. 00:15.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2361586

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback