Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 10:46
  #1
Medlem
Efter att ha läst så många trådar och inlägg med massivt förakt mot kvinnor så har jag börjat fundera. Eftersom dessa åsikter om kvinnor inte verkar upphöra kanske dags för kvinnor att göra slag i saken, och sluta vara så snälla, inkännande, moderliga och kärleksfulla mot män
som ändå bara verkar ta kvinnor för givet?

För vad ska svenska kvinnor med män till egentligen?

-Vi kan ju köra artificiell befruktning och bli ensamma vårdtagare över barn och gå samman i samarbete med andra kvinnor om föräldraledighet och vabb. Kvinnor vet vi ju går att lita på och kommer inte dra sig ur ansvaret. De kvinnor som redan har barn med män kan ju skilja sig och dela vårdnaden så får deras karlar lösa sin del bäst de vill. Har ju redan blivit lösningen för många kvinnor för övrigt. (happy, happy)

-Vi kan sluta ha sex med vanliga män på lika villkor och göra som många FB-killar här inne tycker vore helt ok för kvinnor. Starta statliga sexkliniker med speciellt utvalda arbetslösa unga och snygga snubbar eller desperata flyktingar utan annat val i livet.
Dessa män skulle förmodligen knalla in i den situationen helt frivilligt till skillnad från kvinnor idag. De måste naturligvis gå lite kurser innan så de vet hur man tillfredställer och behandlar kvinnor (rätt få unga snubbar som har en clue). Kvinnor skulle förmodligen behöva en rejäl PR-kampanj för att vänja sig vid tanken köpa sex, men när de väl släppt sina moraliska värderingar gällande gruppen män, och upptäcker de stora fördelarna: sex bara när de själva vill, inget mer sextjat, bra sex på deras villkor, orgasmgaranti!! (ingen orgasm så avdrag på lönen, klarar inte förste mannen så kan man sända efter en ny) Inget snark efteråt utan bara skicka hem karln när han har gjort sitt. Inga skitiga kalsonger, piss på toaringen eller andra äckliga manliga avlagringar i hemmet. Rent och fräscht, bara lyfta telefonen och ringa efter mr. Perfect Adam 22, alltid redo. Vad ska hon då med en halvfet, halvslapp, ölpimplande 40 åring till?

-Kulturellt kan vi se till att vända på steken lite och enbart göra filmer om kvinnor och vägra se, läsa en enda kulturell yttring till som handlar om män. På sin höjd kan kanske 1 snygg ung man vara med som lite ögongodis någonstans i periferin. Men mer behövs ju inte.
Varför det? De säger ju ändå inget som intresserar kvinnor. Och är ändå nästan enbart kvinnor som driver den kulturella scenen i Sverige ändå.

-Helt enkelt borde vi sluta läsa, lyssna och ta notis om män överhuvudtaget och deras liv.

-Vi kan införa noll tolerans mot allt våld och kriminalitet. Ex. våldtäkt kan vi bemöta med det bibliska: eye for an eye och sända till våldtäktsläger där övriga sexuellt uthungrade manliga fågar ges fullt tillstånd ta för sig. Har man den synen på människor så förtjänar man ju inte bättre själv. Mördare, folk som misshandlar, huliganer etc. kan sändas ut ur landet (ny koloni på mars?) Vi accepterar enbart socialt funktionsdugliga män. Så kanske vi äntligen kan få slut på manlig våldsglorifiering.

-Arbetsmässigt kan kvinnor helt sluta utbilda oss till låglönearbeten av typen sjuksyster, städerska, åldringsvård. Om vi tar våra överlägsna betyg och söker in på alla högstatusyrken så slås killarna ut där långsamt men säkert. De kvinnor som är i dessa yrkeskårer idag kan fås att enbart ta hand om andra kvinnor på speciella kvinnosjukhus, så räcker arbetskåren till och de slipper vara så stressade. Så får männen ta hand om sig själva eller ev. betala dyrt för kvinnlig omsorg eller börja utbilda manliga sjuksyrror som förväntas harva runt på värdelösa löner.

Vad har vi att förlora?

Citera
2014-04-22, 10:53
  #2
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Efter att ha läst så många trådar och inlägg med massivt förakt mot kvinnor så har jag börjat fundera. Eftersom dessa åsikter om kvinnor inte verkar upphöra kanske dags för kvinnor att göra slag i saken, och sluta vara så snälla, inkännande, moderliga och kärleksfulla mot män
som ändå bara verkar ta kvinnor för givet?

För vad ska svenska kvinnor med män till egentligen?

-Vi kan ju köra artificiell befruktning och bli ensamma vårdtagare över barn och gå samman i samarbete med andra kvinnor om föräldraledighet och vabb. Kvinnor vet vi ju går att lita på och kommer inte dra sig ur ansvaret. De kvinnor som redan har barn med män kan ju skilja sig och dela vårdnaden så får deras karlar lösa sin del bäst de vill. Har ju redan blivit lösningen för många kvinnor för övrigt. (happy, happy)

-Vi kan sluta ha sex med vanliga män på lika villkor och göra som många FB-killar här inne tycker vore helt ok för kvinnor. Starta statliga sexkliniker med speciellt utvalda arbetslösa unga och snygga snubbar eller desperata flyktingar utan annat val i livet.
Dessa män skulle förmodligen knalla in i den situationen helt frivilligt till skillnad från kvinnor idag. De måste naturligvis gå lite kurser innan så de vet hur man tillfredställer och behandlar kvinnor (rätt få unga snubbar som har en clue). Kvinnor skulle förmodligen behöva en rejäl PR-kampanj för att vänja sig vid tanken köpa sex, men när de väl släppt sina moraliska värderingar gällande gruppen män, och upptäcker de stora fördelarna: sex bara när de själva vill, inget mer sextjat, bra sex på deras villkor, orgasmgaranti!! (ingen orgasm så avdrag på lönen, klarar inte förste mannen så kan man sända efter en ny) Inget snark efteråt utan bara skicka hem karln när han har gjort sitt. Inga skitiga kalsonger, piss på toaringen eller andra äckliga manliga avlagringar i hemmet. Rent och fräscht, bara lyfta telefonen och ringa efter mr. Perfect Adam 22, alltid redo. Vad ska hon då med en halvfet, halvslapp, ölpimplande 40 åring till?

-Kulturellt kan vi se till att vända på steken lite och enbart göra filmer om kvinnor och vägra se, läsa en enda kulturell yttring till som handlar om män. På sin höjd kan kanske 1 snygg ung man vara med som lite ögongodis någonstans i periferin. Men mer behövs ju inte.
Varför det? De säger ju ändå inget som intresserar kvinnor. Och är ändå nästan enbart kvinnor som driver den kulturella scenen i Sverige ändå.

-Helt enkelt borde vi sluta läsa, lyssna och ta notis om män överhuvudtaget och deras liv.

-Vi kan införa noll tolerans mot allt våld och kriminalitet. Ex. våldtäkt kan vi bemöta med det bibliska: eye for an eye och sända till våldtäktsläger där övriga sexuellt uthungrade manliga fågar ges fullt tillstånd ta för sig. Har man den synen på människor så förtjänar man ju inte bättre själv. Mördare, folk som misshandlar, huliganer etc. kan sändas ut ur landet (ny koloni på mars?) Vi accepterar enbart socialt funktionsdugliga män. Så kanske vi äntligen kan få slut på manlig våldsglorifiering.

-Arbetsmässigt kan kvinnor helt sluta utbilda oss till låglönearbeten av typen sjuksyster, städerska, åldringsvård. Om vi tar våra överlägsna betyg och söker in på alla högstatusyrken så slås killarna ut där långsamt men säkert. De kvinnor som är i dessa yrkeskårer idag kan fås att enbart ta hand om andra kvinnor på speciella kvinnosjukhus, så räcker arbetskåren till och de slipper vara så stressade. Så får männen ta hand om sig själva eller ev. betala dyrt för kvinnlig omsorg eller börja utbilda manliga sjuksyrror som förväntas harva runt på värdelösa löner.

Vad har vi att förlora?


Jag skulle väldigt gärna se ett initiativ där feminister ska försöka skapa ett eget samhälle utan män. Det skulle förmodligen inte gå så bra. Många välmenande kvinnor som jobbar med människor, och väldigt få sopåkare, it-konsulter, snickare osv.
Citera
2014-04-22, 11:04
  #3
Medlem
DoubleWoods avatar
"sluta vara så snälla"?
Jag tänkte mera, att när ska "ni" _börja_ vara snälla..

Den som fortfarande hävdar att Sverige är ett "patriarkat" skall genast infinna sig i Darzab, Afghanistan och se hur ett _riktigt_ patriarkat ser ut.

Sverige är ett matriarkat, tro inget annat.
Citera
2014-04-22, 11:32
  #4
Medlem
näverläppens avatar
Låter som en lysande idé tycker jag - ni har min välsignelse.

Jag kommer osökt att tänkta på Ayn Rands gamla klassiker Atlas Shrugged där hon beskriver hur ett samhälle fullkomligt kollapsar efter att det intellektuella toppskiktet börjar försvinna en efter en. Kvar finns bara en stor massa utav inkompetenta snyltare. Jag fann boken rätt intressant och ser helt klart fram emot experimentet.
Citera
2014-04-22, 11:40
  #5
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
Låter som en lysande idé tycker jag - ni har min välsignelse.

Jag kommer osökt att tänkta på Ayn Rands gamla klassiker Atlas Shrugged där hon beskriver hur ett samhälle fullkomligt kollapsar efter att det intellektuella toppskiktet börjar försvinna en efter en. Kvar finns bara en stor massa utav inkompetenta snyltare. Jag fann boken rätt intressant och ser helt klart fram emot experimentet.

Det är sannerligen ett intressant experiment. Feminister ser självklart kvinnan som överlägsen mannen, och i verkliga världen är det mannen som är överrepresenterad på kritiska punkter.

Kanske skulle vi få se en skara ödmjukare feminister som inser att det inte riktigt är så enkelt att män bara kan tas bort och så fungerar världen lika bra, fast mer rättvist.
Citera
2014-04-22, 11:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skofnung
Här fallerar planen. Vilka ska ta fram tekniken för att kunna bygga kolonin på Mars? Inte är det kvinnor iaf. Nä, ni får nog hålla er till lattedrickande, astrologi och annat skräp kvinnor roar sig med.


En bild säger mer än tusen ord.
Låt oss vara generösa, dem kan få Norrland. Jag längtar efter dagen SW, kör hårt!
Citera
2014-04-22, 11:48
  #7
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Jag skulle gärna vilja se ni kvinnor försöka driva ert eget land och era egna lagar. Det går inte så bra, va? Männen sitter på makten i samhället, och framförallt det är vanliga arbetarmän som driver samhället/världen. Skulle alla män flytta till Mars skulle världen stoppa på Jorden. Tänk dig en värld utan vita män och kineser, bara araber och negrer i bajshyddor, så skulle era liv se ut utan män.

Men, ni är absolut inte snälla. Svenska kvinnor generellt men absolut inte de kvinnor som kallar sig själva feminister. Ser ni inte vad ni skriver på Twitter, Facebook osv? Ni låter exakt likadant som de männen som hatar kvinnor.
Citera
2014-04-22, 12:05
  #8
Medlem
Sluta med dina icke verklighetsförankrade galna uppfattningar om ett hållbart samhälle byggt på vridna värderingar.
Du når endast fram till likasinnade, och de är få. Det du skriver angående det förakt som råder gentemot det kvinnliga könet av många användare är rättfärdigat men bidrar endast till än mer klyftor när du vill skilja åsikter åt med desperata idéer.

En samhällsförändring är nödvändig och jag uppskattar ditt initiativ, även om det är befängt.

Låt oss främja inspiration och nytänk. Inte förakt och krimtänk. Blir upprörd när jag läser dina förkastliga tankar och människovärderingar.

Mycket kärlek
Citera
2014-04-22, 12:20
  #9
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Efter att ha läst så många trådar och inlägg med massivt förakt mot kvinnor så har jag börjat fundera. Eftersom dessa åsikter om kvinnor inte verkar upphöra kanske dags för kvinnor att göra slag i saken, och sluta vara så snälla, inkännande, moderliga och kärleksfulla mot män som ändå bara verkar ta kvinnor för givet? ....

...Vad har vi att förlora?


Väl värt att beakta efter att ha läst i de olika trådarna här på Fb. En fördel är, att man verkligen uppskattar de män som är vettiga irl och de som faktiskt finns här på nätet och som också försöker balansera alla jävla knasbollar.
Citera
2014-04-22, 12:25
  #10
Medlem
sowahs avatar
Det här låter som valfri feminazi-krönika du hittar på Aftonbladet med samma ironiska ton vilket är exakt vad feminizm går ut på när man debatterar.

Nej, män föraktar generellt inte kvinnor, vi föraktar bittra feminizter. Dessa ska absolut inte misstas för riktiga kvinnor. Däremot kan man säga att feminizter föraktar män så varför skulle vi inte ge igen med samma mynt?
Citera
2014-04-22, 12:30
  #11
Avstängd
luktapafingrets avatar
Du beskrev ju precis i stort sett hur sverige ser ut idag
Citera
2014-04-22, 12:35
  #12
Avstängd
Burross avatar
Oh dear! FBs modsen gör ett bra jobb med att få bort dom "snälla killarna" men nu våras det för dom "snälla tjejerna" alltså.
Schyman, Lundgren, Wachenfeldt, Magnusson och nu då Scottan samtliga med samma vanföreställningar som lyckas intala sig själva att dom är snälla.

Vem skall gå och köpa ostbågar när ni har mens, vem skall vara storsked när åskan går, vem ska bygga ihop alla ätteätte krångliga hyllor ni köper på IKEA, vem skall ni klaga ut hos när er kvinnliga kollega gör er enormt upprörda för 137 arbetsdagen i rad, vem skall ni snylta av när ni den 26e redan bränt lönen på en ny Louis Vuitton väska? Nä du vi män är hemskt hemskt viktiga för er så det där var nog inte så genomtänkt utan bara dumt och kvinnogrisigt, vi män är trots allt väldigt känsliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback