Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 23:26
  #1
Medlem
Axells avatar
Hej!

Sitter här för stunden på ett tåg och funderar kring kommande EU-val. Senast 2009 sympatiserade jag med PP i detta val men det var då det och nu har jag ändrat min syn så min röst kommer inte att tillfalla dem utan SD då jag är skeptisk till organisationen överlag.

Det jag då undrar är egentligen det rubriken säger, förstår att man inte är stark ensam i EU men mha samarbeten borde man kunnat göra något?

Med vänliga hälsningar!
Citera
2014-04-21, 23:40
  #2
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Jag har för mig att dom bla. var inblandade i något beslut om e-cigaretten om du är intresserad av sånt. Såg ett avsnitt av SVT-debatt för ett tag sen så var det någon från PP som var med i programmet och hade varit med i något möte i EU och slagit fast något om e-cigen.
Citera
2014-04-21, 23:40
  #3
Medlem
revodnebs avatar
PP har inte åstadkommit ett skit. En röst på SD är en pungspark rakt in i sjuklövern = win win!
Citera
2014-04-22, 00:53
  #4
Medlem
Zcapegoats avatar
Här har TS en liten lista på vad PP åstadkommit sedan valet 2009. Imponerande med tanke på att de bara har 2 mandat.
Citera
2014-04-22, 01:21
  #5
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Här har TS en liten lista på vad PP åstadkommit sedan valet 2009. Imponerande med tanke på att de bara har 2 mandat.

Faktiskt imponerad, de verkar jobba hårt för den typen av frågor som partiet har profilerat sig för vilket de absolut ska ha en eloge för.

Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Vad har SD åstadkommit, förutom att pissa bort pengar på de 2 judebröderna vars enda strategi är att spy galla över muslimer, när deras egna sovjetisk jude till mor skattefuskar.

Hur kan man lägga sin röst på ett part där ekeroth stjäl 100-120K kr i månaden av den arbetande mannen? Han vars zionistiska ideologi gör honom mer lojal mot den judiska staten än mot vårt Sverige.

Jag är HELT övertygad att en kurd/chilenare/jugge/eritrean är än mer lojal "svensk" idag, än vad Ekeroth bröderna är. Sålänge de är med i SD så är det för mig oförståeligt att någon ens överväger att rösta på de.
Tycka vad man vill om Ekeroth-bröderna men ingen av dessa är med på SD:s EU-lista samt så tycker inte jag att de verkar ha sådär överdrivet mycket makt i paritet ändå.

Så mitt personliga val är helt oberoende av "SD:s sionism" utan det handlar om att de är det enda stora partiet som vill ut ur EU som jag tar seriöst. Sen vad de lyckas uträtta i Bryssel är upp till bevis. Vänsterpartiet har profilerat sig som anti-EU men tycker inte de har gjort mycket direkt emot det samt att deras ideologi ligger alldeles för långt ifrån vad jag anser vettigt.

Så slut med off-topic och diskutera mer om piratpartiets tid i Europaparlementet.
Citera
2014-04-22, 01:52
  #6
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Faktiskt imponerad, de verkar jobba hårt för den typen av frågor som partiet har profilerat sig för vilket de absolut ska ha en eloge för.


Tycka vad man vill om Ekeroth-bröderna men ingen av dessa är med på SD:s EU-lista samt så tycker inte jag att de verkar ha sådär överdrivet mycket makt i paritet ändå.

Så mitt personliga val är helt oberoende av "SD:s sionism" utan det handlar om att de är det enda stora partiet som vill ut ur EU som jag tar seriöst. Sen vad de lyckas uträtta i Bryssel är upp till bevis. Vänsterpartiet har profilerat sig som anti-EU men tycker inte de har gjort mycket direkt emot det samt att deras ideologi ligger alldeles för långt ifrån vad jag anser vettigt.

Så slut med off-topic och diskutera mer om piratpartiets tid i Europaparlementet.
Ja, jag är väldigt nöjd med min PP-röst 2009, så det får bli PP igen för min del.
Citera
2014-04-22, 05:05
  #7
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Här har TS en liten lista på vad PP åstadkommit sedan valet 2009. Imponerande med tanke på att de bara har 2 mandat.

En lista om vad PP har åstadkommit av PP själva? Det är inte trovärdigt, ungefär som när Kim Jong Un skriver sin historia. Det vi vet att de har åstadkommit är att innan valet lovade de att vara partipolitiskt obundna, direkt efter att de kom in så anslöt de sig till den rödgröna sörjan - det är ett faktum!
Citera
2014-04-22, 07:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En lista om vad PP har åstadkommit av PP själva? Det är inte trovärdigt, ungefär som när Kim Jong Un skriver sin historia. Det vi vet att de har åstadkommit är att innan valet lovade de att vara partipolitiskt obundna, direkt efter att de kom in så anslöt de sig till den rödgröna sörjan - det är ett faktum!

Imponerande slutledningsförmåga. Det finns alltså ingen trovärdighet för politiska partier att tala om sig själva och sin politik. Eller gäller det bara partier du inte gillar?
Citera
2014-04-22, 14:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell

Det jag då undrar är egentligen det rubriken säger, förstår att man inte är stark ensam i EU men mha samarbeten borde man kunnat göra något?


Läste om en studie om vilka MEPs som hade varit framgångsrika, Anna var en av få svenskar där. Christian därmeot var en menigslös dussinfigur. Tyvärr ingen lank.
Citera
2014-04-22, 15:44
  #10
Medlem
Piratpartiet verkar mest ha stått i parlamentet och blockerat diverse vansinnesförslag relaterade till personlig integritet. Som jag förstår det så gick partiet med i partigruppen De Gröna efter att ha fått sina mandat. De lyckades sedermera övertala alla gruppmedlemmar att rösta som PP i deras profilfrågor, och i utbyte röstar nu PP enligt De Grönas önskningar i alla andra frågor. Resultatet är, till exempel, ett gemensamt Nej till Acta-avtalet. Samtidigt har De Gröna väldigt federalistiska åsikter, och kan till exempel stoltsera med att vilja avveckla all kärnkraft inom hela EU så snart som möjligt.

Jag är helt vilsen inför EU-valet i år. Å ena sidan finns PP med De Gröna i släptåg, å andra sidan finns Sverigedemokraterna med precis lika skeva åsikter kring övervakning och privatliv som alla andra partier, även fast de åtminstone är kritiska till hur dagens EU ser ut. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska rösta på.

Edit. Det enda som just nu känns skönt är att flertalet svenska partier röstade för nätneutraliteten i dagarna, inklusive PP och partier från både höger och vänster. Alltid något.
__________________
Senast redigerad av Suput 2014-04-22 kl. 16:01.
Citera
2014-04-22, 20:53
  #11
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Läste om en studie om vilka MEPs som hade varit framgångsrika, Anna var en av få svenskar där. Christian därmeot var en menigslös dussinfigur. Tyvärr ingen lank.
Anna är inte EU-parlamentariker, så det där har du nog fått om bakfoten.
Citera
2014-04-23, 00:58
  #12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Imponerande slutledningsförmåga. Det finns alltså ingen trovärdighet för politiska partier att tala om sig själva och sin politik. Eller gäller det bara partier du inte gillar?

Njae, det gäller nog de flesta partier. Ditt lilla personangrepp är inte imponerande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback