Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-22, 00:55
  #1
Medlem
Muppetlords avatar
Hejsan.

Var o hälsade på syrran i Malmö för några dagar sedan. Hon och hennes vänner rökte gräs nästan 24/7 och de erbjöd mig att testa.

Jag tog några bloss och märkte inte någonting.
Efter ca 20 min så börjar jag känna att det påverkar mig. Det är inte en bra känsla.
Det bästa sättet jag kan beskriva det på är att säga att det var som en fördröjning på allt.
När jag tittade åt vänster, jag kunde känna det men jag såg det inte förens en sekund eller två senare.
Jag kände hur mitt huvud pulserade och hur jag fick blodsprängda ögon...

De försäkrade mig om att det bara blir så första gången men jag testade flera gånger i tre dagar. Den fjärde dagen (som råkade vara 20e april) så var vi i Christiania i Köpenhamn men jag vägrade att röka, den upplevelsen var inte rolig.

Är det ovanligt att det känns obehagligt. Blev jelly som fan på syrran och hennes vänner som satt o skrattade o hade trevligt.
Citera
2014-04-22, 00:58
  #2
Medlem
TrotsTrollets avatar
Det är väl som med alla droger, folk reagerar olika på dem.
Citera
2014-04-22, 01:00
  #3
Medlem
S-cups avatar
Många som inte uppskattar ruset, de enda som påstår något annat är nyfrälsta femtonåringar .

Däremot låter det som att det du upplevde första gången snarare var lite placebo, det ska inte ta 20 minuter innan det börjar kännas. Sen är Christiania knappast ett bra ställe för en nybörjare att röka på, åtminstone inte om man är bland allt folk.

Vill du testa igen så gör det i lugn och se till att ta halsbloss (mycket viktigt) samt börja smått.
Citera
2014-04-22, 02:32
  #4
Medlem
Zigarettens avatar
Jag tycker inte heller om att röka skräpet, har aldrig förstått varför folk tycker om det så himla mycket alls, det är överhypat enligt min mening.

Jag tycker bara att man blir seg, ser dåligt och kan inte tänka ordentligt. Tycker mer om droger där man inte förändras så jättemycket i sinnet och man kan tänka klart istället för att det ska vara suddigt.
Citera
2014-04-22, 03:25
  #5
Medlem
Muppetlords avatar
Blev bara sjukt besviken, jag som har gått o trott att det skulle vara lika häftigt och roligt som alla filmer får det att verka
Citera
2014-04-22, 07:36
  #6
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppetlord
Blev bara sjukt besviken, jag som har gått o trott att det skulle vara lika häftigt och roligt som alla filmer får det att verka
Det är det, om man läser på innan och inte förväntar sig att få skrattattacker och att tankarna bara skall fara iväg första gången.

För mig tog det tre-fyra gånger innan jag kände av det ruset som flera har beskrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Jag tycker inte heller om att röka skräpet, har aldrig förstått varför folk tycker om det så himla mycket alls, det är överhypat enligt min mening.

Jag tycker bara att man blir seg, ser dåligt och kan inte tänka ordentligt. Tycker mer om droger där man inte förändras så jättemycket i sinnet och man kan tänka klart istället för att det ska vara suddigt.
Sitt inte och rök i soffan då, rulla en joppe med bra sativa och ta en promenad.
Citera
2014-04-22, 11:13
  #7
Medlem
Kickexs avatar
Det är rätt så ovanligt men det händer.
Du ska inte tvinga i dig mer om du är säker på att de inte var ett par dåliga enstaka händelser.
Håll dig då till alkohol.
Citera
2014-04-22, 11:20
  #8
Medlem
Tjoasszs avatar
Många som första gången får en dålig upplevelse som nästan kan anses som hemsk, men kommer vara bättre nästa gång :P
Citera
2014-04-22, 11:55
  #9
Medlem
Första gångerna är väldigt annorlunda tycker jag. Jag tycker du skulle tagit ett break en vecka och sedan testa igen för bäst effekt. Sedan är det också en väldigt överhypad drog, är man inte i rätt "mood" när man tar den så blir det inte alltid bra, den är som bäst när du mår riktigt bra innan och känner dig riktigt sugen på att röka.
Citera
2014-04-22, 13:34
  #10
Medlem
weedrapportens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppetlord
Jag tog några bloss och märkte inte någonting.
Efter ca 20 min så börjar jag känna att det påverkar mig. Det är inte en bra känsla.

Cannabis slår inte direkt, det tar ett tag.
http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml

Ett par bloss kan vara alldeles för mycket om det är hydroponic-weed. Ta ett bloss, vänta 20min, ta ett till om du känner att du behöver det tills du lärt dig hur ditt weed och din metod fungerar.
Citera
2014-04-26, 01:39
  #11
Medlem
Muppetlords avatar
Får kanske testa nån gång när syrran känner sig generös
Håller mig till alkohol tills dess.
Citera
2014-04-26, 03:00
  #12
Medlem
Big.Bangs avatar
Nej det är vanligt att inte uppskatta cannabis. Är du en spänd person som giller att ha ordning och reda på saker? Cannabis är främst en drog för slackers och inte "städade" personligheter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback