Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 23:52
  #1
Medlem
sluskjohans avatar
Hej!

Jag var nyss på toan och sket. Då fick jag en skrämmande syn, pappret var helt blodigt och det var fullt med blod i toan. Jag vet inte vad som har hänt men jag är inte så intresserad av att söka hjälp pga. lång kö samt att det kostar pengar.

Min fråga är om detta är farligt? Om det är hemorrojder bör jag söka hjälp då? Jag kan endast se att det finns 2 olika saker som kan ha skett här. 1. hemmorojder 2. skurit mej.

Jag har festat hårt senaste dagen och jag har väldigt mkt flashbacks. Jag minns iaf att jag hade "lite" hemmorojder innan men det har jag haft förut utan allt detta blod. Det andra som skrämmer mej är att jag vakna med en bong som var helt pulverierad. Det jag då tänker är att jag har lyckas sätta mej på bongen och fått ett skärsår (hahaha) i röven. Det gör inte ont samt att det gick att torka rent så det inte var något blod kvar. Ska jag avvakta tills imorron för att se om det blir bättre eller ska jag kontakta sjukvården redan nu?

Tacksam för svar!
Citera
2014-04-21, 23:55
  #2
Avstängd
nopathys avatar
Det har varit lika för mig i flera år, helt seriöst. Det gör dock inte ont för mig utan det är bara lite eller ibland mycket blod på pappret. Jag har ignorerat det och mina värden är perfekta, såatteh.

Jag köpte Vanquin förut, vilket är medicin för springmask. Det hjälpte inte så jag vette fan vad det är, haha.
Citera
2014-04-21, 23:58
  #3
Medlem
BerraBes avatar
det KAN vara ett tecken på cancer har jag för mig. Men du behöver nog inte oroa dig.
Testa att använda mycket vatten på pappret nästa gång du är på toaletten.

Om det inte upphör uppsök då läkare eller ring vårdcentralen
Citera
2014-04-21, 23:59
  #4
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Du har inte ätit rödbetor då? Minns att jag fick en rejäl shock första gången jag åt en massa rödbetor och sket efteråt. Får ofta små minihjärtattacker när jag ser att det är alldeles rött i toan efter jag skitit eller pissat. Kommer dock på att det är rödbeter det handlar om då. Inget som kan stämma in på dig?
Citera
2014-04-22, 00:00
  #5
Avstängd
nopathys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraBe
det KAN vara ett tecken på cancer har jag för mig. Men du behöver nog inte oroa dig.
Testa att använda mycket vatten på pappret nästa gång du är på toaletten.

Om det inte upphör uppsök då läkare eller ring vårdcentralen
Får man pengar om man har cancer? Typ försäkringspengar? Isåfall hoppas jag det är det jag har, fan vad chill.
Citera
2014-04-22, 00:04
  #6
Medlem
Lecros avatar
Jag brukar få det av mycket stark mat och skräpmat, inget farligt, och ja festandet gör att magen blir konstig och man skiter blod.
Citera
2014-04-22, 00:08
  #7
Medlem
sluskjohans avatar
Är ganska säker nu att jag har skurit mej. Då är väl från om hur djupt det är? Fan kan ju inte be dom sy mej i röven Vet inte vad som är smartast när det gäller öppna sår. Är infektionsrisken stor? Varje gång jag sära på skinkorna så är det blod där. även lite i kallingarna
Citera
2014-04-22, 00:09
  #8
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Får man pengar om man har cancer? Typ försäkringspengar? Isåfall hoppas jag det är det jag har, fan vad chill.
Cancer är en dödlig sjukdom och det borde man inte önska sig. Jag har samma problem som dig fast mitt hat nu hållt på i ca 5 månader, och jag har inte sökt hjälp eftersom jag antagligen skulle slå ihjäl doktorn om han körde upp något i röven för att "undersöka". Åh nej jag rider ut stormen men inte fan hoppas jag att det är cancer.
Citera
2014-04-22, 00:19
  #9
Medlem
Bokmasks avatar
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/F...sjalv/?ar=True

Hemorrojder

Citat:
Det kan blöda och klia

Det är vanligt att hemorrojder brister. Då ser man ofta lite ljusrött blod på papperet när man torkar sig efter ett toalettbesök. Man kan också se blodstänk i toalettstolen.
Citera
2014-04-22, 00:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Är ganska säker nu att jag har skurit mej. Då är väl från om hur djupt det är? Fan kan ju inte be dom sy mej i röven Vet inte vad som är smartast när det gäller öppna sår. Är infektionsrisken stor? Varje gång jag sära på skinkorna så är det blod där. även lite i kallingarna

Äsch, bättre att du åker in till en läkare och kollar!
Citera
2014-04-22, 00:36
  #11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Är ganska säker nu att jag har skurit mej. '(

Hur fan kan man skära sig i röven...?

Du har inte en storväxt, mörkhyad, kompis som du brukar känna dig dragen till på fyllan...?
Citera
2014-04-22, 00:38
  #12
Medlem
Holmiz89s avatar
Utöver det som nämts kan det ju vara Ulcerös kolit eller Morbus Chrons sjukdom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback